Έρευνα: Η διάρκεια ζωής των μπαταριών στα BEV έχει βελτιωθεί σημαντικά

Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν διάρκεια ζωής που συνήθως ξεπερνά την ίδια τη διάρκεια χρήσης του οχήματος, σύμφωνα με έρευνα της καναδικής εταιρίας τεχνολογίας Geotab.

Η διάρκεια ζωής των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Τα δεδομένα από την Geotab, που βασίζονται σε παρατηρήσεις από 10.000 ηλεκτρικά οχήματα, δίνουν μια σαφή εικόνα για το τι μπορεί να αναμένει ένας ιδιοκτήτης ή ένας διαχειριστής στόλου από την απόδοση και την υποβάθμιση της μπαταρίας με την πάροδο του χρόνου.

Μέσος ρυθμός υποβάθμισης: Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ο μέσος ρυθμός υποβάθμισης της μπαταρίας είναι 1,8% ετησίως, κάτι που σημαίνει ότι η πλειοψηφία των μπαταριών διατηρεί σημαντικό μέρος της αποθηκευτικής τους ικανότητας ακόμη και μετά από χρόνια χρήσης. Στην πράξη, αυτό σημαίνει πως μια μπαταρία θα έχει περίπου το 80% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από 12 χρόνια χρήσης, που είναι αρκετά μεγαλύτερο από τη διάρκεια ζωής ενός τυπικού αυτοκινήτου.

Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ στο «Εργαλείο σύγκρισης υποβάθμισης μπαταρίας EV»

Παραπάνω τα ποσοστά υποβάθμισης της μπαταρίας των 11 μοντέλων EV που αναλύθηκαν (πηγή: GeoTab)

Κλιματολογικές επιπτώσεις: Οι θερμοκρασίες επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την υποβάθμιση της μπαταρίας.

Οι μπαταρίες που εκτίθενται σε ζεστά κλίματα υποβαθμίζονται ταχύτερα από εκείνες σε εύκρατα (πηγή: GeoTab)

Μέθοδοι φόρτισης: Η μέθοδος φόρτισης παίζει κρίσιμο ρόλο στη διατήρηση της υγείας της μπαταρίας.

Αναμενόμενη καμπύλη υποβάθμισης της μπαταρίας

Κατασκευή και σύστημα θερμικής διαχείρισης: Ορισμένες μάρκες και ηλεκτρικά μοντέλα εμφανίζουν καλύτερη ανθεκτικότητα λόγω του συστήματος θερμικής διαχείρισης των μπαταριών τους.

Σύγκριση της υποβάθμισης της μπαταρίας του 2015 Tesla Model S (υγρή ψύξη) έναντι του 2015 Nissan Leaf (παθητική αερόψυξη).

 Διαχείριση φορτίου και κύκλοι φόρτισης: Η συνεχής χρήση του BEV, ακόμα και σε έντονη λειτουργία, δεν επηρεάζει αρνητικά τη ζωή της μπαταρίας όσο παραμένει εντός των καθημερινών ορίων αυτονομίας του αυτοκινήτου. Αυτό είναι θετικό για στόλους οχημάτων που θέλουν να μεγιστοποιήσουν τις ώρες λειτουργίας, αλλά πρέπει να αποφεύγουν την υπερβολική χρήση ταχυφόρτισης.

Αναμενόμενη πτώση αυτονομίας: Καθώς η μπαταρία υποβαθμίζεται, μειώνεται και η αυτονομία του BEV. Για παράδειγμα, ένα EV με αρχική αυτονομία 480 χλμ μπορεί να χάσει περίπου 35 χλμ μετά από 5 χρόνια και 70 χλμ μετά από 10 χρόνια. Ωστόσο, για τους περισσότερους χρήστες αυτή η μείωση δεν θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις καθημερινές τους ανάγκες.

Υποβάθμιση της μπαταρίας για οχήματα που φορτίζουν κυρίως στο Eπίπεδο 1 (DC) σε σύγκριση με το Eπίπεδο 2 (AC)

Εγγυήσεις κατασκευαστών: Οι περισσότεροι κατασκευαστές BEV προσφέρουν εγγύηση για τις μπαταρίες τους για τουλάχιστον 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα. Παρόλο που αυτή είναι η ελάχιστη περίοδος εγγύησης, οι μπαταρίες συνήθως ξεπερνούν αυτό το διάστημα και διατηρούν ικανοποιητική χωρητικότητα.

Τεχνολογία προστασίας μπαταριών: Οι κατασκευαστές εφαρμόζουν λογισμικά και τεχνολογίες διαχείρισης φόρτισης που προστατεύουν τις μπαταρίες από το να φτάνουν σε πλήρη ή μηδενική φόρτιση, προσθέτοντας επιπλέον επίπεδα ασφάλειας και επιμήκυνσης της διάρκειας ζωής.

Η ποσότητα χρήσης έχει μικρή επίδραση στα μέσα ποσοστά υποβάθμισης (~0,25% σε 48 μήνες)

Συμπεράσματα: Η ανάλυση δείχνει ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όταν χρησιμοποιούνται σωστά και με τις κατάλληλες μεθόδους φόρτισης, διατηρούν σημαντικό μέρος της απόδοσής τους για μεγάλο χρονικό διάστημα, ξεπερνώντας τη ζωή του οχήματος. Οι καλύτερες πρακτικές, όπως η αποφυγή της ταχυφόρτισης και η χρήση μοντέλων με υγρόψυκτες μπαταρίες, μπορούν να συμβάλουν στη βέλτιστη απόδοση των BEV.

Πηγή: Geotab
Exit mobile version