Η Volvo κουνάει μαντίλι στον ντίζελ μετά από 45 χρόνια

Σε μια ιστορική αλλαγή, η Volvo αποχαιρέτησε επίσημα το ντίζελ, σηματοδοτώντας το τέλος μιας 45ετούς πορείας με τους κινητήρες που κάποτε κυριαρχούσε στις παγκόσμιες πωλήσεις της.

Το τελευταίο πετρελαιοκίνητο Volvo, ένα XC90, άφησε τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο Torslanda στη Σουηδία στις 26 Μαρτίου. Αυτό το ορόσημο σηματοδοτεί την ολοκλήρωση μιας κληρονομιάς που καλύπτει πάνω από 9 εκατομμύρια οχήματα Volvo που εξοπλίζονται με κινητήρες ντίζελ από το 1991. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός αυτός δεν περιλαμβάνει καν τα πρώτα 12 χρόνια παραγωγής ντίζελ της εταιρείας.

Το κύκνειο άσμα της πετρελαιοκίνητης εποχής της Volvo αφορά σε ένα XC90 με έναν υπερτροφοδοτούμενο εν σειρά τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 2,0 λίτρων της οικογένειας Volvo Engine Architecture (VEA), ο οποίος παρουσιάστηκε το 2013.

Αυτός ο κινητήρας αντιπροσωπεύει μόλις το δεύτερο πετρελαιοκίνητο σύστημα κίνησης που αναπτύσσεται εσωτερικά από τη Volvo σε όλη τη διάρκεια της 97χρονης ιστορίας της. Ο πρώτος, που παρουσιάστηκε το 2001, ήταν μια πεντακύλινδρη μονάδα που κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο παραγωγής κινητήρων της Volvo στο Skövde της Σουηδίας.

Καθώς η Volvo αποχαιρετά το ντίζελ, το εργοστάσιό της στο Skövde μετασχηματίζεται για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτή η στρατηγική στροφή ευθυγραμμίζεται με τον φιλόδοξο στόχο της Volvo να γίνει μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα μέχρι το 2030, μια αξιοσημείωτη εξέλιξη αν αναλογιστεί κανείς ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα κάποτε κυριαρχούσαν στην ευρωπαϊκή αγορά τη δεκαετία του 2010.

Η μετάβαση από το ντίζελ έγινε με πρωτεργάτη τον πρώην CEO της Volvo Håkan Samuelsson, ο οποίος ξεκίνησε μια επιθετική στροφή προς τα ηλεκτροκίνητα συστήματα κίνησης.

Αναλογιζόμενοι την κληρονομιά της Volvo στον τομέα των ντίζελ, είναι πολύ σημαντικές οι συνεργασίες με τη Volkswagen και την πρώην PSA/ Peugeot-Citroen (που σήμερα ανήκει στη Stellantis) ήταν καθοριστικές για τις προσπάθειες της Volvo στον τομέα των ντίζελ.

Από το ντεμπούτο του πρώτου πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου της Volvo, του 244 GL D6 που κινούνταν με έναν εξακύλινδρο κινητήρα της Volkswagen το 1979, μέχρι την παρουσίαση της σειράς Drive-E το 2008 με ένα ντίζελ 1,6 λίτρων που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την PSA, το τοπίο άλλαξε δραματικά.

Καθώς η Volvo και πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται προς ένα μέλλον αποκλειστικά ηλεκτρικό, ο κινητήρας ντίζελ, που κάποτε ήταν συνώνυμο της ισχύος και της αποδοτικότητας, βρίσκεται πλέον υποβιβασμένος στα χρονικά της εξέλιξης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Δυστυχώς…

Volvo 244 GL 1975-77
Πηγή: europe.autonews.com
Exit mobile version