Volvo, συνεχίζει την εξέλιξη του F-KERS!

Volvo Flywheel KERS (2)

Η σουηδική εταιρία συνεχίζει να εξελίσσει το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας με σφόνδυλο. Αυτό που μένει είναι να δούμε αν θα το δούμε κάποια στιγμή σε μοντέλο παραγωγής…

Πριν από περίπου δύο χρόνια η Volvo είχε παρουσιάσει το δικό της μηχανικό σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας (FKERS ή Flywheel Kinetic Energy Recovery System) του οποίου η αρχή λειτουργίας βασίζεται σε ένα μηχανικό σφόνδυλο (ή flywheel). Με απλά λόγια, το F-KERS τοποθετείται στον πίσω άξονα ενός αυτοκινήτου και αυτό που κάνει είναι να συσσωρεύει -κατά την επιβράδυνση- την κινητική ενέργεια των τροχών και να την παρέχει όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει ξανά ή σε συνθήκες cruising (με σταθερή ταχύτητα και χαμηλό φορτίο).

Ο σφόνδυλος περιστρέφεται σε κενό αέρος με ταχύτητα περιστροφής έως 60.000 rpm και για να έχετε μια εικόνα φανταστείτε κάτι σαν μηχανική μπαταρία. Παρόμοιου τύπου F-KERS παραπέμπει στην υβριδική Porsche 911 GT3 που είχε παρουσιαστεί πριν από τρία χρόνια και στην περίπτωση του γερμανικού μοντέλου το όλο σύστημα λειτουργεί σαν ένα είδος ηλεκτρικού boost.

SMS==> PSA-Bosch, το Hybrid Air σε βίντεο!

Ωστόσο, στο F-KERS της Volvo το ζητούμενο είναι η μείωση της κατανάλωσης. Έτσι, σε πρόσφατες δοκιμές που έγιναν σε πραγματικές συνθήκες και σε δημόσιο δρόμο, έδειξαν πως το όφελος της κατανάλωσης σε ένα τούρμπο τετρακύλινδρο κινητήρα μπορεί να φτάσει έως 25% (σε σύγκριση με ένα επίσης τούρμπο εξακύλινδρο).

SMS==> TC Engine: Απίστευτος αλλά αληθινός;

Σύμφωνα με τον Derek Crabb (αντιπρόεδρο στον τομέα μηχανολογίας στην Volvo Cars), το F-KERS μπορεί να προσφέρει μάξιμουμ 80 PS βελτιώνοντας αισθητά και τις επιδόσεις. Το πρωτότυπο S60 στο οποίο έγιναν οι δοκιμές, η διαδικασία για τα 0-100 km/h πετυχαίνετε σε 5,5 sec ενώ σημειώστε πως ο πειραματικός σφόνδυλος ζυγίζει περίπου 6 kg και έχει διάμετρο 20 cm. Παρόμοια ιδέα η Volvo είχε δοκιμάσει και στο παρελθόν, σε ένα 260 την δεκαετία του 1980. Για να δούμε αν αυτή τη φορά η σουηδική εταιρία καταφέρει να ενσωματώσει το εν λόγω σύστημα στην παραγωγή…

Exit mobile version