ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

E-REV, είναι υβριδικό το μέλλον της ηλεκτροκίνησης;

opel_ampera_e_rev_technology_768x432_am12_t01_048

Με αφορμή ένα πρωτότυπο που δεν χρησιμοποιεί ΜΕΚ αλλά ένα αεριοστρόβιλο σε ρόλο επαυξητικού κινητήρα αναλύουμε γιατί στα E-REV μπορεί να βασιστεί το μέλλον της ηλεκτροκίνησης…

Τα πρωτότυπα μοντέλα, τα γνωστά concept cars, αποτελούν την ατραξιόν κάθε μεγάλης έκθεσης. Κάποια δημιουργούνται απλά για να εντυπωσιάσουν, τα περισσότερα για να προετοιμάσουν το έδαφος για τα μοντέλα παραγωγής και μερικά για να μας προϊδεάσουν για τους τεχνολογικούς ορίζοντες της αυτοκίνησης. Στα τελευταία συγκαταλέγεται το Cambiano του οίκου Pininfarina που παρουσιάστηκε στη Γενεύη. Το βλέπεις και βάζεις στοίχημα πως δεν πρόκειται ποτέ να μπει στην παραγωγή· και πολύ καλά θα έπραττες αν θες να το κερδίσεις.

Η ουσία όμως στο Cambiano εσωκλείεται στο αμάξωμά του και δη στη διάταξη κίνησης E-REV (Extended-Range Electric Vehicle). Ξέρετε, την υβριδική εν σειρά διάταξη όπου ένας κινητήρας αναλαμβάνει να φορτίζει τις μπαταρίες με ηλεκτρική ενέργεια κάθε φορά που μειώνεται το ενεργειακό τους φορτίο. Θεωρητικά ο κινητήρας δεν εμπλέκεται απευθείας στην κίνηση του αυτοκινήτου και σε ρόλο «κομπάρσου» λειτουργεί σαν γεννήτρια. Σε αυτή την τεχνολογία βασίζονται τα Opel Ampera/Chevrolet Volt τα οποία σε μία δεκαετία ίσως να αποδειχτούν… προφητικά.

Ανάλυσε το…

chevrolet-volt4Κάθε νέα τεχνολογία είναι ένα τεράστιο στοίχημα για τους ειδικούς. Στην περίπτωση της GM η επιλογή της σειραϊκής υβριδικής διάταξης (η Honda χρησιμοποιεί παράλληλη, η Toyota μεικτό σύστημα) ακούγεται ιδανική καθώς εξαλείφει το βασικότερο ίσως μειονέκτημα των αμιγώς μπαταριοκίνητων (EV). Το άλλο μειονέκτημα αφορά στον χρόνο επαναφόρτισης αλλά όταν μπορείς να ανεφοδιάσεις το E-REV σου και να κινηθείς με αμόλυβδη δεν χάθηκε ο κόσμος να το φορτίσεις και μια-δυο μέρες αργότερα. Από τεχνικής πλευράς δεν είναι δα και η αποδοτικότερη λύση αφού η χημική ενέργεια του καυσίμου (καύση) μετατρέπεται σε μηχανική (από τον κινητήρα), από εκεί παράγεται ηλεκτρική (στις μπαταρίες) όπου μετατρέπεται σε κινητική (από τους ηλεκτροκινητήρες.

SMS==> Mercedes-Benz Concept B-Class E-CELL PLUS!

2011_chevrolet_volt_ill_fe_1014108_717Ωστόσο, η μακροσκελής ροή ενέργειας δεν αναιρεί το γεγονός πως τα E-REV είναι μια λύση που δίνει άλλη προοπτική στην ηλεκτροκίνηση με βασικό αντίπαλο το κατασκευαστικό κόστος. Το VW Group πριν από περίπου δύο χρόνια είχε παρουσιάσει (στη Γενεύη επίσης) το πρωτότυπο Audi A1 e-tron όπου ένας κόμπακτ Wankel αναλάμβανε να φορτίσει τις μπαταρίες. Μία διαφορετική εξίσου έξυπνη ιδέα είναι η πλατφόρμα Plug-in Hybrid EV της Mitsubishi την οποία θα την δούμε στη νέα γενιά Outlander προσφέροντας αυτονομία έως 800 km και εκπομπή CO2 μόλις 50 g/km.

SMS==> Περισσότερα για το Hybrid4 των Citroen-Peugeot!

2011 Chevrolet VoltΗ διαφορά των E-REV από τα PHEV έγκειται στο γεγονός πως στο εν σειρά υβριδικό τους σύστημα ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει και ρόλο «πρωταγωνιστή»! Με άλλα λόγια, εκτός από το να φορτίζει τις μπαταρίες η ΜΕΚ μπορεί να εμπλέκεται απευθείας στην κίνηση του αυτοκινήτου (φανταστείτε μία παραλλαγή του μεικτού συστήματος της Toyota με διαφορετικό τρόπο σύζευξης και κατανομής της ισχύος) στις υψηλότερες ταχύτητες όπου το φορτίο είναι θεωρητικά μικρότερο από ότι στην εκκίνηση. Την κίνηση στις χαμηλές ταχύτητες αναλαμβάνουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα, συνθέτοντας ένα σύστημα τετρακίνησης με καθαρή EV κίνηση για περίπου 50 km. Μόλις το φορτίο των μπαταριών μειωθεί τότε αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας (όπως στα Opel Ampera και Chevrolet Volt).

Εν τέλει…

Όπως φαίνεται ακόμη και αν η τεχνολογία των μπαταριών δεν φτάσει σε σημείο όπου ένα ηλεκτροκίνητο π.χ. θα έχει αυτονομία 500 km και θα φορτίζει σε 10 min όλο και περισσότεροι κατασκευαστές γλυκοκοιτάζουν την εν σειρά υβριδική διάταξη έστω και με μικρές παραλλαγές. Σίγουρα όχι με αυτή του Cambiano αλλά το γεγονός και μόνο πως ένα E-REV, PHEV ή ότι άλλο επινοηθεί τελικά μπορεί να κινηθεί και με αμόλυβδη σε απαλλάσσει από το άγχος να μην μείνεις από ρεύμα… στην μέση του πουθενά!

Γνωρίζετε ότι υπήρξε μοντέλο παραγωγής με αεριοστρόβιλο; To ένα και μοναδικό gas turbine car ήταν ένα Plymooth και έκανε την πρώτη του εμφάνιση στον δρόμο στις 25 Μαρτίου 1954. Απέδιδε περίπου 100 ίππους.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. “Από τεχνικής πλευράς δεν είναι δα και η αποδοτικότερη λύση αφού η χημική ενέργεια του καυσίμου (καύση) μετατρέπεται σε μηχανική (από τον κινητήρα), από εκεί παράγεται ηλεκτρική (στις μπαταρίες) όπου μετατρέπεται σε κινητική (από τους ηλεκτροκινητήρες.” ισχυει αλλα ο ΜΕΚ (η αεριοστροβιλος) λειτουργει παντα στο βελτιστο σημειο λειτουργειας με τον καλυτερο βαθμο αποδοσης. Για μενα πιστευω οτι ενα Ε-REV ειναι η καλυτερη λυση αν βεβαια ο ΜΕΚ ειναι με diesel (και υγραεριο μεχρι ενος σημειου εως οτου τουλ το υγραεριο ειναι φθηνο), δεν ξερω κατα ποσο οι αεριοστροβιλοι μπροουν να λειτουργησουν με diesel αλλιως κ αυτο θα ειναι παρα πολυ καλη λυση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close