Ανανεώθηκε στα σημεία χωρίς να χάσει την ουσία το Duster, δηλ. ένα αποδεκτό ποιοτικά και χαμηλοπρόφιλο τιμολογιακά πρακτικότατο SUV!
Με οδηγό το περίφημο «value for money» το διακριτικά ανανεωμένο SUV της Dacia διατίθεται για πρώτη φορά και με κίνηση στους δύο τροχούς στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5 dCi. Πλέον, είναι προφανές ότι η στόχευση του είναι στο κοινό που θέλει να συνδυάσει την οικονομία στην κατανάλωση εν απουσία τετρακίνησης (υπάρχει στις ακριβότερες εκδόσεις) με τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους και σε μια ανταγωνιστική τιμή (από 17.950 €, από 16.590 € με απόσυρση).
Εξωτερικά το «νέο» Duster δεν έχει αλλάξει σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και δικαίως, καθώς η ανταπόκριση του κοινού στις ευρωπαϊκές αγορές υπήρξε σημαντική. Η καινοτομία του νέου Duster εντοπίζεται στην τοποθέτηση του πετρελαιοκινητήρα δεύτερης γενιάς της Renault 1,5 dCi των 110 ίππων που σε συνδυασμό με την προσθιοκίνητη μετάδοση επιτυγχάνεται ο καλύτερος συνδυασμός οικονομίας και άνεσης στη μετακίνηση.
Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η κατανάλωση κυμαίνεται στα 5 lt/100 km, ενώ στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης της δοκιμής μας, ο υπολογιστής ταξιδιού κατέγραψε περίπου 6,5 lt/100 km σε μεικτές συνθήκες κίνησης (πόλη και εθνική οδό).
Στο εσωτερικό, από την σχετικά λιτή εικόνα που κυριαρχεί ξεχωρίζουν τα σκουρόχρωμα σκληρά πλαστικά που παρά το μέτριο φινίρισμα τους δείχνουν καλά δεμένα και με αντοχή στον χρόνο. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι εξαιρετικοί, με το χώρο των αποσκευών να φτάνει έως τα 1.636 lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, από τα 475 lt που είναι με τα πίσω καθίσματα αμετακίνητα. Η έκδοση που οδηγήσαμε είχε όλες τις ευκολίες που μπορεί κανείς να συναντήσει σε ένα επιβατικό. Βέβαια, οι θέσεις που βρίσκονται οι διακόπτες -στην κεντρική κονσόλα- για τα ηλεκτρικά παράθυρα και τους ηλεκτρικούς καθρέπτες χρίζουν χρόνο συνήθειας.
Στους ελληνικούς δρόμους, το Dacia κινείται πάνω απ’ όλα με άνεση και ασφάλεια. Τονίζουμε την άνεση μιας και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης καταπίνει σχεδόν τα πάντα και με καλή ποιότητα κύλισης επιτρέποντας όμως σε κάπως ασυνήθιστες πλεύσεις του αμαξώματος. Σίγουρα το Dacia με το μέτριο σε ακρίβεια τιμόνι δεν αποτελεί πρότυπο οδικής συμπεριφοράς αλλά αν ξέρεις τι ζητάς συμβιβάζεται με κάποια μικρά θεματάκια.
Το μεγάλου του ατού όμως αφορά στο 8βάλβιδο μηχανικό σύνολο που αποδίδει 110 PS με τα 240 Nm ροπής να είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 rpm. Έτσι, το SUV της θυγατρικής της Renault ενθουσιάζει για τη γραμμική απόδοση της δύναμης του κινητήρα που είναι διαβατήριο για ασφαλείς προσπεράσεις. Εξαιρετική και η λειτουργία του σωστά κλιμακούμενο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, που σε καμία περίπτωση δεν κρεμάει τον οδηγό.
Σε κάθε περίπτωση του Dacia Duster, δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι τα κάνει όλα και συμφέρει. Μεταφέρει με άνεση μια πενταμελής οικογένεια, κινείται με χαρακτηριστική άνεση σε κάθε είδους συνθήκη, ενώ για αυτούς που θέλουν περιπέτειες στη φύση το Duster θα τα καταφέρει μια χαρά σε ένα κακοτράχαλο χωματόδρομο. Και κυρίως οικονομικά…
Dacia Duster 1.5 dCi 4×2 – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.461 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 76,0 x 80,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 81 kW (110 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 240 Nm (25,5 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail, υπερτροφοδοτούμενος | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 12,2 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 169 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,5 / 4,8 / 4,5 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 50 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 769 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 127 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Bridgestone Ecopia ED25, 215/65 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4315x1822x1695 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1559/1560 mm | |||
Μεταξόνιο | 2673 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 475-1636 lt | |||
Απόβαρο | 1310 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.950€ (16.150€ με όφελος απόσυρσης) |