ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

H Volvo παρουσίασε το δικό της KERS

volvo-tests-flywheel-technology-3

Η Volvo παρουσίασε την δική της μελέτη στην τεχνολογία συστημάτων ανάκτησης ενέργειας και στοχεύει να την μεταφέρει στην παραγωγή μέσα στην επόμενη τριετία…

  • volvo-tests-flywheel-technology-4Η Volvo Powertrain σε συνεργασία με την SKF ανακοίνωσαν την εξέλιξη ενός συστήματος ανάκτησης κινητικής ενέργειας που βασίζεται σε ένα μηχανικό σφόνδυλο. Η συνεργασία προχωρά με την… ευλογία της σουηδικής κυβέρνησης που παρέχει επιδότηση περίπου ενός εκατομμυρίου δολαρίων για την εξέλιξη του project. Μάλιστα, η SKF συνεργάζεται και με την Ricardo πάνω στην ίδια τεχνολογία αλλά και σε συστήματα μετάδοσης.
  • Έτσι, μετά την Porsche άλλη μία εταιρία επενδύει στο KERS, μία τεχνολογία που έγινε ευρέως γνωστή από την Formula 1. Το FKERS της Volvo (Flywheel Kinetic Energy Recovery System) τοποθετείται στον πίσω άξονα ενός αυτοκινήτου. Με απλά λόγια αυτό που κάνει είναι να συσσωρεύει την κινητική ενέργεια από τους τροχούς κατά την επιβράδυνση και να την παρέχει όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει ξανά ή σε συνθήκες cruising (με σταθερή ταχύτητα και χαμηλό φορτίο).
  • volvo-tests-flywheel-technology-5Σύμφωνα με την Volvo to FKERS εξασφαλίζει έως 20% μειωμένη κατανάλωση και στην περίπτωση ενός τετρακύλινδρου κινητήρα προσφέρει για συγκεκριμένο διάστημα έξτρα ώθηση αντίστοιχη με ένα εξακύλινδρο σύνολο. Κατά την επιβράδυνση ο σφόνδυλος περιστρέφεται έως 60.000 rpm αποθηκεύοντας ενέργεια ενώ παράλληλα ο ΜΕΚ απενεργοποιείται. Στα πλεονεκτήματα του συστήματος περιλαμβάνεται το μικρό του βάρος (μόλις 6 kg), οι κόμπακτ διαστάσεις του (20 cm σε διάμετρο), η απλή κατασκευή του και το λογικό κόστος που δεν επιβαρύνει σημαντικά την τελική τιμή του αυτοκινήτου.
  • Όπως γίνεται αντιληπτό το FKERS εξαρτάται από την επιβράδυνση του αυτοκινήτου και τα συνεχή «σταμάτα/ξεκίνα». Συμπερασματικά συστήματα σαν αυτό ακούγονται ιδανικά για την κίνηση στην πόλη αφού ένα μεγάλο μέρος της κατανάλωσης αναλώνεται κατά την εκκίνηση. Αξίζει να σημειωθεί πως η Volvo είχε ασχοληθεί ξανά με τους σφονδύλους την δεκαετία του 1980 (με ένα πειραματικό Volvo 240).

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Εκτός από τα προφανή θέματα που πρέπει να επιλυθούν, αν δεν έχουν ήδη επιλυθεί μιας και όπως αναφέρεται στο άρθρο έχει ήδη αναπτυχθεί η τεχνολογία, όπως πόσο επηρεάζει την οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, τι γίνεται σε περίπτωση ατυχήματος κτλ, αναρωτιέμαι πόσο γραμμικά μπορεί να αποδόσει την συσσωρευμένη ενέργεια ένα τέτοιο σύστημα. Έχει άραγε καθαρά μηχανικό τρόπο απόδοσης ή ηλεκτρομηχανικό τύπου δυναμό μόνο που αντί να μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική και εν συνεχεία χημική (μπαταρίες) την κρατά ως κινητική και την ξανααποδίδει έτσι. Πάντως στο παρελθόν αντίχτοιχες προσπάθειες που είχαν γίνει έδειξαν πως αυτού του τύπου η ανάκτηση ενέργειας έχει νόημα όχι σε επιβατικά αυτοκίνητα αλλά σε αυτοκίνητα μεγάλου όγκου που κινούνται στις πόλεις όπως λεωφορεία, αποριμματοφόρα κτλ.

  2. Σφόνδυλο χρησιμοποιεί ,δηλαδή αποθηκεύει την κινητική ως έχει.Το πόσο γραμμικά θα αποδωθεί αυτη η ισχύς εξαρταται απο το πόσο γρήγορα αλλάζει σχέση το κιβώτιο CVT ,κάτι που λογικά ελεγχεται και αλλάζει ανάλογα την απαίτηση για ισχύ.Πιστεύω οτι έστω και το 70% της κινητικης ενέργειας, που έχει ένα αυτοκινητο πριν ξεκινήσει να επιβραδύνει ,να μπορεί να αποδωθεί πίσω στο αυτοκίνητο είναι ικανοποιητική οικονομία, ειδικα σε αστικό κύκλο που έχουμε πολυ σταμάτα-ξεκίνα.Αυτο που δεν καταλαβαίνω είναι πώς το CVT μπορεί να κινήσει τον σφόνδυλο απο 0 έως 60000 rpm ,την στιγμή που το μεγαλύτερο μειονέκτημα αυτων των κιβωτίων είναι ότι έχουν πολυ μικρό περιθώριο μεταβολής σχεσεων μετάδοσης.

  3. Αυτό ακριβώς αναρωτιέμαι και εγώ ουσιαστικά. Έχει σφόνδυλο αλλά δεν χρειάζεται απαραίτητα να μεταδίδει την ενέργεια μηχανικά (κιβώτιο). Μπορεί να την αποδόσει σο σφόνδυλο ηλεκτρομαγνητικά (μόνιμοι μαγνήτες) και ο σφόνδυλος να ανεβαίνει στις 60000 rpm και να μένει να περιστρέφεται στο κενό, ελέω μείωσης τριβών, μέχρι να επιστρέωει την ενέργεια και πάλι στις ρόδες ηλεκτρομαγνητικά (με αντιστροφή πολικότητας). Από όσο ξέρω τα άλλα συστήματα με σφόνδυλο μεταφέρουν την ενέργεια καθαρά μηχανικά. Επίσης αναρωτιέμαι πόση ενέργεια χάνει αν παραμένει ο σφόνδυλος σε υψηλές στροφές, για παράδειγμα φρενάρισμα σε φανάρι και ακκίνηση μετά από 5 λεπτά λόγω μποτιλιαρίσματος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close