Η Mercedes εξελίσσει solid state μπαταρίες με αυτονομία άνω των 1.200 χιλιομέτρων

Η γερμανική εταιρία εξελίσσει νέα γενιά μπαταριών στερεού καταλύτη, δοκιμάζοντας ήδη πρωτότυπα με αυτονομία που ξεπερνά τα 1.200 χιλιόμετρα, ενώ προχωρά και στην καθιέρωση μιας νέας, μεταβλητής πλατφόρμας με στοιχεία μπαταριών NMC και LFP.

Η γερμανική εταιρεία επαναπροσδιορίζει τη στρατηγική της στην ηλεκτροκίνηση με την εξέλιξη ενός νέου μεταβλητού συστήματος μπαταριών που προσφέρει ευελιξία ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου.

Ταυτόχρονα, στο επίκεντρο βρίσκονται οι στερεάς κατάστασης μπαταρίες (solid-state), που θεωρούνται το επόμενο σημαντικό βήμα για τη βελτίωση της αυτονομίας, της ασφάλειας και της απόδοσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η νέα αρθρωτή/ μεταβλητή πλατφόρμα της Mercedes βασίζεται σε τέσσερα βασικά υποσυστήματα με στοιχεία μπαταριών που τοποθετούνται σε «hardcase» μονάδες.

Ανάλογα με τις απαιτήσεις κάθε μοντέλου, μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε στοιχεία NMC (νικέλιο-μαγγάνιο-κοβάλτιο), που προσφέρουν υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, είτε στοιχεία LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου), που υπερέχουν σε αντοχή και κόστος.

Σε κάθε περίπτωση, η αρχιτεκτονική βασίζεται σε σύστημα 800V, που υποστηρίζει ταχεία φόρτιση και υψηλή αποδοτικότητα. Οι συνολικές χωρητικότητες κυμαίνονται από 58 έως 94 kWh.

Η εξέλιξη των νέων συστημάτων γίνεται κυρίως στο νέο κέντρο έρευνας και εξέλιξης eCampus στην περιοχή Untertürkheim της Στουτγάρδης.

Εκεί η Mercedes δοκιμάζει νέες χημείες και μεθόδους παραγωγής, ενώ η τελική συναρμολόγηση των μπαταριών γίνεται στο Kamenz, ενισχύοντας τον στόχο της εταιρείας για περιορισμό της εξάρτησης από εξωτερικούς προμηθευτές.

Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην τεχνολογία solid state κατάστασης, η οποία καταργεί τον υγρό ηλεκτρολύτη και υπόσχεται υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και καλύτερη θερμική σταθερότητα.

Το καλοκαίρι του 2025, ένα πρωτότυπο EQS εξοπλισμένο με στερεάς κατάστασης μπαταρία ολοκλήρωσε διαδρομή 1.205 χιλιομέτρων από τη Στουτγάρδη μέχρι το Μάλμε χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Η συγκεκριμένη τεχνολογία προσφέρει περίπου 25% περισσότερο ενεργειακό περιεχόμενο με το ίδιο βάρος σε σχέση με τις υπάρχουσες λύσεις.

Αν και η τεχνολογία βρίσκεται ακόμη σε πειραματικό στάδιο, η Mercedes προβλέπει εμπορική αξιοποίηση προς το τέλος της δεκαετίας. Τότε αναμένεται να παρουσιαστούν τα πρώτα μοντέλα παραγωγής με solid state μπαταρίες, προσφέροντας σημαντικά αυξημένη αυτονομία, μεγαλύτερη ασφάλεια και λιγότερη μηχανολογική πολυπλοκότητα.

Exit mobile version