Στα τέλη της δεκαετίας οι solid state μπαταρίες ευρείας παραγωγής

Η Toyota σκοπεύει να μπει σφήνα στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων ως πρωτοπόρος στην χρήση της τεχνολογίας μπαταριών ξηρού καταλύτη για BEV με μεγάλες αυτονομίες.

Η συνεργασία της Toyota με την Idemitsu Kosan αποτελεί ένα βήμα προς την εμπορική χρήση της τεχνολογίας αυτής έως το 2027-2028.Η πλήρης κλίμακα παραγωγής αναμένεται να ξεκινήσει από το 2030 και μετά.

Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις, οι αρχικές παρτίδες των solid state μπαταριών αναμένεται να είναι επαρκείς μόνο για μερικές χιλιάδες οχήματα.

Ακόμη και η μαζική παραγωγή, που θα ξεκινήσει το νωρίτερο το 2030, θα υποστηρίξει μόνο λίγο πάνω από 10.000 οχήματα, αποκαλύπτοντας τους περιορισμούς αυτής της πρωτοποριακής τεχνολογίας.

Η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει δύο εκδόσεις αυτών των μπαταριών μέχρι το 2027-2028, με αυτονομίες άνω των 1.000 χιλιομέτρων και ταχύτερους χρόνους επαναφόρτισης.

Οι μπαταρίες solid state (στερεάς κατάστασης ή καλύτερα με ξηρό καταλύτη) αναμένεται να προσφέρουν μεγαλύτερες αποστάσεις και ταχύτερους χρόνους φόρτισης. Ωστόσο, η μαζική παραγωγή τους αποτελεί πολύπλοκη πρόκληση για τη βιομηχανία.

Σύμφωνα με έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στο γνωστό αμερικανικό Πανεπιστήμιο MIT, διαπιστώθηκε ότι το βασικό και πιο σημαντικό πρόβλημα αφορά στις μηχανικές ιδιότητες του υλικού που χρησιμοποιείται ως ηλεκτρολύτης στις μπαταρίες και όχι σε ηλεκτροχημικές διεργασίες.

Αυτό έχει να κάνει με το φαινόμενο διάσπασής του. Μάλιστα, στο ίδιο συμπέρασμα καταλήξανε και οι ερευνητές των Ομοσπονδιακών Εθνικών Εργαστηρίων Sandia και Lawrence Berkeley, στις ΗΠΑ. Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ.

Exit mobile version