Παρά τις αυστηρότερες προδιαγραφές περί ρύπων οι Ιάπωνες δεν το βάζουν κάτω και δουλεύουν πάνω στη νέα γενιά περιστροφικών κινητήρων…
«Το ανταγωνιστικό πνεύμα που μας καθιέρωσε στους περιστροφικούς κινητήρες διατηρείται και συνεχίζει να υπάρχει στην Mazda» δήλωσε ο Takashi Yamanouchi, το αφεντικό της εταιρίας. Το καλοκαίρι από την παραγωγή παραγωγής είχε περάσει ο τελευταίος Renesis στο δημοφιλές RX-8 που απέκτησε χιλιάδες φανατικούς σε όλο τον κόσμο.
Τα καλά νέα είναι πως ο περιστροφικός κινητήρας θα επιστρέψει ξανά και ίσως να δούμε και υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του, σύμφωνα με πληροφορίες μας. Τα κακά νέα είναι πως η επανεμφάνιση του θα αργήσει αρκετά (για περίπου 4-5 χρόνια) μιας και οι Ιάπωνες ασχολούνται σε ότι αφορά τον σπορ τομέα με την συμπαραγωγή του νέου MX-5. Ο βασικότερος όμως λόγος που τρενάρει την εξέλιξη του Wankel αφορά σε καινοτόμες τεχνολογίες (π.χ. ανάφλεξη με λέιζερ, νέο σύστημα ψεκασμού κ.α.) που θα βελτιώνουν την απόδοσή του και τους ρύπους. Ίδωμεν…