Η γερμανική εταιρία ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας ενός κέντρου εξέλιξης που προσομοιώνει ακραίες κλιματολογικές συνθήκες…
Στο Sindelfingen της Γερμανίας λειτουργούν δύο κλιματολογικά τούνελ προσομοίωσης που βοηθούν τους ειδικούς Mercedes-Benz στην εξέλιξη νέων μοντέλων. Στις μονάδες αυτές δημιουργούνται τεχνητά περιβάλλοντα προσομοιώνοντας πολικές ή τροπικές συνθήκες, όπως είναι καταιγίδες, χιονοθύελλες, ανεμοστρόβιλοι, θερμά ρεύματα αέρα κ.α. Στα τούνελ αυτά (διαβάστε εδώ για το ATC, το αεροδυναμικό κέντρο της BMW) μελετάται η συμπεριφορά μοντέλων μεγέθους από το μικρό smart μέχρι το μεγαλύτερο επαγγελματικό Sprinter. Ανάμεσα στις πολλές λεπτομέρειες ξεχωρίζει το προσωπικό των 20 ειδικών που απασχολούνται σε δύο βάρδιες ενώ στο συγκεκριμένο κέντρο δοκιμάζονται ηλεκτροκίνητα και fuel-cell μοντέλα ώστε να βελτιωθεί η απόδοσή και η λειτουργία τους στις πλέον αφιλόξενες συνθήκες.
- Συγκεκριμένα, το ένα τούνελ προσομοιώνει θερμό περιβάλλον με εύρος θερμοκρασιών από -10 οC έως 60 οC ενώ το άλλο τούνελ δημιουργεί ψυχρό περιβάλλον με εύρος από -40 οC έως 40 οC. Στο θερμό τούνελ υπάρχουν συνολικά 32 λάμπες που καλύπτουν ένα χώρο 20 m2 εντάσεως από 200 έως 1.200 watt/m2. Οι ειδικοί μπορούν να ρυθμίσουν την ένταση της ακτινοβολίας ανάλογα με το περιβάλλον που θέλουν να προσομοιώσουν π.χ. συννεφιά, περίοδο καύσωνα, κατά την είσοδο και έξοδο από ένα οδικό τούνελ κ.α.
- Για εξαιρετικά καυτές συνθήκες έχει δημιουργηθεί μία επιφάνεια με εύρος θερμοκρασίας από 50 οC έως 70 οC προσομοιώνοντας ασφάλτινο οδόστρωμα σε χώρες με ιδιαίτερο ζεστό κλίμα (όπως στην χώρα μας σε περίοδο καύσωνα). Με αυτό τον τρόπο εξετάζεται η λειτουργία του αυτοκινήτου σε συνδυασμό μεταξύ άλλων με την αποτελεσματικότητα και την πρόσφυση των ελαστικών. Και στα δύο τούνελ η υγρασία κυμαίνεται από 5% έως 95% ενώ στο ψυχρό τούνελ η βροχόπτωση αγγίζει τα 80 lt/h για κάθε m2 ενώ υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας χιονόπτωσης με ταχύτητα κίνησης για το αυτοκίνητο έως 200 km/h.
- Μία τεράστια τουρμπίνα δημιουργεί ροή ανέμου που μπορεί να φτάσει τα 265 km/h ενώ ένα δυναμόμετρο με επιτάχυνση 20 m/s2 υπολογίζει την πέδηση και στους δύο άξονες (για χρήση και σε τετρακίνητα μοντέλα πέρα από τα προσθιοκίνητα και πισωκίνητα). Στην περίπτωση που ένα μοντέλο δοκιμάζεται με κίνηση από τον κινητήρα του τότε η κινητική ενέργεια από το δυναμόμετρο μετατρέπεται σε ηλεκτρική και διοχετεύεται στο δίκτυο των εγκαταστάσεων. “Τέτοιου είδους προσομοιωτές μας βοηθούν να διαπιστώσουμε την αξιόπιστη λειτουργία των αυτοκινήτων μας σε διάφορα μέρη του κόσμου. Για παράδειγμα ανάλογες πολικές θερμοκρασίες μπορούν να επικρατήσουν στα βόρεια της Σουηδίας ενώ ιδιαίτερα θερμές στην Death Valley των ΗΠΑ” λέει ο Dr Thomas Weber, ειδικός στο τμήμα έρευνας και εξέλιξης της Daimler AG .
new-mercedes-climatic-wind-tunnel-1_resize
new-mercedes-climatic-wind-tunnel-2_resize
new-mercedes-climatic-wind-tunnel-3_resize
new-mercedes-climatic-wind-tunnel-4_resize
new-mercedes-climatic-wind-tunnel-5_resize
new-mercedes-climatic-wind-tunnel-6_resize
new-mercedes-climatic-wind-tunnel-7_resize
new-mercedes-climatic-wind-tunnel-8_resize
new-mercedes-climatic-wind-tunnel-9_resize