Η VW μειώνει την παραγωγή ηλεκτρικών στη Γερμανία λόγω χαμηλής ζήτησης

Η VW αναγκάζεται να περιορίσει την παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων, καθώς η ζήτηση στην Ευρώπη δεν ακολουθεί τις προβλέψεις και τα κόστη αυξάνονται.

Η Volkswagen φαίνεται πως εισέρχεται σε μια φάση αναδίπλωσης, καθώς οι αισιόδοξες προβλέψεις για την πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη δεν επιβεβαιώνονται στην πράξη. Με τη ζήτηση να κυμαίνεται σε χαμηλότερα επίπεδα από τα αναμενόμενα και τα λειτουργικά κόστη να αυξάνονται, η εταιρεία αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της, προχωρώντας σε αναστολές ή περιορισμούς παραγωγής ηλεκτρικών μοντέλων σε αρκετές μονάδες στη Γερμανία.

Στο εργοστάσιο του Zwickau, όπου κατασκευάζεται το Audi Q4 e-tron, οι γραμμές παραγωγής θα σταματήσουν για μία εβδομάδα από τις 6 Οκτωβρίου. Στη Δρέσδη θα εφαρμοστεί παρόμοια διακοπή, ενώ στο Emden -όπου παράγονται τα ID.4 και ID.7- έχουν ήδη μειωθεί οι ώρες εργασίας και προγραμματίζονται σύντομες παύσεις.

Αντίστοιχα, στο Ανόβερο, η παραγωγή των ID. Buzz και T7 Multivan θα διακοπεί για πέντε ημέρες κατά τη διάρκεια των φθινοπωρινών διακοπών. Στο Osnabrück, το εργοστάσιο περιορίζει την εβδομαδιαία παραγωγή τουλάχιστον κατά μία ημέρα μέχρι το τέλος του έτους.

Η ίδια μονάδα διακόπτει οριστικά και την παραγωγή μοντέλων όπως το T-Roc Cabriolet, αλλά και τα Porsche Cayman και Boxster. Οι αλλαγές δείχνουν ότι η VW προσπαθεί να περιορίσει τις ζημίες από την υπερβάλλουσα παραγωγική ικανότητα, αποτέλεσμα επενδύσεων δισεκατομμυρίων ευρώ σε εργοστάσια που δεν λειτουργούν πλέον με πλήρη δυναμικότητα.

Αν και η VW παραμένει πρώτη σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, μπροστά από την Tesla, η γενικότερη εικόνα της αγοράς είναι άνιση και αρκετά πιο αργή από ό,τι υπολόγιζε ο όμιλος. Η απόσταση ανάμεσα στις προβλέψεις και την πραγματικότητα μεγαλώνει, καθώς αυξάνονται και οι εξωτερικές πιέσεις: ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από τους Κινέζους, οι νέοι αμερικανικοί δασμοί και η συζήτηση για ενδεχόμενη καθυστέρηση στην πλήρη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων στην Ε.Ε.

Το πρόβλημα δεν είναι αποκλειστικό της VW. Η Stellantis έχει επίσης ανακοινώσει προσωρινές παύσεις παραγωγής σε έξι ευρωπαϊκά εργοστάσια για τον ίδιο λόγο: η ζήτηση για ηλεκτρικά δεν συμβαδίζει με τους αρχικούς σχεδιασμούς.

Η εικόνα που διαμορφώνεται φέρνει την VW αντιμέτωπη με δύσκολες αποφάσεις για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στη Γερμανία. Τα πλάνα υψηλής παραγωγής που στηρίχθηκαν σε φιλοδοξίες και δημόσια κονδύλια δείχνουν πλέον δυσανάλογα με τις σημερινές συνθήκες της αγοράς, αφήνοντας ερωτήματα για το αν ο ρυθμός μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση ήταν τελικά βεβιασμένος.

Exit mobile version