Στην υγειά σας κύριε Τάτα!

tata-project-researching-water-as-fuel

H Tata Motors καταφέρνει να βρίσκεται στην επικαιρότητα τα τελευταία χρόνια μέσα από τις στρατηγικές κινήσεις της (εξαγορά Jaguar και Land Rover) που μοιάζει με κρύο πιάτο για τους Βρετανούς. Η εκδίκηση του “slum dog ·έτσι αποκαλούσαν οι αποικιοκράτες Βρετανοί τους σκλάβους Ινδούς…

Το Genepax τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας το 2008. Από τότε... κανένα νεώτερο!

GENEPAX: Αυτοκίνητο που κινείται με νερό
Πριν από περίπου τρία χρόνια η είδηση ενός αυτοκινήτου που κινείται με απλό νεράκι και μπορεί με ένα λίτρο (βρόχινο, θαλασσινό ή ποταμίσιο) να διανύσει περίπου 80 χιλιόμετρα έκανε τον γύρο του κόσμου. Μπορεί να ακούγεται πολύ ωραίο για να είναι αληθινό, μερικοί κάνουν λόγο για απάτη. Ωστόσο, η ιαπωνική εταιρεία Genepax που εξέλιξε το αυτοκίνητο (που παρουσίασε στην Οσάκα στα μέσα Ιουνίου- ισχυρίζεται πως το καινοτομικό σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με την ονομασία “Water Energy System ή WES” είναι πέρα για πέρα αληθινή αλλά δεν μπορεί να αποκαλύψει αναλυτικά την δομή της πατέντας. Βάση των λιγοστών στοιχείων η μονάδα αποτελείται από κυψέλες καυσίμου με υλικό που καταλύει το νερό και το διασπά σε οξυγόνο και υδρογόνο είναι νερό και αέρας, ενώ δεν είναι απαραίτητοι ειδικοί καταλύτες”.

“Το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται συνεχώς αρκεί να έχετε πάντα μαζί σας ένα δοχείο με νερό για να ανεφοδιάζεται το ρεζερβουάρ” είπε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Genepax, ο Kiyoshi Hirasawa. “Δεν  χρειάζονται ειδικές υποδομές για να επαναφορτίσεις τις μπαταρίες του, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα”, πρόσθεσε. Tο κόστος παραγωγής μίας μονάδας WES ανέρχεται περίπου στα $18.500 το οποίο όμως μπορεί να μειωθεί στα $4.500 στην περίπτωση μαζικής παραγωγής. Αν αποδειχτεί βάσιμη και δεν πρόκειται απλά για μία “φάρσα” η ιδέα της Genepax αναμένεται να ανατρέψει τα δεδομένα στον παγκόσμιο ενεργειακό ιστό. Αλλά και εφικτό να είναι κάτι τέτοιο να είστε σίγουροι πως υπάρχουν κάποιο που θα κάνουν τα πάντα για μην εμφανιστεί το αυτοκινητάκι της Genepax στους δρόμους.

Δημοσιευμένο στο Car&Driver (Aπρίλιος 2008)
Exit mobile version