Πριν από δύο δεκαετίες η Audi είχε παρουσιάσει στην έκθεση της Φρανκφούρτης και για πρώτη φορά στο κοινό την τεχνολογία ASF ή Audi Space Frame. Μάλιστα, το γεγονός αυτό συμπίπτει με την πρεμιέρα τουνέου A8 του οποίου το πλαίσιο ζυγίζει μόλις 231 kg συνδυάζοντας αλουμίνιο με χάλυβα υψηλής αντοχής. Αν δεν υπήρχε το αλουμίνιο (με ειδικό βάρος 2,7 gr/cm3 είναι ελαφρύτερο κατά 2/3 από το ατσάλι) το ίδιο πλαίσιο θα ζύγιζε περίπου 40% περισσότερο.
Το 1993 το Audi A8 που παρουσιάστηκε ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με εκτενή χρήση αλουμινίου στο πλαίσιο (αντικαθιστά πάνελ όσο και δομικά στοιχεία, η αρχιτεκτονική ASF ποικίλει ανά μοντέλο) ενώ η εξοικονόμηση βάρους αντισταθμίζει την επιπλέον μάζα της τετρακίνησης. Ενδεικτικά, το νέο Α8 3.0 TFSI Quattro ζυγίζει 1.830 kg και είναι το ελαφρύτερο μοντέλο της κατηγορίας του (με τετρακίνηση).
Αξιοσημείωτο δε είναι πως από το 1994 έχουν κατασκευαστεί περίπου 750.000 αυτοκίνητα με την τεχνολογία ASF όπως το Audi A2 (2000), το Audi TT (2006), το Audi R8 (2008) καθώς και όλες οι γενιές Audi A8. Τελικά αν η τεχνολογία ASF έχει τόσα πλεονεκτήματα γιατί δεν χρησιμοποιείται ευρέως; Για ένα απλό αλλά σημαντικό λόγο: έχει υψηλό κατασκευαστικό κόστος. Για αυτό το αλουμίνιο σαν υλικό χρησιμοποιείται σε υβριδικά χαλύβδινα πλαίσια όπως το νέο Audi A6 ή το Audi A7 Sportback.
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.