Το νέο σύστημα μετάδοσης της ZF υπόσχεται αυξημένη αυτονομία, μεγαλύτερη αντοχή και υψηλότερη απόδοση για τα σύγχρονα HEV και PHEV, χωρίς να ανεβάζει το κόστος στα ύψη.
Η ZF, ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές αυτόματων κιβωτίων παγκοσμίως, παρουσίασε ένα νέο κιβώτιο 8 σχέσεων, σχεδιασμένο ειδικά για εξηλεκτρισμένα υβριδικά (HEV) και plug-in υβριδικά (PHEV) μοντέλα. Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη, καθώς μέχρι σήμερα η πλειοψηφία των υβριδικών αυτοκινήτων εξοπλίζεται με κιβώτια έξι ή επτά σχέσεων, κυρίως λόγω του κόστους και των τεχνικών περιορισμών.
Η εξέλιξη αυτή δεν αφορά μόνο το πλήθος των σχέσεων, αλλά και τη συνολική απόδοση. Το νέο αυτόματο κιβώτιο της ZF αντέχει πλέον έως και 272 ίππους, ανεβάζοντας την ισχύ κατά 54 ίππους σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Παράλληλα, η μέγιστη ροπή από τον ηλεκτροκινητήρα αυξήθηκε από τα 500 Nm στα 600 Nm, επιτρέποντας καλύτερη διαχείριση της ισχύος, ιδιαίτερα σε βαριά οχήματα όπως SUV.
Ένα ακόμη σημαντικό σημείο είναι η μείωση των απωλειών κατά 28% στον άξονα εισόδου, βελτιώνοντας έτσι την ενεργειακή απόδοση και μειώνοντας τις απαιτήσεις σε σπάνιες γαίες για τα εξαρτήματα. Η βελτιωμένη σχεδίαση της μονάδας ελέγχου και των εσωτερικών μηχανικών μερών επιτρέπει επίσης πιο ομαλή λειτουργία και αυξημένη αξιοπιστία.
Το νέο κιβώτιο έχει σχεδιαστεί με βάση τα ηλεκτρικά συστήματα 400V που συναντάμε πλέον όλο και συχνότερα σε υβριδικά και PHEV. Χωρίς να αυξάνεται η χωρητικότητα της μπαταρίας, προσφέρει ως και 10% μεγαλύτερη αυτονομία, κάτι που μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην καθημερινή χρήση, ιδιαίτερα στις αγορές όπου η ηλεκτροκίνηση στηρίζεται ακόμα σε μεταβατικές τεχνολογίες.
Η νέα αυτή μετάδοση δεν προορίζεται αποκλειστικά για πολυτελή μοντέλα, ωστόσο η ZF την έχει αναπτύξει με βάση τις ανάγκες μεγαλύτερων οχημάτων, κυρίως SUV, τα οποία κατασκευάζονται ή προορίζονται για την αγορά των ΗΠΑ. Ταυτόχρονα, δεν αποκλείεται να τη δούμε να εξοπλίζει και ευρωπαϊκά μοντέλα που υιοθετούν πιο εξελιγμένες υβριδικές διατάξεις, με έμφαση στην απόδοση και στην οικονομία.
Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο που η ζήτηση για εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα αυξάνεται, αλλά οι κατασκευαστές αναζητούν βιώσιμες τεχνολογίες με πιο χαμηλό κόστος και λιγότερες τεχνικές παραχωρήσεις. Η νέα πρόταση της ZF φαίνεται να απαντά ακριβώς σε αυτήν την ανάγκη.
