DLR, υβριδικό με «ελεύθερα πιστόνια»!

DLR team develops demonstrator of free-piston linear generator as range extender for EVs

Μία ομάδα ερευνητών από το γερμανικό κέντρο αεροναυπηγικής (www.dlr.de) παρουσίασε μία ενδιαφέρουσα εφαρμογή για υβριδικά με επαυξητικό κινητήρα…

35 kW free-piston linear generator moduleΌπως φαίνεται και στα σχεδιαγράμματα η «γραμμική και με ελεύθερα έμβολα γεννήτρια» (free-piston linear generator) λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο όπως μία συμβατική MEΚ. Ωστόσο, η βασική διαφορά εντοπίζεται στο γεγονός πως αντί η γραμμική κίνηση του εμβόλου να μετατρέπεται σε περιστροφική η ευθύγραμμη κίνηση παράγει απευθείας ηλεκτρισμό. Μίγμα καυσίμου-αέρα αναφλέγεται στο θάλαμο καύσης και τα καυσαέρια σπρώχνουν τα έμβολα αντίθετα από τα ελατήρια.

PSA-Bosch, το Hybrid Air σε βίντεο!

Intake exhaust and fuel injectionΤα ελατήρια επιβραδύνουν την κίνηση των εμβόλων και τα επαναφέρουν στην αρχική τους θέση. Έτσι, η γραμμική γεννήτρια μετατρέπει την κινητική ενέργεια του πιστονιού σε ηλεκτρική με την οποία τροφοδοτείται ο ηλεκτροκινητήρας. Το καθένα στοιχείο/γεννήτρια μπορεί να παράγει έως 35 kW και γίνεται αντιληπτό πως μπορεί να δημιουργηθεί συστοιχία. Είναι πολύ εύκολο να μεταβληθεί η σχέση συμπίεσης και η χωρητικότητα του θαλάμου καύσης και για αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί καύσιμο από βενζίνη, πετρέλαιο (10:1) μέχρι φυσικό αέριο (13,5:1) και αιθανόλη (14:1).

OPOC: O Bill Gates επενδύει σε αντικριστά έμβολα!

Sample layout of an extended range EV powertrain with FPLG modulesΥπάρχουν εκατοντάδες παραλλαγές στο ίδιο θέμα για χρήση σε plug-in υβριδικά σε σειρά ή ηλεκτροκίνητα μοντέλα E-REV διάταξης. Ενδεικτικά αναφέρουμε το project του πανεπιστημίου Nanjing σε διάταξη Novel με αντικριστά πιστόνια. Παρακολουθείστε το βίντεο για να κατανοήσετε καλύτερα το όλο concept το οποίο ουσιαστικά αποτελεί εξέλιξη ενός παράλληλου υβριδικού συστήματος (βλέπε Opel Ampera)με τη διαφορά πως το θερμικό στοιχείο καύσης (εδώ η γραμμική γεννήτρια) δεν εμπλέκεται καθόλου στην κίνηση του αυτοκινήτου.

Exit mobile version