ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η τεχνολογία Skyactiv της Mazda

mazda-skyactiv1

Σε συνδυασμό με την επίσημη πρεμιέρα του ανανεωμένου 3 στην έκθεση της Νέας Υόρκης η Mazda έδωσε στη δημοσιότητα τα πλήρη στοιχεία για την τεχνολογία Skyactiv…

Σε μία περίοδο που οι περισσότεροι Ευρωπαίοι κατασκευαστές (VW Group, PSA Group, Gruppo Fiat, Mercedes-Benz, από κοντά και η BMW, ακολουθούν την υπερτροφοδότηση αρκετοί Ιάπωνες εμμένουν στην ατμοσφαιρική οδό (Honda, Toyota, Mazda). Η μεν επιλογή της υπερτροφοδότησης λύνει τα χέρια των ευρωπαίων απέναντι στην προδιαγραφές Euro και σε διάφορα άλλα συστήματα.

Από την άλλη στην Toyota δεν θέλουν να ακούν για τούρμπο αφού μεταξύ άλλων θεωρούν πως όσο λιγότερα εξαρτήματα έχει ένας κινητήρας τόσο πιο αξιόπιστος είναι. “The easy way” λένε οι Ιάπωνες με περηφάνια “αυτό θα μπορούσαμε να το κάνουμε και εμείς. Αρκεί ένας καλός προμηθευτής συστημάτων τούρμπο και that’s it! Αλλά σε εμάς αρέσουν τα δύσκολα” μου είχε πει χαριτολογώντας άνθρωπος της Honda στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του υβριδικού Jazz.

Την “δύσκολη οδό” επιλέγει και η Mazda παρουσιάζοντας την τεχνολογία Skyactiv, ένα σύνολο συνιστωσών με συνισταμένη την μείωση της κατανάλωσης, της εκπομπής ρύπων και την βελτίωση της απόδοσης. Στην αμερικανική έκθεση παρουσιάστηκε το ανανεωμένο “τριάρι” με τον δίλιτρο κινητήρα ενώ στη συνέχεια αναμένεται σταδιακά η τεχνολογία Skyactiv θα εφαρμοστεί σχεδόν σε κάθε Mazda…

Skyactiv-G & D


mazda-skyactiv-gasoline-1Πρωταρχικός στόχος των ανθρώπων της Mazda ήταν να βελτιώσουν την θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα και αυτό πετυχαίνεται μέσω της αύξησης της σχέσης συμπίεσης. Είναι γνωστό πως όσο μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης έχω τόσο καλύτερη η απόδοση και η κατανάλωση του κινητήρα αρκεί να ξεπεραστούν διάφορα προβλήματα στην όπως ανωμαλίες στην καύση, προανάφλεξη κ.α. Ειδικές μελέτες που έκαναν οι ειδικοί της Mazda πάνω στην θερμοκρασία του μίγματος ακριβώς τη στιγμή της ανάφλεξης τους βοήθησαν να κατανοήσουν καλύτερα το ζήτημα.

mazda-skyactiv-gasoline-piston-21Με βελτιώσεις στην εξαγωγή (με σειρά 4-2-1) κατάφεραν να μειώσουν τα παραμένοντα καυσαέρια στους κυλίνδρους ενώ με την χρήση μπεκ πολλαπλών οπών βελτίωσαν την διασπορά του μίγματος μειώνοντας την θερμοκρασία. Τα νέας σχεδίασης έμβολα βοηθούν στην ταχύτερη καύση και σε συνδυασμό με άλλες επινοήσεις η Mazda κατασκεύασε τη νέα γενιά κινητήρων άμεσου ψεκασμού με σχέση συμπίεσης 14:1, την υψηλότερη που υπάρχει σε βενζινοκινητήρα μαζικής παραγωγής. Το όφελος εστιάζεται στην μείωση της κατανάλωσης έως 15% και στην αύξηση της ροπής στις χαμηλομεσαίες στροφές.

Διαβάστε για την τεχνολογία μεταβλητής σχέσης συμπίεσης

mazda-skyactiv-diesel_1Στην περίπτωση του Skyactiv-D τα πράγματα λειτουργούν αντίστροφα. Εδώ έχουμε να κάνουμε με πετρελαιοκινητήρα και το ζητούμενο είναι η μείωση της σχέσης συμπίεσης στο 14:1 πετυχαίνοντας έως 20% καλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Λόγω του θερμοδυναμικού τους κύκλου οι ντίζελ έχουν από την φύση τους υψηλή σχέση συμπίεσης με αποτέλεσμα η υψηλή πίεση και θερμοκρασία στο ΑΝΣ να προκαλεί ανάφλεξη του μίγματος πολλές φορές προτού δημιουργηθεί ικανοποιητική ποσότητα μίγματος. Σε συνδυασμό με την έλλειψη οξυγόνου έτσι προκαλούνται τα ιδιαίτερα επιβλαβή οξείδια του αζώτου (NOx). Έτσι μία λύση είναι να καθυστερήσει εσκεμμένα η ανάφλεξη και να γίνει όταν το έμβολο αρχίζει να κατεβαίνει θυσιάζοντας ένα μέρος της απόδοσης και της κατανάλωσης κατά την εκτόνωση.

mazda-skyactiv-diesel_2Ένα από τα βασικότερα προβλήματα στους ντίζελ με χαμηλή σχέση συμπίεσης αφορά στην κρύα εκκίνηση. Με την προσθήκη συστήματος VVL (Variable Valve Lift) που επιτρέπει την αύξηση της βύθισης των βαλβίδων πετυχαίνεται μεγαλύτερη επικάλυψη έτσι ώστε μέρος των καυσαερίων να επιστρέφει στους κυλίνδρους και να ζεσταίνει τον κρύο αέρα κατά την φάση εισαγωγής. Χάρη στη χαμηλότερη σχέση συμπίεσης ο Skyactiv-D μπορεί να αναφλέξει το μίγμα του σχεδόν στην περιοχή του ΑΝΣ μιας και πλέον υπάρχουν χαμηλότερη πίεση και θερμοκρασία.

Οι ειδικοί της Mazda τονίζουν πως οι περισσότερες εταιρίες καταφεύγουν σε μέσα καταστολής των ρύπων τα οποία είναι ιδιαίτερα δαπανηρά. Για αυτούς στόχος είναι εξαρχής η μειωμένη δημιουργία NOx και όχι η καταστολή τους από φίλτρα και καταλύτες ενώ αξιοσημείωτο είναι πως ο Skyactiv-G περνά ήδη το Euro 6. Παράλληλα η μικρότερη σχέση συμπίεσης επιτρέπει την χρήση μπλοκ από ελαφρύτερο υλικό (π.χ. αλουμίνιο) εξοικονομώντας περίπου 25 kg αφού «αδυνατίζουν» και άλλα μέρη όπως είναι η κυλινδροκεφαλή, ο στροφαλοφόρος, τα πιστόνια, οι μπιέλες, τα τοιχώματα και η εξαγωγή.  Σημειώστε πως μέρος από την χαμένη απόδοση λόγω μικρότερης σχέσης συμπίεσης αντισταθμίζεται από το τούρμπο δύο σταδίων.

Βίντεο: Τα πάντα όλα για τον Renault Energy dCi 130!

Skyactiv-Drive & Skyactiv-MT


Δύο ενδιαφέρονται βίντεο στα οποία αναλύεται η αναβάθμιση του εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου με κλείδωμα του -μικρότερου σε μέγεθος- μετατροπέα ροπής στις χαμηλές ταχύτητες και χρήση πολύδισκου lock-up συμπλέκτη. To αποτέλεσμα είναι πιο άμεση και γρήγορη αλλαγή των σχέσεων συνδυάζοντας στοιχεία συμβατικών αυτόματων, κιβωτίων CVT και διπλού συμπλέκτη.

Διαβάστε σχετικό άρθρο σχετικά με την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου

To κιβώτιο DCT της Renault

Κιβώτια DSG: Gearstation!

Η τεχνολογία Skyactiv-MT αφορά στην πιο κόμπακτ και ελαφρύτερη κατασκευή των μηχανικών κιβωτίων με εφαρμογή σε αυτοκίνητα με τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση εμπρός.

Skyactiv-Body & Skyactiv-Chassis


Τα νέας γενιάς πλαίσια είναι περίπου 8% ελαφρύτερα και 30% πιο δύσκαμπτα από τα προηγούμενα χάρη στη νέα σχεδίαση και τη νέα μέθοδο συγκόλλησης. Το Skyactiv-Chassis αναφέρεται στην αναβαθμισμένη ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και στο μειωμένο απόβαρο κατά 14% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο (στη περίπτωση του 3).

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. Περιμένω με ενδιαφέρον να δω τι από όλα αυτά είναι προωθητικές ενέργεις και τι ουσία. Σίγουρα πάντως η αντιμετώπιση που έχουν οι Γιαπωνέζοι στην επίλυση προβλημάτων είναι πολύ ενδιαφέρουσα και κόντρα στο ρεύμα. Είδωμεν.

    Ωραίο άρθρο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
setTimeout("__gaTracker('send','event','adjusted bounce rate','page visit 20 seconds or more')",20000);
Close
Close