Huawei: Μπαταρία με 5λεπτη φόρτιση και αυτονομία έως 3.000 χλμ

Μια νέα πατέντα της Huawei υπόσχεται να φέρει επανάσταση στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αν και η πραγματικότητα είναι πιο σύνθετη απ’ όσο δείχνουν οι αριθμοί.

Η Huawei κατέθεσε πατέντα στην Κίνα για μια νέα τεχνολογία solid state μπαταριών που στηρίζεται σε ηλεκτρόδια από θειούχες ενώσεις εμπλουτισμένες με άζωτο. Ο συνδυασμός αυτός περιορίζει τις χημικές αντιδράσεις που φθείρουν τη διάρκεια ζωής των μπαταριών, αυξάνοντας παράλληλα την ενεργειακή πυκνότητα στα 400-500 Wh/kg, δηλαδή έως και τρεις φορές πάνω από τις σημερινές ιόντων λιθίου.

Σε θεωρητικό επίπεδο, μια τέτοια μπαταρία θα μπορούσε να προσφέρει αυτονομία έως 3.000 χλμ με βάση το πρότυπο CLTC ή περίπου 2.090 χλμ σύμφωνα με το πιο αυστηρό αμερικανικό πρότυπο EPA. Το στοιχείο που ξεχωρίζει ακόμη περισσότερο είναι ο εξαιρετικά γρήγορος χρόνος φόρτισης: από 0% στο 100% σε μόλις πέντε λεπτά.

Ωστόσο, η πρακτική σημασία τέτοιων αριθμών είναι περιορισμένη. Η ανάγκη για τόσο μεγάλη αυτονομία σε ένα ταξίδι χωρίς στάση είναι μάλλον θεωρητική, καθώς οι οδηγοί θα χρειαστούν ούτως ή άλλως διαλείμματα για ξεκούραση. Επιπλέον, μια μπαταρία με τόσο υψηλή χωρητικότητα θα έχει σημαντικό βάρος και κόστος, κάτι που θα επηρεάσει αρνητικά τόσο την τιμή όσο και την απόδοση του αυτοκινήτου.

Το πιο πιθανό είναι η τεχνολογία αυτή να χρησιμοποιηθεί ώστε να εξελιχθούν ελαφρύτερες και φθηνότερες μπαταρίες με αυτονομία γύρω στα 1.000 χλμ. Σε ένα τέτοιο σενάριο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν πιο αποδοτικά, πιο φιλικά στην τσέπη και πιο πρακτικά στην καθημερινότητα.

Από τη στιγμή που τα ηλεκτρικά θα γίνουν φθηνότερα από τα συμβατικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα μπορούν να φορτίζουν μέσα σε λίγα λεπτά, η μαζική υιοθέτησή τους είναι θέμα χρόνου – αρκεί να αναπτυχθεί παράλληλα και η απαραίτητη υποδομή.

Exit mobile version