NEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι τιμές των νέων μοντέλων ανά κατασκευαστή – Υπολογισμός τελών κυκλοφορίας

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Kάντε κλικ σε κάθε ΛΟΓΟΤΥΠΟ ή στην ΕΠΩΝΥΜΙΑ κάθε εταιρίας για να κατεβάσετε το σχετικό αρχείο με τον τιμοκατάλογο. Σε smartphone κινηθείτε δεξιά/ αριστερά επί της οθόνης για να δείτε ολόκληρους τους πίνακες ή αλλάξτε προσανατολισμό οθόνης.


Τελευταία προσθήκη, FORD: 01-2021


ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Χρησιμοποιήστε τους παρακάτω πίνακες για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας νέων και παλιότερων επιβατικών αυτοκινήτων.


Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 01/11/2021 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).

  • Για παράδειγμα αν ένα αυτοκίνητο έχει εκπομπή 145 g CO2/km, τότε ανήκει στην κατηγορία των 0,70€/km, άρα τα τέλη είναι 145 x 0,70 = 101,5€
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από 01-01-2021
Εκπομπές CO2 για επιβατικά αυτοκίνητα
Ετήσια τέλη σε ευρώ
ανά χιλιόμετρο
0 – 122 (γρ./χλμ.) 0 €
123 – 139 (γρ./χλμ.) 0,64€
140 – 166 (γρ./χλμ.) 0,70€
167 – 208 (γρ./χλμ.) 0,85€
209 – 224 (γρ./χλμ.) 1,87€
225 -240 (γρ./χλμ.) 2,20€
241 -260 (γρ./χλμ.) 2,50€
261 -280 (γρ./χλμ.) 2,70€
άνω των 281 (γρ./χλμ.) 2,85€
Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα) 140€

Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 01/11/2010 έως 31/12/2020, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).

  • Για παράδειγμα αν ένα αυτοκίνητο έχει εκπομπή 136 g CO2/km, τότε ανήκει στην κατηγορία των 1,20€/km, άρα τα τέλη είναι 136 x 1,20 = 163,02€

Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από 1-11-2010 έως 31-12-2020
Εκπομπές CO2 για επιβατικά αυτοκίνητα

Ετήσια τέλη σε ευρώ
ανά χιλιόμετρο
0-90 (γρ./χλμ.) 0€
91-100 (γρ./χλμ.) 0,90€
101-120 (γρ./χλμ.) 0,98€
121-140 (γρ./χλμ.) 1,20€
141-160 (γρ./χλμ.) 1,85€
161-180 (γρ./χλμ.) 2,45€
181-200 (γρ./χλμ.) 2,78€
201-250 (γρ./χλμ.) 3,05€
Άνω των 251 (γρ./χλμ.) 3,72€
Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα) 140€


«Τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας. Για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω, που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων».


Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το 2006 έως το 30/10/2010   Κυλινδρισμός κινητήρα Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
  Α’ Έως 300 22
  Β’ 301-785 55
  Γ’ 786-1.071 120
  Δ’ 1.072-1.357 135
  Ε’ 1.358-1.548 255
  ΣΤ’ 1.549-1.738 280
  Ζ’ 1.739-1.928 320
  Η’ 1.929-2.357 690
  Θ’ 2.358-3.000 920
  I’ 3.001-4.000 1.150
  Κ’ 4.001 και άνω 1.380


Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα 2001-2005   Κυλινδρισμός κινητήρα Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
  Α’ Έως 300 22
  Β’ 301-785 55
  Γ’ 786-1.071 120
  Δ’ 1.072-1.357 135
  Ε’ 1.358-1.548 240
  ΣΤ’ 1.549-1.738 265
  Ζ’ 1.739-1.928 300
  Η’ 1.929-2.357 630
  Θ’ 2.358-3.000 840
  I’ 3.001-4.000 1.050
  Κ’ 4.001 και άνω 1.260


Ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το 2000   Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
  Α’ Έως 300 22
  Β’ 301-785 55
  Γ’ 786-1.071 120
  Δ’ 1.072-1.357 135
  Ε’ 1.358-1.548 225
  ΣΤ’ 1.549-1.738 250
  Ζ’ 1.739-1.928 280
  Η’ 1.929-2.357 615
  Θ’ 2.358-3.000 820
  Γ 3.001-4.000 1.025
  Κ’ 4.001 και άνω 1.230

Πως διαμορφώνεται η τιμή πώλησης ενός νέου μοντέλου;


ΝΕΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΤΙΜΗΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

CO2 – Συντελεστής

Εκπομπή CO2 (g/km WLTP)%
<13195%
131-156100%
157-182110%
183-208120%
209-234130%
235-260140%
261-325160%
326+200%

ΕΤΤ – Αρχικός Συντελεστής

Ανώτατη Προτεινομένη
Λιανική Τιμή Προ Φόρων
(ΑΛΤΠΦ)
Μέγιστος φόρος ανά κλίμακαΕΤΤ ως % επί της ΑΠΛΤΠΦ
Οι πρώτες 14.000€560€4%
Οι επόμενες 3.000€ (14.001-17.000)780€26%
Οι επόμενες 3.000€ (17.001-20.000)1.590€53%
Οι επόμενες 5.000€ (20.001-25.000)3.100€62%
Οι επόμενες 3.000€ (25.001-30.000)3.550€71%
Πλέον των 30.000€ 30%

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΤΤ

  • Για ΚΕΚ (συμβατικά αυτοκίνητα) ισχύει: ΕΤΤ = ΑΠΛΤΠΦ * ΕΤΤ Αρχικός Συντελεστής * CO2 Συντελεστής
  • Για HEV (ήπια υβριδικά) ισχύει: ΕΤΤ = ΑΠΛΤΠΦ x ΕΤΤ Αρχικός Συντελεστής x CO2 Συντελεστής x 50%
  • Για PHEV (plug-in υβριδικά) ισχύει: ΕΤΤ = ΑΠΛΤΠΦ x ΕΤΤ Αρχικός Συντελεστής x CO2 Συντελεστής x 75%
  • Για EV (ηλεκτρικά αυτοκίνητα) ισχύει: ETT = 0 

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

  • Αυτοκίνητο με Ανώτατη ΛΤΠΦ στις 15.500€ και εκπομπή στα  158 g θα έχει: ΕΤΤ = (4% * 14.000€ + 26% * 1.500€) * 110% = (560+390) * 1,1=1,045
  • Αν το ίδιο αυτοκίνητο είναι mild hybrid με CO2 στα 130g, τότε: ΕΤΤ = (4%*14.000€ + 26%*1.500€)*95% * 50% = (560+390)*0.95*0.5=451,25

Ο υπολογισμός της ΛΤΜΦ είναι κλιμακωτός:

  • Για αυτοκίνητο με ΕΤΤ στις 19.000€ θα πρέπει να προστεθεί ο ανώτατος φόρος κάθε κλίμακας (δηλ. 560+780) και να υπολογιστεί το υπόλοιπο στην κατηγορία του (δηλ. 2.000 x 53%).

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!
Back to top button