Σε συνδυασμό με την επίσημη πρεμιέρα του ανανεωμένου 3 στην έκθεση της Νέας Υόρκης η Mazda έδωσε στη δημοσιότητα τα πλήρη στοιχεία για την τεχνολογία Skyactiv…
Σε μία περίοδο που οι περισσότεροι Ευρωπαίοι κατασκευαστές (VW Group, PSA Group, Gruppo Fiat, Mercedes-Benz, από κοντά και η BMW, ακολουθούν την υπερτροφοδότηση αρκετοί Ιάπωνες εμμένουν στην ατμοσφαιρική οδό (Honda, Toyota, Mazda). Η μεν επιλογή της υπερτροφοδότησης λύνει τα χέρια των ευρωπαίων απέναντι στην προδιαγραφές Euro και σε διάφορα άλλα συστήματα.
Από την άλλη στην Toyota δεν θέλουν να ακούν για τούρμπο αφού μεταξύ άλλων θεωρούν πως όσο λιγότερα εξαρτήματα έχει ένας κινητήρας τόσο πιο αξιόπιστος είναι. “The easy way” λένε οι Ιάπωνες με περηφάνια “αυτό θα μπορούσαμε να το κάνουμε και εμείς. Αρκεί ένας καλός προμηθευτής συστημάτων τούρμπο και that’s it! Αλλά σε εμάς αρέσουν τα δύσκολα” μου είχε πει χαριτολογώντας άνθρωπος της Honda στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του υβριδικού Jazz.
Την “δύσκολη οδό” επιλέγει και η Mazda παρουσιάζοντας την τεχνολογία Skyactiv, ένα σύνολο συνιστωσών με συνισταμένη την μείωση της κατανάλωσης, της εκπομπής ρύπων και την βελτίωση της απόδοσης. Στην αμερικανική έκθεση παρουσιάστηκε το ανανεωμένο “τριάρι” με τον δίλιτρο κινητήρα ενώ στη συνέχεια αναμένεται σταδιακά η τεχνολογία Skyactiv θα εφαρμοστεί σχεδόν σε κάθε Mazda…
Skyactiv-G & D
Οι ειδικοί της Mazda τονίζουν πως οι περισσότερες εταιρίες καταφεύγουν σε μέσα καταστολής των ρύπων τα οποία είναι ιδιαίτερα δαπανηρά. Για αυτούς στόχος είναι εξαρχής η μειωμένη δημιουργία NOx και όχι η καταστολή τους από φίλτρα και καταλύτες ενώ αξιοσημείωτο είναι πως ο Skyactiv-G περνά ήδη το Euro 6. Παράλληλα η μικρότερη σχέση συμπίεσης επιτρέπει την χρήση μπλοκ από ελαφρύτερο υλικό (π.χ. αλουμίνιο) εξοικονομώντας περίπου 25 kg αφού «αδυνατίζουν» και άλλα μέρη όπως είναι η κυλινδροκεφαλή, ο στροφαλοφόρος, τα πιστόνια, οι μπιέλες, τα τοιχώματα και η εξαγωγή. Σημειώστε πως μέρος από την χαμένη απόδοση λόγω μικρότερης σχέσης συμπίεσης αντισταθμίζεται από το τούρμπο δύο σταδίων.
Skyactiv-Drive & Skyactiv-MT
Δύο ενδιαφέρονται βίντεο στα οποία αναλύεται η αναβάθμιση του εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου με κλείδωμα του -μικρότερου σε μέγεθος- μετατροπέα ροπής στις χαμηλές ταχύτητες και χρήση πολύδισκου lock-up συμπλέκτη. To αποτέλεσμα είναι πιο άμεση και γρήγορη αλλαγή των σχέσεων συνδυάζοντας στοιχεία συμβατικών αυτόματων, κιβωτίων CVT και διπλού συμπλέκτη.
Διαβάστε σχετικό άρθρο σχετικά με την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου
Η τεχνολογία Skyactiv-MT αφορά στην πιο κόμπακτ και ελαφρύτερη κατασκευή των μηχανικών κιβωτίων με εφαρμογή σε αυτοκίνητα με τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση εμπρός.
Skyactiv-Body & Skyactiv-Chassis
Τα νέας γενιάς πλαίσια είναι περίπου 8% ελαφρύτερα και 30% πιο δύσκαμπτα από τα προηγούμενα χάρη στη νέα σχεδίαση και τη νέα μέθοδο συγκόλλησης. Το Skyactiv-Chassis αναφέρεται στην αναβαθμισμένη ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και στο μειωμένο απόβαρο κατά 14% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο (στη περίπτωση του 3).