Παλινδρομική γεννήτρια από την Toyota.

Toyota FPEG features a hollow step-shaped piston combustion chamber and gas spring chamber

Το τμήμα έρευνας και εξέλιξης της Toyota εξελίσσει ένα νέου τύπου γραμμικής γεννήτριας για εφαρμογή σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα…

Μία ομάδα στο τμήμα R&D της Toyota εξελίσσει μία πρωτότυπη παλινδρομική γεννήτρια 10 kW με «ελεύθερα πιστόνια» (Free Piston Engine Linear Generator ή FPEG) με εξαιρετικά κόμπακτ μέγεθος και υψηλή απόδοση. Σύμφωνα με την ομάδα, ένα ζεύγος FPEG δίνει ισχύ 20 kW που αρκεί για να κινεί ένα ηλεκτρικό όχημα σε ταχύτητες 120 χλμ/ώρα. Οι πρωτότυπο κινητήρες παρουσιάστηκαν στο φετινό SAE στο Ντιτρόιτ.

Με απλά λόγια, η αρχή λειτουργίας βασίζεται σε δίχρονο κύλινδρο όπου το πιστόνι παλινδρομεί από την εκτόνωση του μίγματος κατά την ανάφλεξη. Όπως φαίνεται και στο βίντεο η «μπιέλα» φέρει δακτύλιους από μαγνήτη όπου κατά τη παλινδρομική κίνησή τους -στις περιελίξεις που φέρει εσωτερικά ο κύλινδρος- παράγεται ηλεκτρική ενέργεια. Ένα ελατήριο φροντίζει να επαναφέρει το έμβολο στο άνω νεκρό σημείο ενώ από τις θυρίδες εισαγωγής μπαίνει φρέσκος αέρας και ταυτόχρονα τα καυσαέρια ωθούνται προς τα έξω.

Η ιδέα της FPEG είναι ελκυστική για πολλούς λόγους και μερικοί από αυτούς έχουν να κάνουν με την θερμοδυναμική απόδοση, τις μειωμένες τριβές και τους μικρούς κραδασμούς, ειδικά στην περίπτωση των αντικριστών εμβόλων όπου υπάρχει αντιστάθμιση. Η «μπιέλα» είναι ουσιαστικά ένας άξονας και επειδή δεν υπάρχει άρθρωση σε στρόφαλο δεν μπορεί να καθοριστεί η γωνία. Έτσι, η θέση του πιστονιού καθορίζεται από αισθητήρες που μετρούν τα διάκενα στο κομμάτι του άξονα μεταξύ του πιστονιού και των μαγνητικών δακτυλίων. Ενδιαφέρον ως concept, δε νομίζετε;

Exit mobile version