Η ZF εξελίσσει θερμαινόμενη ζώνη ασφαλείας για να βελτιώσει την αυτονομία των ηλεκτρικών

Αντί για θερμαινόμενα καθίσματα, η ZF προτείνει μια νέα λύση με θερμαινόμενη ζώνη ασφαλείας, που μειώνει την κατανάλωση ενέργειας και βελτιώνει την απόδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Οι θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας παρουσιάζονται από την ZF ως μια πιο αποδοτική και ενεργειακά φιλική εναλλακτική σε σχέση με τα θερμαινόμενα καθίσματα, τα οποία σήμερα αποτελούν συνηθισμένο προαιρετικό εξοπλισμό κυρίως σε χώρες με ψυχρό κλίμα. Σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο αυτό σύστημα όχι μόνο προσφέρει άμεση άνεση στον οδηγό και τους επιβάτες, αλλά συμβάλλει και στη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης κατά τις ψυχρές ημέρες.

Η ζώνη ασφαλείας διαθέτει τέσσερα λεπτά θερμαντικά στοιχεία ενσωματωμένα στο πλάτος της, με συνολικό πάχος μόλις 1,3 χιλιοστά. Η θερμαντική ισχύς φτάνει έως και τα 60 W, επιτυγχάνοντας θερμοκρασία 40 °C σε λιγότερο από δύο λεπτά, ακόμα και σε εξωτερική θερμοκρασία -5 °C. Η θέρμανση εστιάζει στο επάνω μέρος του σώματος, περιορίζοντας την ανάγκη για συνολική θέρμανση της καμπίνας.

Η λειτουργία του συστήματος είναι αυτόματη και βασίζεται σε έναν αλγόριθμο που λαμβάνει υπόψη τη θερμοκρασία σώματος, δέρματος, εσωτερικού και εξωτερικού αέρα, αλλά και την ηλιακή ακτινοβολία. Όλα τα δεδομένα επεξεργάζονται από την ECU του αυτοκινήτου, η οποία ρυθμίζει δυναμικά την παροχή θερμότητας για βέλτιστη ενεργειακή απόδοση και θερμική άνεση, χωρίς την ανάγκη για χειροκίνητη παρέμβαση.

Η ZF υποστηρίζει πως η χρήση της θερμαινόμενης ζώνης μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της θερμοκρασίας του εσωτερικού κατά 3 βαθμούς Κελσίου, χωρίς να επηρεαστεί η άνεση, γεγονός που μεταφράζεται σε έως και 6% αύξηση της αυτονομίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ιδιαίτερα σε μικρές διαδρομές, όπου η ζήτηση θέρμανσης είναι έντονη, το νέο σύστημα μπορεί να εξοικονομήσει έως 1000 W, μειώνοντας σημαντικά τη λειτουργία του κλιματισμού. Ακόμη και σε μεγαλύτερα ταξίδια, το σύστημα εξοικονομεί ενέργεια, περιορίζοντας την απώλεια θερμότητας προς τα έξω.

Η ZF δεν διευκρινίζει ακόμη το κόστος του συστήματος ή πότε θα δούμε τις πρώτες εφαρμογές σε μοντέλα παραγωγής, όμως η τεχνολογία έχει ήδη ολοκληρώσει τη φάση εξέλιξης και αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον κατασκευαστών, ιδιαίτερα εκείνων που εστιάζουν σε βελτιστοποίηση αυτονομίας και ενεργειακής απόδοσης.

Exit mobile version