Οι Κινέζοι κατακτούν την Ευρώπη: Ρεκόρ πωλήσεων και μερίδιο πάνω από Audi

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανεβαίνουν θεαματικά στην ευρωπαϊκή αγορά, προκαλώντας πονοκέφαλο στους παραδοσιακούς κατασκευαστές.

Η πορεία των Κινέζων στην Ευρώπη δεν είναι πλέον απλώς εντυπωσιακή – είναι ανησυχητική για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Τον Αύγουστο του 2025, οι πωλήσεις των κινεζικών εταιρειών εκτοξεύθηκαν στις 43.500 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 121% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Με αυτό το αποτέλεσμα κατέκτησαν μερίδιο 5,5% στην ευρωπαϊκή αγορά, ξεπερνώντας παραδοσιακούς παίκτες όπως η Audi (41.300 μονάδες) και η Renault (37.800).

Η συνολική αγορά κατέγραψε άνοδο 5%, φτάνοντας τις 790.000 ταξινομήσεις, ωστόσο η παρουσία των κινεζικών εταιρειών αυξήθηκε με πολλαπλάσιο ρυθμό. Η τάση αυτή δείχνει ότι οι Κινέζοι δεν περιορίζονται πια σε εξαγωγές περιορισμένου όγκου, αλλά εξελίσσονται σε βασικές παίκτριες της ευρωπαϊκής αγοράς.

Οι ηλεκτρικές επιλογές συνέχισαν να ενισχύονται: τα plug-in υβριδικά έφτασαν τις 83.900 μονάδες (αύξηση 59%) ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) άγγιξαν τις 159.700 ταξινομήσεις, με αύξηση 27% και μερίδιο αγοράς 20,2%.

Πίσω από την εντυπωσιακή πορεία των Κινέζων βρίσκονται πέντε ονόματα: MG, BYD, Jaecoo, Omoda και Leapmotor, τα οποία συγκεντρώνουν το 84% των συνολικών πωλήσεων. Η MG ξεπέρασε την Tesla και τη Fiat, η BYD άφησε πίσω της τη Suzuki και τη Jeep, ενώ οι Jaecoo και Omoda πούλησαν περισσότερα αυτοκίνητα από την Alfa Romeo και τη Mitsubishi.

Σημαντική είναι και η διείσδυσή τους στα plug-in υβριδικά, τα οποία προς το παρόν δεν επηρεάζονται από τους δασμούς που επιβάλλονται στα αμιγώς ηλεκτρικά. Τον Αύγουστο καταγράφηκαν πάνω από 11.000 ταξινομήσεις κινεζικών PHEV, έναντι μόλις 779 την ίδια περίοδο πέρυσι.

Η BYD βρίσκεται πλέον στην 8η θέση μεταξύ των πιο δημοφιλών μαρκών PHEV στην Ευρώπη, με τα Seal U, Jaecoo J7 και MG HS να εμφανίζονται στη δεκάδα των best sellers.

Αξιοσημείωτο είναι πάντως ότι τα δέκα πιο δημοφιλή μοντέλα παραμένουν ευρωπαϊκά. Το Volkswagen T-Roc διατηρήθηκε στην κορυφή, ακολούθησε το Dacia Sandero και στην τρίτη θέση το Toyota Yaris Cross. Το Tesla Model Y υποχώρησε αισθητά.

Το μήνυμα είναι σαφές: οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι πια περιφερειακές παρουσίες, αλλά σοβαρές απειλές για την κυριαρχία των ευρωπαϊκών brands. Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν ότι η αλλαγή έχει ήδη ξεκινήσει.

Exit mobile version