Οι φυσικοί διακόπτες πρέπει να επιστρέψουν

Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια νέα πραγματικότητα, καθώς οι εξελίξεις στα πρότυπα ασφαλείας κινδυνεύουν να θέσουν υπό αμφισβήτηση την τάση προς τις μεγάλες οθόνες αφής στα αυτοκίνητα.

Η προτεραιότητα που δίνεται σε αυτές τις ηλεκτρονικές οθόνες, αντί για τα παραδοσιακά κουμπιά και ρυθμιστικά, μπορεί να οδηγήσει σε υποβάθμιση των αξιολογήσεων ασφαλείας.

Σύμφωνα με νέους κανονισμούς που αναμένεται να εφαρμοστούν από τον Ιανουάριο του 2026, τα οχήματα χωρίς παραδοσιακά χειριστήρια για βασικές λειτουργίες κινδυνεύουν να υποστούν μείωση στις αξιολογήσεις ασφαλείας από το Euro NCAP.

Αυτή η κίνηση αποσκοπεί στον περιορισμό των ατυχημάτων που προκαλούνται από την υπερβολική εξάρτηση από τις οθόνες αφής, προάγοντας την ασφαλή οδήγηση.

Ο διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης του Euro NCAP, Matthew Avery, επισημαίνει τον κίνδυνο που συνιστά η απόσπαση της προσοχής από τον δρόμο λόγω των πολύπλοκων συστημάτων infotainment.

Η υπερβολική χρήση οθονών αφής αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων, καθώς οι οδηγοί αναγκάζονται να αποσπούν την προσοχή τους από τον δρόμο.

Η απόφαση να επιβληθούν κυρώσεις σε κατασκευαστές που δεν παρέχουν φυσικά χειριστήρια υπογραμμίζει τη σημασία της διαισθητικής λειτουργίας και της ελάχιστης απόσπασης του βλέμματος από τον δρόμο.

Αν και η επιστροφή στα παραδοσιακά χειριστήρια μπορεί να απαιτήσει ευρύτερα ρυθμιστικά μέτρα, οι κατασκευαστές που επιδιώκουν υψηλές βαθμολογίες ασφαλείας αναμένεται να προσαρμοστούν.

Η πρωτοβουλία αυτή αντικατοπτρίζει ένα γενικότερο κλίμα στη βιομηχανία, όπου η ασφάλεια των οδηγών θεωρείται ως προτεραιότητα έναντι των εντυπωσιακών οθονών ψυχαγωγίας.

Οι προβλέψεις του διευθύνοντος συμβούλου της BMW, Oliver Zipse, για τη μείωση των υπερμεγέθων οθονών στο μέλλον αποτελούν ένα σαφές σήμα ότι η βιομηχανία κινείται προς την κατεύθυνση μιας ασφαλέστερης οδήγησης.

Exit mobile version