Πιέζοντας τον διακόπτη που θέτει σε λειτουργία την υβριδική διάταξη ενός Prius τίθενται σε λειτουργία πολύ περισσότερα συστήματα από ότι νομίζεις κανείς. Ας δούμε αναλυτικά μερικά από τα σημαντικότερα καθώς και τις αναβαθμίσεις που έχουν γίνει στη νέα γενιά…
H σημαντικότερη ίσως αλλαγή στο νέο Prius αφορά στην αναβάθμιση του συστήματος HSD (Hybrid Synergy drive) του οποίου η απόδοση έχει αυξηθεί κατά 24% φτάνοντας τους 136 ίππους (από 110). Έτσι, οι επιδόσεις παρουσιάζονται σημαντικά βελτιωμένες με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 10,4” και την τελική να φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση μειώθηκε στα 3,9 λίτρα/100 χλμ. αυξάνοντας την θεωρητική αυτονομία στα 1.150 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 στα 89 γραμμ./χλμ. Οδηγώντας με σύνεση το νέο Prius η κατανάλωση μπορεί σχετικά εύκολα να διατηρηθεί στα περίπου 4,0-4,5 λίτρα/100 χλμ. Σημειώστε πως η διάθεση της 3ης γενιάς Prius στην ελληνική αγορά θα γίνει στα μέσα Ιουλίου με τιμές πώλησης που ξεκινούν από 26.650 €.
Σύμφωνα με έναν από τους μηχανικούς που συμμετείχαν στην εξέλιξη του νέου Prius, ένα από τα σημαντικότερα και πιο πολύπλοκα στοιχεία του συστήματος HSD είναι η μονάδα ελέγχου PCU (Power Control Unit) που το μέγεθος της είναι όσο μίας 12βολτης μπαταρίας αυτοκινήτου. Ζυγίζει 13,5 κιλά και μετατρέπει το συνεχές ρεύμα (DC) της μπαταρίας σε εναλλασσόμενο (AC) ανεβάζοντας την τάση στα 650 V για να τροφοδοτηθεί ο ηλεκτροκινητήρας. Επίσης, λειτουργεί και ως μετασχηματιστής DC/DC μειώνοντας την τάση των 202 V της μπαταρίας στα 14 V για την λειτουργία δευτερευόντων συστημάτων. Αξίζει να σημειωθεί πως ο αεροδυναμικός του συντελεστής Cd έχει βελτιωθεί από 0,26 σε 0,25 ενώ τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εξοικονομούν έως και 30% ηλεκτρικής ενέργειας.
Prius tips
- Prius στα λατινικά σημαίνει «προηγούμαι». Για πρώτη φορά κυκλοφόρησε το 1997 στην Ιαπωνία και το 2000 στην Ευρώπη. Αυτή είναι η 3η γενιά του και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Tsutsumi.
- Μέχρι τα τέλη του 2008 οι πωλήσεις του Prius έχουν ξεπεράσει τα 1,2 εκατομμύρια εκ των οποίων τα 130.000 κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
- Το 2005 το Prius αναδείχτηκε αυτοκίνητο της χρονιάς ενώ το 2004 ως ο καλύτερος κινητήρας της χρονιάς.
- Στόχος της Toyota μέχρι το 2020 είναι όλα τα μοντέλα της να είναι υβριδικά (μέχρι τότε πολλά θα έχουν αλλάξει, τώρα τι γίνεται).
- Η έκδοση PHV (Plug-in Hybrid) βρίσκεται στο στάδιο εξέλιξης. Θα λανσαριστεί τον επόμενο χρόνο, θα διαθέτει μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας που θα επαναφορτίζεται και με σπιτικό ρεύμα ώστε το Prius να μπορεί να κινηθεί ως ηλεκτροκίνητο για περισσότερα από 10 χλμ.
PRI_DPL_180_09_TEC.JPG
PRI_DPL_181_09_TEC.JPG
PRI_DPL_182_09_TEC.JPG
PRI_DPL_183_09_TEC.JPG
PRI_DPL_185_09_TEC.JPG
PRI_DPL_186_09_TEC.JPG
PRI_DPL_187_09_TEC.JPG
PRI_DPL_188_09_TEC.JPG
PRI_DPL_189_09_TEC.JPG
PRI_DPL_190_09_TEC.JPG
PRI_DPL_191_09_TEC.JPG
PRI_DPL_192_09_TEC.JPG
PRI_DPL_193_09_TEC.JPG
pri_dpl_168_09_det.jpg
pri_dpl_167_09_det.jpg
pri_dpl_166_09_det.jpg
pri_dpl_165_09_det.jpg
pri_dpl_162_09_det.jpg
pri_dpl_159_09_det.jpg
pri_dpl_157_09_det.jpg
pri_dpl_156_09_det.jpg
pri_dpl_154_09_det.jpg
pri_dpl_153_09_det.jpg
pri_dpl_152_09_det.jpg
pri_dpl_151_09_det.jpg