Η σουηδική εταιρία συνεχίζει να εξελίσσει το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας με σφόνδυλο. Αυτό που μένει είναι να δούμε αν θα το δούμε κάποια στιγμή σε μοντέλο παραγωγής…
Πριν από περίπου δύο χρόνια η Volvo είχε παρουσιάσει το δικό της μηχανικό σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας (FKERS ή Flywheel Kinetic Energy Recovery System) του οποίου η αρχή λειτουργίας βασίζεται σε ένα μηχανικό σφόνδυλο (ή flywheel). Με απλά λόγια, το F-KERS τοποθετείται στον πίσω άξονα ενός αυτοκινήτου και αυτό που κάνει είναι να συσσωρεύει -κατά την επιβράδυνση- την κινητική ενέργεια των τροχών και να την παρέχει όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει ξανά ή σε συνθήκες cruising (με σταθερή ταχύτητα και χαμηλό φορτίο).
Σύμφωνα με τον Derek Crabb (αντιπρόεδρο στον τομέα μηχανολογίας στην Volvo Cars), το F-KERS μπορεί να προσφέρει μάξιμουμ 80 PS βελτιώνοντας αισθητά και τις επιδόσεις. Το πρωτότυπο S60 στο οποίο έγιναν οι δοκιμές, η διαδικασία για τα 0-100 km/h πετυχαίνετε σε 5,5 sec ενώ σημειώστε πως ο πειραματικός σφόνδυλος ζυγίζει περίπου 6 kg και έχει διάμετρο 20 cm. Παρόμοια ιδέα η Volvo είχε δοκιμάσει και στο παρελθόν, σε ένα 260 την δεκαετία του 1980. Για να δούμε αν αυτή τη φορά η σουηδική εταιρία καταφέρει να ενσωματώσει το εν λόγω σύστημα στην παραγωγή…