Land Rover, 65 χρόνια Defender!

Land-Rover-Defender-Drive-on-River

Ένα από τα πιο αυθεντικά σχήματα στον χρόνο είναι αυτό του κλασικού Land Rover που στην πορεία εξελίχθηκε στο Defender ηλικίας 65 ετών με την εμφάνισή του να έχει αλλάξει ελάχιστα!

Το 1948 ξεκίνησε η παραγωγή του Land Rover σε μία περίοδο που η Rover αναζητούσε τρόπος να ανακάμψει από τις στάχτες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου μέσω ενός μοντέλου με προοπτική εξαγωγής. Θετική ένδειξη ήταν η ζήτηση που υπήρχε για τις πολιτικές εκδόσεις του Jeep Willys, που ήταν κι αυτό που δάνεισε το πλάισιό του για να «χτιστούν» πάνω του τα πρωτότυπα Land Rover (1947).

Το μοντέλο παραγωγής που ακολούθησε ήταν φυσικά σπαρτιάτικο, είχε χαρακτηριστικά φτερά που ξεχώριζαν από το υπόλοιπο αμάξωμα, καινούργιο γαλβανισμένο πλαίσιο τύπου σκάλας και αλουμινένιο αμάξωμα -που ναι μεν ήταν πιο ακριβό αλλά ήταν πιο ελαφρύ και δεν υπήρχαν και κρατικοί περιορισμοί στην προμήθειά του- καθώς και βενζινοκινητήρα 1.600 cc με ισχύ 50 PS και 4άρι σαζμάν. Με βάρος περίπου 1,2 tn και με τις τριβές του συστήματος μετάδοσης της μόνιμης τετρακίνησης να είναι μεγάλες, ήταν απόλυτα λογικό η τελική του ταχύτητα να μην ξεπερνούσε τα 75 km/h ενώ θόρυβος ήταν το κάτι άλλο.

  • land-rover-65-years-1

  • land-rover-65-years-1a

  • land-rover-65-years-2

  • land-rover-65-years-3

  • land-rover-65-years-4

  • land-rover-65-years-5

  • land-rover-65-years-6

  • land-rover-65-years-7

  • land-rover-65-years-8

  • land-rover-65-years-9

Το 1950 ακολούθησε το νέο Land Rover με αναβαθμισμένη κατ’ επιλογήν τετρακίνηση (ουσιαστικά αποδέσμευε την κίνηση από τον εμπρός άξονα για να μην κουρδίζει όλη η μετάδοση) ενώ το 1955 προστέθηκε στη γκάμα και η μακριά πεντάθυρη έκδοση, που γνώρισε μεγάλες δόξες στην Αφρική, όπως βλέπουμε σε διάφορα ντοκιμαντέρ. Από το 1957 θέση κάτω από καπό πήρε και ένας δίλιτρος ντίζελ κινητήρας που απέδιδε 52 PS.

Σε όλα αυτά τα χρόνια οι βασικές οπτικές διαφορές είχαν κυρίως σχέση με τη θέση των προβολέων, οι οποίοι μετακινήθηκαν από το κέντρο της μάσκας στα φτερά για λόγους προδιαγραφών, ενώ με την παρουσίαση της 3ης γενιάς, το 1972, το ταμπλό ήταν μια ιδέα πιο επιβατικό με τους κινητήρες να έχουν αυξηθεί σε ισχύ και χωρητικότητα έως τον V8 βενζίνης με τους 91 PS.

Η πιο σημαντική αλλαγή έγινε πάντως το 1983, όπου το πλέον κλασικό Land Rover σχεδιάστηκε από την αρχή, χωρίς να αλλάξει όμως η εικόνα του.  Ωστόσο, η πίσω ανάρτηση με τον άκαμπτο άξονα στηριζόταν πλέον σε ελατήρια με αμορτισέρ και όχι στα φορτηγατζίδικα φύλλα σούστας. Από το 1983 το Land Rover ήταν γνωστό ως Ninety One Τen & 127. Το 1990 όμως η βρετανική φίρμα απέκτησε και δεύτερο μοντέλο (το Discovery) και για λόγους διαχωρισμού εκ τότε καθιερώθηκε η ονομασία Defender.

Exit mobile version