Μία μελέτη που διεξήγαγε η βρετανική εταιρία Ricardo αποδεικνύει πως τα ηλεκτροκίνητα και τα υβριδικά τελικά επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον στον κύκλο ζωής τους…
- Πριν από μερικά χρόνια είχε προκαλέσει αίσθηση μία έρευνα που έγινε από Πανεπιστήμιο της Βρετανίας η οποία κατέληγε στο γεγονός πως μία Lotus είχε μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα (footprint) από ένα Toyota Prius! Εκ τότε άλλαξαν πολλά, κυρίως στον τρόπο και με τις μεθόδους που κατασκευάζεται ένα υβριδικό όπως θα δούμε και παρακάτω.
- Όπως φαίνεται στον πίνακα τα υβριδικά και τα ηλεκτροκίνητα (EV) παράγουν έμμεσα μεγαλύτερο όγκο CO2 στο στάδιο της παραγωγής τους, σε σχέση με αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας. Ωστόσο, το συνολικό αποτύπωμα τους είναι μικρότερο και αντισταθμίζεται από την χρήση τους.
- Για παράδειγμα στην έρευνα αναφέρεται πως ένα τυπικό μικρομεσαίο σεντάν παράγει περίπου 24 τόνους CO2 στον κύκλο ζωής του. Ένα ηλεκτροκίνητο παράγει περίπου 19 τόνους με το 46% να αφορά στην φάση κατασκευής του πριν ακόμη οι τροχοί του κυλήσουν στην άσφαλτο.
- Η έρευνα αυτή έγινε ώστε να αποδειχτεί πως είναι μύθος η άποψη που θέλει τα αυτοκίνητα ελάχιστων ή μηδενικών ρύπων να είναι απόλυτα φιλικά προς το περιβάλλον. Ωστόσο, το βασικότερο συμπέρασμα είναι πως όταν βελτιστοποιηθεί η μέθοδος παραγωγής των «πράσινων» οχημάτων τότε το όφελος θα είναι πολύ σημαντικό. Ειδικά όταν η ενέργεια που καταναλώνεται στην γραμμή παραγωγής προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.