Audi Q3 1.4 TFSI S tronic [test drive]

Audi-Q3_2014_TSI_FWD_caroto_test_drive (11)

Το Q3 1.4 TFSI είναι χωρίς αμφιβολία το πιο «καυτό» μοντέλο στη νέα γκάμα της Audi. Πώς τα καταφέρνει όμως ένας τόσο μικρός κινητήρας σε ένα τόσο μεγάλο (4.385 mm) και βαρύ (1.480 κιλά) αυτοκίνητο;

Ακούγεται καλό, έτσι δεν είναι; Ένα Audi με αμάξωμα SUV, κινητήρα 1,4 lt και τιμή κάτω από 27.000 ευρώ (με μηχανικό κιβώτιο)! Όμως στο πίσω μέρος του μυαλού μας είχαμε μια μεγάλη αμφιβολία: «θα κινείται αξιοπρεπώς αυτός ο συνδυασμός ή θα είναι κινητό εμπόδιο και περίγελος των… Nissan Qashqai; Ε, λοιπόν, μετά από αρκετά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι ενός Q3 μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι είναι τόσο καλό όσο ακούγεται και πολύ πιο γρήγορο απ’ όσο περιμέναμε!

Ας ρίξουμε στο τραπέζι κάποιους αριθμούς: ο κινητήρας 1.4 TFSI του Q3 αποδίδει 150 PS στις 5.000 rpm κι έχει μέγιστη ροπή 250 Nm μόλις στις 1.500 rpm. Οι επιδόσεις που πετυχαίνει το σύνολο είναι παραπάνω από ικανοποιητικές: 0-100 km/h σε 8,9 sec. Τελική ταχύτητα 200 km/h. Ταυτόχρονα η μικτή κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 6,2 lt/100 km και οι εκπομπές ρύπων διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα (145 g/km).

Πώς μεταφράζονται όλ’ αυτά στην πράξη; Άκρως ικανοποιητική επιτάχυνση από τις πολύ χαμηλές στροφές μέχρι τις υψηλές και γενικά αίσθηση σιγουριάς ότι μπορείς να προσπεράσεις με ταχύτητα και ασφάλεια σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις. Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά θα υπερκαλύψει τις ανάγκες του κάθε οικογενειάρχη (ακόμη και του λίγο πιο… ανήσυχου οδηγικά). Παράλληλα, η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται κάτω από τα 9,0 lt/100 km και στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να πέσει και κάτω από τα 7,0 lt/100 km.

Σημαντικός αρωγός σε όλα τα παραπάνω είναι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic (ή DSG όπως το ονομάζουν στην VW). Οι έξι σχέσεις του αλλάζουν με ταχύτητα και ο τρόπος λειτουργίας του «διαβάζει» τις προθέσεις του οδηγού, ικανοποιώντας τον πλήρως.

  • audi-q3_2014_tsi_fwd_caroto_test_drive-1

  • audi-q3_2014_tsi_fwd_caroto_test_drive-10

  • audi-q3_2014_tsi_fwd_caroto_test_drive-12

  • audi-q3_2014_tsi_fwd_caroto_test_drive-13

  • audi-q3_2014_tsi_fwd_caroto_test_drive-2

  • audi-q3_2014_tsi_fwd_caroto_test_drive-3

  • audi-q3_2014_tsi_fwd_caroto_test_drive-5

  • audi-q3_2014_tsi_fwd_caroto_test_drive-6

  • audi-q3_2014_tsi_fwd_caroto_test_drive-7

  • audi-q3_2014_tsi_fwd_caroto_test_drive-8

  • audi-q3_2014_tsi_fwd_caroto_test_drive-9

Ο τρόπος με τον οποίο κινείται το Q3 στο οδόστρωμα είναι αντάξιος του ονόματος και του premium χαρακτήρα του: ποιότητα κύλισης κορυφαία για την κατηγορία, άνεση που ικανοποιεί, αλλά και αξιοσημείωτα καλά (για crossover) κρατήματα. Το θετικό τιμόνι μπορεί να μην είναι το καλύτερο, όμως δίνει σωστή πληροφόρηση και συμβάλει κι αυτό στη «δεμένη» αίσθηση που νιώθεις όταν οδηγείς το Q3.

Λόγω ύψους το συγκεκριμένο μοντέλο δε σε εμπνέει να το οδηγήσεις γρήγορα, όμως αν το κάνεις θα καταλάβεις ότι είναι σχεδιασμένο ακόμη και γι΄αυτόν το ρόλο (που δεν είναι ο φυσικός του. Πρόκειται για οικογενειακό αυτοκίνητο). Αν υπερβείς τις δυνατότητες του συνόλου, τα ηλεκτρονικά συστήματα αναλαμβάνουν αρκετά διακριτικά να επαναφέρουν το αυτοκίνητο στη σωστή πορεία. Σε κάθε περίπτωση, τα δυνατά φρένα προσφέρουν ένα επιπρόσθετο λόγο να αισθάνεσαι ασφαλής.

Στην καμπίνα επιβατών οι χώροι είναι πολύ καλοί για το κεφάλι και τα πόδια κι απλώς επαρκείς σε πλάτος. Στο πίσω κάθισμα δύο ενήλικοι θα καθίσουν με άνεση, όμως ένας τρίτος θα… πιέσει αρκετά την κατάσταση, ιδίως στο ύψος των ώμων. Ο χώρος αποσκευών έχει καλή χωρητικότητα (460 lt) και σωστό σχήμα που διευκολύνει τη φόρτωση αντικειμένων.

Ο premium χαρακτήρας του Q3 δεν δημιουργείται μόνο από το όνομα και τον μοντέρνο σχεδιασμό (χωρίς να θέλουμε να υποβαθμίσουμε αυτά τα στοιχεία), αλλά κυρίως από την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και συναρμογής και την άριστη ηχομόνωση. Μπορεί να μιλάμε για τη μικρότερη έκδοση του Q3, όμως σε ποιοτικά χαρακτηριστικά παίρνεις ό,τι ακριβώς δίνουν και οι μεγαλύτερες και ακριβότερες εκδόσεις.

Με τιμή κάτω από 30.000 ευρώ, το Audi Q3 1.4 TFSI S-Tronic παρουσιάζεται ως μια δελεαστική πρόταση στο επάνω άκρο της κατηγορίας. Αν θέλετε να ρίξετε το κόστος σε χαμηλότερα επίπεδα, μπορείτε να επιλέξετε το ίδιο μοντέλο με μηχανικό κιβώτιο που ξεκινά από τα 25.740€ με απόσυρση (από 26.700€ δίχως). Αυτή η λύση θα σας προσφέρει επίσης και χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας (€151 έναντι €247 του S-Tronic), λόγω διαφορετικής κλίμακας εκπομπής ρύπων…

Audi Q3 1.4 TFSI S tronic (150 PS)  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.395 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.750-3.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,7 / 6,2 / 5,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 64 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 744 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 145 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση

Goodyear Eagle F1, 235/50 R18

ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4385x1831x1590 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1571/1575 mm
Μεταξόνιο 2603 mm
Χώρος αποσκευών 460 lt
Απόβαρο 1480 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 29.500€ (28.540€ με απόσυρση)
Exit mobile version