Κάντε κλικ σε κάθε ΛΟΓΟΤΥΠΟ ή στην ΕΠΩΝΥΜΙΑ κάθε εταιρίας για να κατεβάσετε το σχετικό αρχείο με τον τιμοκατάλογο. Σε smartphone κινηθείτε δεξιά/ αριστερά επί της οθόνης για να δείτε ολόκληρους τους πίνακες ή αλλάξτε προσανατολισμό οθόνης.
Τελευταία προσθήκη FORD, 04-2024
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Χρησιμοποιήστε τους παρακάτω πίνακες για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας νέων και παλιότερων επιβατικών αυτοκινήτων.
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από 01-01-2021 έως σήμερα
Εκπομπές CO2 για επιβατικά αυτοκίνητα | Ετήσια τέλη σε ευρώ ανά χιλιόμετρο |
0 – 122 (γρ./χλμ.) | 0 € |
123 – 139 (γρ./χλμ.) | 0,64€ |
140 – 166 (γρ./χλμ.) | 0,70€ |
167 – 208 (γρ./χλμ.) | 0,85€ |
209 – 224 (γρ./χλμ.) | 1,87€ |
225 -240 (γρ./χλμ.) | 2,20€ |
241 -260 (γρ./χλμ.) | 2,50€ |
261 -280 (γρ./χλμ.) | 2,70€ |
άνω των 281 (γρ./χλμ.) | 2,85€ |
Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα) | 140€ |
Για παράδειγμα αν ένα αυτοκίνητο έχει εκπομπή 145 g CO2/km, τότε ανήκει στην κατηγορία των 0,70€/km, άρα τα τέλη είναι 145 x 0,70 = 101,5€
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από 01-11-2010 έως 31-12-2020
Εκπομπές CO2 για επιβατικά αυτοκίνητα | Ετήσια τέλη σε ευρώ ανά χιλιόμετρο |
0-90 (γρ./χλμ.) | 0€ |
91-100 (γρ./χλμ.) | 0,90€ |
101-120 (γρ./χλμ.) | 0,98€ |
121-140 (γρ./χλμ.) | 1,20€ |
141-160 (γρ./χλμ.) | 1,85€ |
161-180 (γρ./χλμ.) | 2,45€ |
181-200 (γρ./χλμ.) | 2,78€ |
201-250 (γρ./χλμ.) | 3,05€ |
Άνω των 251 (γρ./χλμ.) | 3,72€ |
Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα) | 140€ |
Για παράδειγμα αν ένα αυτοκίνητο έχει εκπομπή 136 g CO2/km, τότε ανήκει στην κατηγορία των 1,20€/km, άρα τα τέλη είναι 136 x 1,20 = 163,02€
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από 01/01/2006 έως 31/10/2010
Κυλινδρισμός κινητήρα | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | |
Α’ | Έως 300 | 22 |
Β’ | 301-785 | 55 |
Γ’ | 786-1.071 | 120 |
Δ’ | 1.072-1.357 | 135 |
Ε’ | 1.358-1.548 | 255 |
ΣΤ’ | 1.549-1.738 | 280 |
Ζ’ | 1.739-1.928 | 320 |
Η’ | 1.929-2.357 | 690 |
Θ’ | 2.358-3.000 | 920 |
I’ | 3.001-4.000 | 1.150 |
Κ’ | 4.001 και άνω | 1.380 |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από 01/01/2001 έως 31/12/2005
Κυλινδρισμός κινητήρα | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | |
Α’ | Έως 300 | 22 |
Β’ | 301-785 | 55 |
Γ’ | 786-1.071 | 120 |
Δ’ | 1.072-1.357 | 135 |
Ε’ | 1.358-1.548 | 240 |
ΣΤ’ | 1.549-1.738 | 265 |
Ζ’ | 1.739-1.928 | 300 |
Η’ | 1.929-2.357 | 630 |
Θ’ | 2.358-3.000 | 840 |
I’ | 3.001-4.000 | 1.050 |
Κ’ | 4.001 και άνω | 1.260 |
Πως διαμορφώνεται η τιμή πώλησης ενός νέου μοντέλου;
ΝΕΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΤΙΜΗΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
CO2 – Συντελεστής
Εκπομπή CO2 (g/km WLTP) | % |
<131 | 95% |
131-156 | 100% |
157-182 | 110% |
183-208 | 120% |
209-234 | 130% |
235-260 | 140% |
261-325 | 160% |
326+ | 200% |
ΕΤΤ – Αρχικός Συντελεστής
Ανώτατη Προτεινομένη Λιανική Τιμή Προ Φόρων (ΑΛΤΠΦ) | Μέγιστος φόρος ανά κλίμακα | ΕΤΤ ως % επί της ΑΠΛΤΠΦ |
Οι πρώτες 14.000€ | 560€ | 4% |
Οι επόμενες 3.000€ (14.001-17.000) | 780€ | 26% |
Οι επόμενες 3.000€ (17.001-20.000) | 1.590€ | 53% |
Οι επόμενες 5.000€ (20.001-25.000) | 3.100€ | 62% |
Οι επόμενες 3.000€ (25.001-30.000) | 3.550€ | 71% |
Πλέον των 30.000€ | 30% |
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΤΤ
- Για ΚΕΚ (συμβατικά αυτοκίνητα) ισχύει: ΕΤΤ = ΑΠΛΤΠΦ * ΕΤΤ Αρχικός Συντελεστής * CO2 Συντελεστής
- Για HEV (ήπια υβριδικά) ισχύει: ΕΤΤ = ΑΠΛΤΠΦ x ΕΤΤ Αρχικός Συντελεστής x CO2 Συντελεστής x 50%
- Για PHEV (plug-in υβριδικά) ισχύει: ΕΤΤ = ΑΠΛΤΠΦ x ΕΤΤ Αρχικός Συντελεστής x CO2 Συντελεστής x 75%
- Για EV (ηλεκτρικά αυτοκίνητα) ισχύει: ETT = 0
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
- Αυτοκίνητο με Ανώτατη ΛΤΠΦ στις 15.500€ και εκπομπή στα 158 g θα έχει: ΕΤΤ = (4% * 14.000€ + 26% * 1.500€) * 110% = (560+390) * 1,1=1,045
- Αν το ίδιο αυτοκίνητο είναι mild hybrid με CO2 στα 130g, τότε: ΕΤΤ = (4%*14.000€ + 26%*1.500€)*95% * 50% = (560+390)*0.95*0.5=451,25
Ο υπολογισμός της ΛΤΜΦ είναι κλιμακωτός:
- Για αυτοκίνητο με ΕΤΤ στις 19.000€ θα πρέπει να προστεθεί ο ανώτατος φόρος κάθε κλίμακας (δηλ. 560+780) και να υπολογιστεί το υπόλοιπο στην κατηγορία του (δηλ. 2.000 x 53%).