Το νέο RAV4 αναμένεται στην χώρα μας αρχές Απριλίου και εμείς αναλύουμε την λειτουργία της αναβαθμισμένης τετρακίνησης…
Δεν είναι μυστικό πως στην Toyota δεν αρέσουν τα τολμηρά βήματα ούτε μη αναγκαίες ενέργειες. Κάπως έτσι δικαιολογείται το γεγονός πως ακόμη και σήμερα δεν έχει υιοθετηθεί το δημοφιλές στην ευρωπαϊκή αγορά downsizing αν και φήμες κάνουν λόγο για την εμφάνιση μικρών υπερτροφοδοτούμενων εκδόσεων με την ενεργοποίηση της συνεργασίας με την BMW.
Όταν διαταράσσεται η δυναμική ευστάθεια του αυτοκινήτου και το σύστημα VSC (το σύστημα ελέγχου) διαγνώσει πως το αυτοκίνητο αποκλίνει από την κανονική του τροχιά τότε το EPS δημιουργεί μία μικρή ροπή στο τιμόνι ενθαρρύνοντας τον οδηγό να πάρει μικρό ανάποδο. Όταν ο οδηγός πέσει στα φρένα τότε η λειτουργία AWD αναβάλλεται στιγμιαία δίνοντας προτεραιότητα στο VSC. Στο Lock Mode η ροπή κατανέμεται ισόποσα ανάμεσα στους δύο άξονες έως τα 40 km/h.
Όπως φαίνεται στο διάγραμμα στην είσοδο της στροφής ήδη στον πίσω άξονα περνά 10% της ροπής το οποίο σταδιακά μπορεί να αυξηθεί στο 50% και να ξανά μειωθεί φτάνοντας στην έξοδο της στροφής. Η διαφορά από την απλή αυτόματη κατανομή του IADS είναι πως στο IDDS η μεταβολή της κατανομής της ροπής συνδυάζεται με μεταβολή στην υποβοήθηση του τιμονιού (μειώνεται κατά 20% για πιο βαριά αίσθηση), στην απόκριση του γκαζιού (γίνεται πιο άμεση) και σε μία μικρή διεύρυνση του όριο rpm για πιο σπορ και απολαυστική οδήγηση ειδικά σε χωματόδρομους και λασπωμένα εδάφη.