Η τελευταία μονάδα του Ford Focus βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στο Saarlouis της Γερμανίας, κλείνοντας έναν κύκλο κοντά τριών δεκαετιών χωρίς επίσημες δηλώσεις από την εταιρεία.
Χωρίς τυμπανοκρουσίες ή επίσημες ανακοινώσεις, η Ford έβαλε οριστικό τέλος στην παραγωγή του Focus, του δημοφιλούς της compact μοντέλου, στο εργοστάσιο του Saarlouis στη Γερμανία. Το τελευταίο αυτοκίνητο συναρμολογήθηκε στις 17 Νοεμβρίου 2025, σηματοδοτώντας το τέλος της λειτουργίας μιας μονάδας που για 55 χρόνια παρήγαγε συνολικά πάνω από 15,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Η παραγωγή στο Saarlouis ξεκίνησε το 1970 με το Escort και συνεχίστηκε με μοντέλα όπως τα Capri, Fiesta, Orion, C-Max και Kuga. Από το 1998 και για τέσσερις γενιές, το Focus αποτέλεσε το βασικό προϊόν της μονάδας, καθώς και έναν από τους βασικούς πυλώνες της Ford στην ευρωπαϊκή αγορά, αποτελώντας το τρίτο πιο εμπορικό της επιβατικό μοντέλο στην ήπειρο το 2025.
Το εργοστάσιο του Saarlouis, που στο παρελθόν είχε χαρακτηριστεί από την ίδια την εταιρεία ως ένα από τα πιο παραγωγικά και ποιοτικά στην Ευρώπη, δεν κατάφερε να εξασφαλίσει νέα παραγωγή μετά το Focus. Παρά τις παραχωρήσεις των εργαζομένων –όπως η αποδοχή περικοπής επιδομάτων και ευελιξία στα ωράρια– η Ford επέλεξε τελικά το εργοστάσιο της στη Βαλένθια της Ισπανίας για τη συνέχιση των δραστηριοτήτων της.
Η Ford θα διατηρήσει περίπου 1.000 από τις 2.700 θέσεις εργασίας στη μονάδα, οι οποίες θα μεταφερθούν σε ρόλους υποστήριξης ανταλλακτικών. Για τους υπόλοιπους 1.700 εργαζομένους, η σύμβαση λήγει στις 28 Νοεμβρίου, ενώ έχει συμφωνηθεί πακέτο αποζημιώσεων. Κάποτε, το εργοστάσιο απασχολούσε πάνω από 6.500 άτομα.
Τα δύο τελευταία Focus δεν θα πωληθούν: το ένα θα εκτεθεί στο τοπικό δημοτικό μουσείο, ενώ το άλλο θα διατεθεί σε κλήρωση μεταξύ των εργαζομένων.
