Περισσότερα για το VW e-up!

Volkswagen-e-Up_2014_Frankfurt official (6)

Πραγματοποιώντας σε μερικές μέρες παγκόσμια πρεμιέρα δίπλα στο e-Golf, το ηλεκτροκίνητο e-up! είναι το πιο πράσινο μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η γερμανική εταιρία.

Το e-up! είναι το πρώτο σύγχρονο μοντέλο παραγωγής της VW που κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια (στη συνέχεια εμφανίστηκε και το e-Golf) και σε μερικές μέρες θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στην Φρανκφούρτη.  Η κινητήρια δύναμη προέρχεται από ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 60 kW/82 PS και 210 Nm (το e-Golf αποδίδει 85 kW/115 PS και 270 Nm). Σε κανονικές συνθήκες η ισχύς είναι 40 kW/55 PS με μέγιστη ροπή 210 Nm.

Διατηρώντας την τετραθέσια πρακτικότητα του συμβατικού μοντέλου, το e-up! μπορεί να διανύσει έως 160 km (190 στο e-Golf) με πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες λιθίου-ιόντων που βρίσκονται στο «πάτωμα». Όταν πέσει το φορτίο τους (με μέγιστο 18,7 kWh, στο e-Golf έχουμε 24,2 kWh) μπορεί να ανανεωθεί σε ποσοστό 80% σε μόλις 30 min (με ταχυφορτιστή).

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-1

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-10

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-11

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-12

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-13

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-14

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-15

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-16

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-17

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-18

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-19

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-2

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-20

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-21

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-3

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-4

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-5

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-7

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-8

  • volkswagen-e-up_2014_frankfurt-official-9

Από πλευράς κατανάλωσης το e-up! χρειάζεται 11,7 kWh/100 km σε σύγκριση με το e-Golf που απαιτεί 12,7 kWh/100 km. Για να γίνουν τα πράγματα πιο κατανοητά, στην Γερμανία η κιλοβατώρα κοστίζει 0,258€ (στην Ελλάδα εξαρτάται από την κατανάλωση, είναι πολύ χαμηλότερα με ανώτερη τιμή 0,10252€/kWh), οπότε το κόστος κίνησης με το e-up! είναι μόλις 3,02€/100 km και με το e-Golf 3,30€/100 km!

Σχετικά με τις επιδόσεις τα 0-100 km/h πετυχαίνονται σε 12,4 sec (σχετικά καλή τιμή για το απόβαρο των 1.185 kg, το e-Golf έχει το 0-100 σε 10,4 sec) ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 130 km/h (140 το e-Golf). Καλά όλα αυτά αλλά θα πρέπει να γνωρίζει κανείς πως το e-up! θα κοστίζει περίπου 2,5 φορές περισσότερο από το συμβατικό μοντέλο με τον θερμικό κινητήρα με τιμή εκκίνησης -στην Γερμανία- τα 26.900€.

Και όπως έχουμε ξαναπεί τα ηλεκτρικά με μπαταρίες έχουν ακόμη πολύ δρόμο μπροστά τους όχι μόνο από θέμα λειτουργικότητας αλλά και από πλευράς κόστους. Για αυτό και οι ΜΕΚ θα… παλινδρομούν και θα βασιλεύουν για πολλά χρόνια ακόμη (εκτιμώ για τουλάχιστον 2-3 δεκαετίες) καθώς έχουν ακόμη πολλά περιθώρια εξέλιξης.

Exit mobile version