Νέοι κινητήρες από την Kawasaki για χρήση πέρα από τους δύο τροχούς

Η ιαπωνική εταιρεία εστιάζει πλέον και εκτός των δύο τροχών, εξελίσσοντας κινητήρες που μπορούν να τοποθετηθούν και σε αυτοκίνητα.

Η Kawasaki, ευρύτερα γνωστή για τη δραστηριότητά της στον χώρο των σπορ μοτοσικλετών, παρουσίασε πρόσφατα μία νέα γενιά κινητήρων που δεν προορίζονται για χρήση σε μοτοσικλέτες. Η εξέλιξη αυτή προέρχεται από το τμήμα της εταιρείας που ασχολείται με την αεροπορική τεχνολογία, και ειδικότερα με πολιτικά ελικοφόρα αεροσκάφη, όμως τα τεχνικά χαρακτηριστικά των νέων κινητήρων αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για ευρύτερη χρήση, ακόμη και σε αυτοκίνητα.

Οι νέοι κινητήρες είναι τετρακύλινδροι και εξακύλινδροι σε σειρά, με κυβισμό έως 2,1 λίτρα. Ανάλογα με τη διαμόρφωση, αποδίδουν από 117 έως και 375 ίππους. Μπορούν να εξοπλιστούν με υπερτροφοδότη ή να λειτουργούν ατμοσφαιρικά, ενώ έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα όχι την υψηλή απόδοση σε στροφές –όπως οι μοτοσικλετιστικοί κινητήρες– αλλά την ομαλή λειτουργία και τη σταθερότητα. Αυτό φαίνεται και από την προβλεπόμενη επιχειρησιακή χρήση τους σε υψόμετρα έως και 7.600 μέτρα.

Σύμφωνα με την Kawasaki, οι κινητήρες διαθέτουν έναν ιδιαίτερα μεγάλο κάρτερ, ο οποίος επιτρέπει την τοποθέτηση περιφερειακών εξαρτημάτων όπως η μίζα ή ο εναλλάκτης. Επιπλέον, δεν απαιτούν σύστημα διπλού σπινθήρα, κάτι που συνήθως συναντάται σε μοτοσικλέτες και σπανιότερα σε αυτοκίνητα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Kawasaki έχει ήδη εμπειρία στην τοποθέτηση υπερσυμπιεστών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Ninja H2, που πριν από περίπου μια δεκαετία εφοδιάστηκε με μηχανικό υπερσυμπιεστή και απόδοση 200 ίππων από μόλις 1.000 κυβικά εκατοστά.

Ωστόσο, η χρήση τέτοιων συστημάτων σε μοτοσικλέτες συνοδεύεται από προκλήσεις: περιορισμένο διαθέσιμος χώρος, καθυστέρηση απόκρισης και ξαφνική αύξηση ροπής, κάτι που μπορεί να αποσταθεροποιήσει τον αναβάτη.

Γι’ αυτόν τον λόγο, οι νέοι κινητήρες δεν αναμένονται –τουλάχιστον προς το παρόν– σε μοτοσικλέτες. Παρ’ όλα αυτά, οι τεχνολογικές λύσεις που ενσωματώνουν και η υψηλή τους απόδοση αφήνουν περιθώρια για πιθανή μελλοντική εφαρμογή και σε άλλους τομείς, όπως η αυτοκίνηση ή ακόμη και η ναυσιπλοΐα.

Η Kawasaki δείχνει ότι δεν περιορίζεται πλέον μόνο στις δύο ρόδες, και με δεδομένη την ενασχόλησή της και με την τεχνολογία υδρογόνου, είναι σαφές ότι στοχεύει σε νέες αγορές και εφαρμογές που ξεπερνούν τον παραδοσιακό της ρόλο.

Exit mobile version