Η Ευρώπη επανεξετάζει το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο χαλάρωσης των περιορισμών για την αυτοκινητοβιομηχανία, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της και να μετριάσει τις οικονομικές πιέσεις που αντιμετωπίζει.

Στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκονται τόσο η πιθανή αναστολή των επικείμενων προστίμων για υπερβολικές εκπομπές CO₂ όσο και μια πιθανή τροποποίηση της απαγόρευσης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Η φετινή χρονιά αναμένεται να είναι κρίσιμη για τη μείωση των εκπομπών CO₂. Από το 2025, ο μέσος όρος εκπομπών για κάθε κατασκευάστρια εταιρεία δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 93 g/km, γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει να αυξηθούν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ώστε να επιτευχθεί ο στόχος.

Η αυστηρότητα των κανονισμών είχε προκαλέσει ανησυχία στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι ποινές για υπέρβαση των ορίων θα μπορούσαν να φτάσουν συνολικά τα 5 δισ. ευρώ.

Ομοσπονδιακή υποστήριξη και πιθανές τροποποιήσεις

Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έχει εκφράσει την αντίθεσή του στις αυστηρές οικονομικές κυρώσεις, υποστηρίζοντας ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν πρέπει να αποδυναμωθούν περαιτέρω από ενδεχόμενα πρόστιμα της ΕΕ.

Οι πληροφορίες από τις Βρυξέλλες δείχνουν ότι ενδέχεται να υπάρξει συμφωνία για την προσωρινή αναστολή αυτών των κυρώσεων, αν και δεν έχει ληφθεί ακόμα οριστική απόφαση.

Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει την αναγνώριση των συνθετικών, ουδέτερων ως προς τον άνθρακα καυσίμων (e-fuels), κάτι που θα μπορούσε να επιτρέψει την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035.

Επιπλέον, φαίνεται να υπάρχει ανοχή και για τα plug-in υβριδικά μοντέλα, καθώς αρκετά από αυτά έχουν πλέον ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα, καθιστώντας τα πιο αποδοτικά ως προς τη μείωση των εκπομπών CO₂.

Η πορεία προς την ηλεκτροκίνηση

Παρά την πιθανή χαλάρωση των κανονισμών, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν φαίνεται να έχει περιθώρια για εφησυχασμό. Η ηλεκτροκίνηση παραμένει βασική προτεραιότητα της ΕΕ, και η όποια στήριξη παρέχεται προς το παρόν δεν σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να επιβραδύνουν τη μετάβασή τους σε πιο βιώσιμες τεχνολογίες. Αντίθετα, η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει καθοριστική για την αποφυγή νέων οικονομικών επιβαρύνσεων στο μέλλον.

Exit mobile version