Το πρωτότυπο MG Cyber X, όπως παρουσιάστηκε στη Σαγκάη φέτος, εξελίσσεται σε ένα προσιτό, ηλεκτρικό οικογενειακό SUV που θα μπορούσε να λανσαριστεί στην Ευρώπη το 2027, με τιμή κάτω από 35.000 ευρώ.
Με μια σχεδίαση που διαφέρει αισθητά από οτιδήποτε έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η MG, το Cyber X φιλοδοξεί να γεμίσει το κενό που άφησε το Suzuki Jimny, τουλάχιστον σε φιλοσοφία.
Όπως δήλωσε στο βρετανικό Autocar ο υπεύθυνος προϊόντος της MG στο Ηνωμένο Βασίλειο, David Allison, το μοντέλο αυτό δεν στοχεύει τις premium προτάσεις τύπου Mercedes G-Class ή Land Rover Defender, αλλά αγοραστές που κοιτάζουν πιο προσιτά μοντέλα, όπως το Ford Puma και το Jeep Avenger.
Η παραγωγική έκδοση του Cyber X θα βασιστεί πιθανότατα στη νέα πλατφόρμα E3 της SAIC, της μητρικής εταιρείας της MG. Η ίδια πλατφόρμα χρησιμοποιείται και στην κινεζική έκδοση του MG4, και αναμένεται να φιλοξενήσει και νέα τεχνολογία μπαταριών με στοιχεία μπαταριών ημι-στερεάς κατάστασης, που υπόσχονται καλύτερη αυτονομία σε χειμερινές συνθήκες και μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα.
Το αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά ως πεντάθυρο και εξηλεκτρισμένο, με πιθανές επιλογές είτε ενός είτε δύο ηλεκτροκινητήρων. Η βασική έκδοση θα έχει κίνηση εμπρός, ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις ενδέχεται να προστεθεί και πίσω κινητήρας για τετρακίνηση.
Η σχεδίαση αναμένεται να παραμείνει πιστή στο πρωτότυπο, με τετραγωνισμένες γραμμές, κάθετα άκρα και εμφανή σχεδιαστικά στοιχεία που θυμίζουν Mercedes EQB.
Η εμπρός όψη θα απλοποιηθεί, με τα εντυπωσιακά αναδυόμενα φωτιστικά σώματα να δίνουν τη θέση τους σε πιο συμβατικές μονάδες. Πιθανή είναι και η απουσία της φωτιζόμενης εμπρός μάσκας και της πανοραμικής οροφής, με στόχο τη διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα.
Το εσωτερικό θα βασιστεί στον σχεδιασμό του MG4 για την κινεζική αγορά, με απλό ταμπλό, μεγάλη κεντρική οθόνη και ψηφιακό πίνακα οργάνων, χωρίς φυσικά κουμπιά. Η εξειδικευμένη ηλεκτρική πλατφόρμα θα εξασφαλίζει άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, με αίσθηση φωτεινότητας και πρακτικότητα στην καθημερινότητα.
Η MG δεν έχει ακόμη ανακοινώσει τις τεχνικές λεπτομέρειες, αλλά με βάση το MG4, το Cyber X ενδέχεται να προσφέρεται με στοιχεία μπαταριών από 42,8 έως και 70 kWh. Το τελευταίο σύνολο, με την τεχνολογία ημι-στερεάς κατάστασης, προσφέρει θεωρητικά αυτονομία έως 537 χιλιόμετρα (στον κινεζικό κύκλο μέτρησης).
Αν και το Cyber X έχει μεγαλύτερο και λιγότερο αεροδυναμικό αμάξωμα, αναμένεται να φτάνει τουλάχιστον τα 480-500 χιλιόμετρα σε πιο ρεαλιστικές συνθήκες. Η φόρτιση από 30% έως 80% υπολογίζεται σε περίπου 20 λεπτά, ανάλογα με την έκδοση.
Ωστόσο, παρά την off-road εμφάνιση, το Cyber X δεν θα προορίζεται για σκληρές διαδρομές. Το αυξημένο ύψος από το έδαφος και η εξωτερική επένδυση θα του επιτρέπουν μετακινήσεις σε πιο δύσβατα εδάφη, όμως το επίκεντρο παραμένει η αστική και περιαστική χρήση.
Όπως όλα δείχνουν, η παρουσίαση της τελικής μορφής του Cyber X θα γίνει το 2027 στο Σαλόνι της Σαγκάης, εκτός κι αν η MG επισπεύσει τη διαδικασία. Η εταιρεία, παρά την πτώση 4% στις ταξινομήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο το τελευταίο δωδεκάμηνο, εξακολουθεί να ξεπερνά σε πωλήσεις μάρκες όπως η Citroën, η Dacia και η Renault, και πλησιάζει τις Peugeot, Skoda και Opel.
