ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

H Volvo παρουσίασε το δικό της KERS

volvo-tests-flywheel-technology-3

Η Volvo παρουσίασε την δική της μελέτη στην τεχνολογία συστημάτων ανάκτησης ενέργειας και στοχεύει να την μεταφέρει στην παραγωγή μέσα στην επόμενη τριετία…

  • volvo-tests-flywheel-technology-4Η Volvo Powertrain σε συνεργασία με την SKF ανακοίνωσαν την εξέλιξη ενός συστήματος ανάκτησης κινητικής ενέργειας που βασίζεται σε ένα μηχανικό σφόνδυλο. Η συνεργασία προχωρά με την… ευλογία της σουηδικής κυβέρνησης που παρέχει επιδότηση περίπου ενός εκατομμυρίου δολαρίων για την εξέλιξη του project. Μάλιστα, η SKF συνεργάζεται και με την Ricardo πάνω στην ίδια τεχνολογία αλλά και σε συστήματα μετάδοσης.
  • Έτσι, μετά την Porsche άλλη μία εταιρία επενδύει στο KERS, μία τεχνολογία που έγινε ευρέως γνωστή από την Formula 1. Το FKERS της Volvo (Flywheel Kinetic Energy Recovery System) τοποθετείται στον πίσω άξονα ενός αυτοκινήτου. Με απλά λόγια αυτό που κάνει είναι να συσσωρεύει την κινητική ενέργεια από τους τροχούς κατά την επιβράδυνση και να την παρέχει όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει ξανά ή σε συνθήκες cruising (με σταθερή ταχύτητα και χαμηλό φορτίο).
  • volvo-tests-flywheel-technology-5Σύμφωνα με την Volvo to FKERS εξασφαλίζει έως 20% μειωμένη κατανάλωση και στην περίπτωση ενός τετρακύλινδρου κινητήρα προσφέρει για συγκεκριμένο διάστημα έξτρα ώθηση αντίστοιχη με ένα εξακύλινδρο σύνολο. Κατά την επιβράδυνση ο σφόνδυλος περιστρέφεται έως 60.000 rpm αποθηκεύοντας ενέργεια ενώ παράλληλα ο ΜΕΚ απενεργοποιείται. Στα πλεονεκτήματα του συστήματος περιλαμβάνεται το μικρό του βάρος (μόλις 6 kg), οι κόμπακτ διαστάσεις του (20 cm σε διάμετρο), η απλή κατασκευή του και το λογικό κόστος που δεν επιβαρύνει σημαντικά την τελική τιμή του αυτοκινήτου.
  • Όπως γίνεται αντιληπτό το FKERS εξαρτάται από την επιβράδυνση του αυτοκινήτου και τα συνεχή «σταμάτα/ξεκίνα». Συμπερασματικά συστήματα σαν αυτό ακούγονται ιδανικά για την κίνηση στην πόλη αφού ένα μεγάλο μέρος της κατανάλωσης αναλώνεται κατά την εκκίνηση. Αξίζει να σημειωθεί πως η Volvo είχε ασχοληθεί ξανά με τους σφονδύλους την δεκαετία του 1980 (με ένα πειραματικό Volvo 240).

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button