Audi Q3 1.4 TFSI S tronic [test drive]

Audi-Q3_2014_TSI_FWD_caroto_test_drive (11)

Το Q3 1.4 TFSI είναι χωρίς αμφιβολία το πιο «καυτό» μοντέλο στη νέα γκάμα της Audi. Πώς τα καταφέρνει όμως ένας τόσο μικρός κινητήρας σε ένα τόσο μεγάλο (4.385 mm) και βαρύ (1.480 κιλά) αυτοκίνητο;

Ακούγεται καλό, έτσι δεν είναι; Ένα Audi με αμάξωμα SUV, κινητήρα 1,4 lt και τιμή κάτω από 27.000 ευρώ (με μηχανικό κιβώτιο)! Όμως στο πίσω μέρος του μυαλού μας είχαμε μια μεγάλη αμφιβολία: «θα κινείται αξιοπρεπώς αυτός ο συνδυασμός ή θα είναι κινητό εμπόδιο και περίγελος των… Nissan Qashqai; Ε, λοιπόν, μετά από αρκετά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι ενός Q3 μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι είναι τόσο καλό όσο ακούγεται και πολύ πιο γρήγορο απ’ όσο περιμέναμε!

Ας ρίξουμε στο τραπέζι κάποιους αριθμούς: ο κινητήρας 1.4 TFSI του Q3 αποδίδει 150 PS στις 5.000 rpm κι έχει μέγιστη ροπή 250 Nm μόλις στις 1.500 rpm. Οι επιδόσεις που πετυχαίνει το σύνολο είναι παραπάνω από ικανοποιητικές: 0-100 km/h σε 8,9 sec. Τελική ταχύτητα 200 km/h. Ταυτόχρονα η μικτή κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 6,2 lt/100 km και οι εκπομπές ρύπων διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα (145 g/km).

Πώς μεταφράζονται όλ’ αυτά στην πράξη; Άκρως ικανοποιητική επιτάχυνση από τις πολύ χαμηλές στροφές μέχρι τις υψηλές και γενικά αίσθηση σιγουριάς ότι μπορείς να προσπεράσεις με ταχύτητα και ασφάλεια σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις. Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά θα υπερκαλύψει τις ανάγκες του κάθε οικογενειάρχη (ακόμη και του λίγο πιο… ανήσυχου οδηγικά). Παράλληλα, η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται κάτω από τα 9,0 lt/100 km και στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να πέσει και κάτω από τα 7,0 lt/100 km.

Σημαντικός αρωγός σε όλα τα παραπάνω είναι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic (ή DSG όπως το ονομάζουν στην VW). Οι έξι σχέσεις του αλλάζουν με ταχύτητα και ο τρόπος λειτουργίας του «διαβάζει» τις προθέσεις του οδηγού, ικανοποιώντας τον πλήρως.

Ο τρόπος με τον οποίο κινείται το Q3 στο οδόστρωμα είναι αντάξιος του ονόματος και του premium χαρακτήρα του: ποιότητα κύλισης κορυφαία για την κατηγορία, άνεση που ικανοποιεί, αλλά και αξιοσημείωτα καλά (για crossover) κρατήματα. Το θετικό τιμόνι μπορεί να μην είναι το καλύτερο, όμως δίνει σωστή πληροφόρηση και συμβάλει κι αυτό στη «δεμένη» αίσθηση που νιώθεις όταν οδηγείς το Q3.

Λόγω ύψους το συγκεκριμένο μοντέλο δε σε εμπνέει να το οδηγήσεις γρήγορα, όμως αν το κάνεις θα καταλάβεις ότι είναι σχεδιασμένο ακόμη και γι΄αυτόν το ρόλο (που δεν είναι ο φυσικός του. Πρόκειται για οικογενειακό αυτοκίνητο). Αν υπερβείς τις δυνατότητες του συνόλου, τα ηλεκτρονικά συστήματα αναλαμβάνουν αρκετά διακριτικά να επαναφέρουν το αυτοκίνητο στη σωστή πορεία. Σε κάθε περίπτωση, τα δυνατά φρένα προσφέρουν ένα επιπρόσθετο λόγο να αισθάνεσαι ασφαλής.

Στην καμπίνα επιβατών οι χώροι είναι πολύ καλοί για το κεφάλι και τα πόδια κι απλώς επαρκείς σε πλάτος. Στο πίσω κάθισμα δύο ενήλικοι θα καθίσουν με άνεση, όμως ένας τρίτος θα… πιέσει αρκετά την κατάσταση, ιδίως στο ύψος των ώμων. Ο χώρος αποσκευών έχει καλή χωρητικότητα (460 lt) και σωστό σχήμα που διευκολύνει τη φόρτωση αντικειμένων.

Ο premium χαρακτήρας του Q3 δεν δημιουργείται μόνο από το όνομα και τον μοντέρνο σχεδιασμό (χωρίς να θέλουμε να υποβαθμίσουμε αυτά τα στοιχεία), αλλά κυρίως από την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και συναρμογής και την άριστη ηχομόνωση. Μπορεί να μιλάμε για τη μικρότερη έκδοση του Q3, όμως σε ποιοτικά χαρακτηριστικά παίρνεις ό,τι ακριβώς δίνουν και οι μεγαλύτερες και ακριβότερες εκδόσεις.

Με τιμή κάτω από 30.000 ευρώ, το Audi Q3 1.4 TFSI S-Tronic παρουσιάζεται ως μια δελεαστική πρόταση στο επάνω άκρο της κατηγορίας. Αν θέλετε να ρίξετε το κόστος σε χαμηλότερα επίπεδα, μπορείτε να επιλέξετε το ίδιο μοντέλο με μηχανικό κιβώτιο που ξεκινά από τα 25.740€ με απόσυρση (από 26.700€ δίχως). Αυτή η λύση θα σας προσφέρει επίσης και χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας (€151 έναντι €247 του S-Tronic), λόγω διαφορετικής κλίμακας εκπομπής ρύπων…

Audi Q3 1.4 TFSI S tronic (150 PS)  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.395 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.750-3.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,7 / 6,2 / 5,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 64 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 744 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 145 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση

Goodyear Eagle F1, 235/50 R18

ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4385x1831x1590 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1571/1575 mm
Μεταξόνιο 2603 mm
Χώρος αποσκευών 460 lt
Απόβαρο 1480 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 29.500€ (28.540€ με απόσυρση)
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Σχόλια

  1. To οδηγήσατε πράγματι ή δούλεψε φωτοσοπιά κάργα γιατί μια τέτοια εντύπωση που δίνουν οι φωτό;…Νταξ δε είμαστε και τελείως χάπατα.
    Πέρα από αυτό όμως το Nissan Qashqai είναι μακράν καλύτερο value στα μισά σχεδόν χρήματα κ’ καλύτερους κ’ πιο οικονομικούς κινητήρες.Από κει κ’ περα όσο κορόιδα ας πάμε να χρυσοπληρώσουν την Αυdi πριν κ’ μετά την αγορά.

    1. Αγαπητέ Κωστή, εννοείται πως δεν υπάρχει καμία «φωτοσοπιά», μήτε «φωτοσουπιά»!!!

      Φυσικά, και οδηγούμε οποιοδήποτε νέο μοντέλο αναφέρεται στην στήλη με τις δοκιμές, ενώ συμμετέχουμε και σε πανευρωπαϊκές αποστολές καθώς το caroto.gr είναι αναγνωρισμένο στην αγορά του αυτοκινήτου από το 2009. Να σου υπενθυμίσουμε πως όσοι κάνουν test drive στο caroto.gr (τα αυτοκίνητα μας τα παραχωρούν οι επίσημες αντιπροσωπείες στην Ελλάδα) είναι αναγνωρισμένοι δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου με πολυετή εμπειρία σε διάφορα μέσα ενημέρωσης.

      Προφανώς, είσαι νέος επισκέπτης και δεν γνωρίζεις το βάθος του site, ενώ δεν θα έχεις παρατηρήσει πως οι περισσότερες δοκιμές στο caroto.gr αναρτώνται με επίσημες εργοστασιακές φωτογραφίες. Ο βασικότερος λόγος είναι πως αφενός ο χρόνος μας είναι περιορισμένος για φωτογράφηση και αφετέρου υπάρχει ένα θέμα κόστους όσον αφορά στη σχετική παραγωγή. Πάντως, η φωτογράφηση είναι ένα θέμα που η ομάδα του caroto.gr εξετάζει ενώ να σημειώσουμε πως υπάρχουν δοκιμές και παρουσιάσεις με μη εργοστασιακές φωτογραφίες. Ευχαριστούμε για το σχόλιο μιας και ίσως να λύνει απορίες τρίτων.

      Τώρα, όσον αφορά το σχόλιο σου για το Nissan, σεβαστό και ευπρόσδεκτο για σχολιασμό και από άλλους!

      Caroto.gr

      1. Συγνώμη αν σας πρόσβαλε με κάποιο τρόπο η αργκό μου καθότι δεν είμαι »πρωτευουσιάνος»,αλλά θα πρέπει να μου δικαιολογήσετε κ’ την δική μου καχυποψία.Στο ότι είμαι νέος επισκέπτης είναι πράγματι ακριβές καθότι είμαι ακόμη στο ψάξιμο να βρω ένα σάιτ αυτοκινήτου που θα μου προσφέρει μία αντικειμενική ενημέρωση και όχι απλά το προμόσιον των εκάστοτε εταιριών.
        Όταν ας πούμε βλέπω σε δοκιμές οι μισές να έχουν πραγματικές φωτογραφίες και οι υπόλοιπες όχι (ή είναι από photoshop εταιριών για να το κολακεύουν) είναι λογικό να με βάζει σε υποψίες ότι είναι πιθανό το review να έγινε από το σπίτι του στον ελεύθερο του χρόνο ή από μετάφραση κ’ εμπλουτισμό ξένων (που ούτε αυτές τις αποδέχομαι ως αντικειμενικές) δοκιμών.Αυτό το έχω παρατηρήσει και σε πολλά άλλα σάιτ αυτοκινήτου (για να μην πω όλα) που επίσης τους το έχω επισημάνει.Καλό θα ήταν αυτό να το διορθώσετε ώστε τουλάχιστον να γνωρίζουμε ότι πράγματι ήρθε στα χέρια σας το αυτοκίνητο.Δε νομίζω ότι κάτι είναι κάτι το πολύ εξεζητημένο με μια απλή μηχανή που σχεδόν όλοι πια έχουμε ή ότι είναι χρονοβόρο (5-10 λεπτά θέλει 3-4 φωτογραφίες όχι απαραίτητα επαγγελματικές ή που θα μπουν στο κάδρο).Εκτός και οι δοκιμές γίνονται τόσο γρήγορα που πάλι θέτει ένα ζήτημα.

        Και ένα δεύτερο στοιχείο κ’ σημαντικότερο που επίσης με βάζει σε »υποψίες» και γι’αυτό σταμάτησα και χρόνια πια να αγοράζω ελληνικά περιοδικά αυτοκινήτου,είναι ότι σχεδόν όλα τα review μοιάζουν με δελτία τύπου της εκάστοτε εταιρίας επισημαίνοντας μόνο τα πλεονεκτήματα τους (τα οποία τα βρίσκουμε και μόνοι μας) και κρύβοντας τα αρνητικά τεχνηέντως (όπως είναι η »πραγματική» κατανάλωση,η ποιότητα του εσωτερικού τους,ευχρηστία χώρων,εργονομία,την γενικότερη αξιοπιστία τους,το κόστος σέρβις/ανταλλακτικών κ’ πολλά άλλα) με εκφράσεις ναι μεν αλλά και κτλ, τα οποία είναι που κάνουν τη διαφορά και κάνουν μετά τον αγοραστή να χτυπάει το κεφάλι του στο τοίχο γιατί κάποιος δεν τον ενημέρωσε.Ας πούμε γιατί δεν απαιτείται από τις εταιρίες να σας δώσουν και να
        δημοσιεύσετε το κόστος σέρβις/ανταλλακτικών που δεν μπορεί κανείς αποφύγει σε βαθος 5-10ετίας ή τι καλύπτει η εγγύηση; Για τα ελληνικά περιοδικά/σαιτ όλα σχεδόν τα αυτοκινήτα είναι καταπληκτικά με ελάχιστες μικροδιαφορές και η επιλογή είναι δική σου μετά…Μην τυχόν πούμε κάτι πολύ χτυπητό αρνητικό που έχουν και δεν μας ξαναδώσουν αυτοκίνητο για δοκιμή.Και φαίνεται πόσο επίδραση στον Ελληνα αγοραστή είχε όλα αυτά τα χρόνια και συνεχίζει να έχει με το να αγοράζει »άχρηστα» ή υπερκοστολογημένα ή με δεκάδες ελαττώματα που τον κάνουν να βάζει μετά βαθιά το χέρι στη τσέπη και σε εποχές τώρα κυρίως που δεν υπάρχουν »αυτοκινητοδάνεια» με τη σέσουλα.
        Έχετε δει ξένα μπλογκ από ΗΠΑ,Αυστραλία που κυριολεκτικά ξετινάζουν στην κυριολεξία το αυτοκίνητο από μπρός μέχρι πίσω,μέσα-έξω;Τέτοια review θέλουμε.Δεν είναι η ποσότητα των δοκιμών που μετράει αλλά η ποιότητα.

        Συγνώμη αν σας φάνηκα προσβλητικός αλλά η καχυποψία μου δεν πιστεύω ότι δεν είναι μετέωρη και πραγματικά εύχομαι να βρεθεί ένα σάιτ που να αποκτήσει τσαγανό και να προσφέρει αντικειμενικά review που θα προστατεύουν τον αγοραστή.
        Μέχρι τότε συμβουλή/προτροπή μου προς τρίτους είναι διασταύρωση όλων των πληροφοριών που δέχονται από το ίντερνετ (κ’ όχι μόνο σε σχέση με το αυτοκίνητο που είναι ελάσσων ζήτημα) και κυρίως ιδίοις όμασι review (με την όποια τέλοσπάντων κριτική ικανότητα μας έχουν μεταλαμπαδεύσει τόσες δεκαετίες).

        Κατά τα άλλα για να μην φανώ και γω μονόπλευρος ως προς το σάιτ θα πω ότι μου αρέσουν πολύ τα θέματα τεχνολογίας κ’ η στήλη »διάφορα» που βρήκα πολύ ενδιαφέροντα θέματα.Πιο πολλές ειδήσεις μόνο αν γίνεται,κάποια στήλη που να διαχωρίζει τα αυτοκινήτα ανάλογα τη μάρκα, ειδήσεις σε σχέση με την ασφάλεια-οικολογικότερα αυτοκινητα κ.α

        1. Αγαπητέ Κωστή, το ζήτημα δεν είναι να τραβάμε φωτογραφίες για να πιστοποιούμε πως απλά πήραμε το αυτοκίνητο για δοκιμή, αυτή είναι και η λογική των αυτοκόλλητων (που είναι κυρίως ελληνική επινόηση). Τώρα, ο σημερινός χρήστης (όπως προφανώς και εσύ) θεωρούμε πως είναι «εκπαιδευμένος» και μπορεί να διαχωρίσει το ποιοτικό και αξιόπιστο site.

          Για εμάς το θέμα της φωτογράφησης δεν είναι έτσι απλό, δεν θέλουμε να χαλάσουμε την ποιότητα του site μας με μέτριες φωτογραφίες τύπου «ξεπέτα» σε γιαπιά και μαντρότοιχους για φόντο. Πάντως, σου είπα πως είναι κάτι που εξετάζουμε να κάνουμε από τις επόμενες δοκιμές μας και η παρατήρησή σου μας δίνει επιπλέον κίνητρο.

          Από την άλλη, στο caroto.gr προτεραιότητά μας δεν είναι οι δοκιμές αλλά τα θέματα τεχνολογίας. Φυσικά, δεν θα είχε νόημα να γράφουμε για τεχνολογίες αν δεν τις κατανοούσαμε και μέσα από τα αυτοκίνητα και τις δοκιμές που κάνουμε (όπως και ο κάθε επισκέπτης/αναγνώστης μας). Αλλά επισημαίνω πως οι δοκιμές έρχονται σε δεύτερη προτεραιότητα. Και όπως σωστά αναφέρεις το καλό με τα site -σε σχέση με το print- είναι πως δεν τα αγοράζεις, αλλά τα επιλέγεις. Τουλάχιστον για το caroto.gr αυτό κάνουν περίπου 30.000 χρήστες το μήνα.

          Ευχαριστούμε και πάλι για τις επισημάνσεις σου καθώς και για τα καλά σου λόγια!

          Ν.Μ.

  2. Oλα τα αυτοκινητα σημερα ειναι αποδοτικα. Πολλα αλογα, λιγα κυβικα, αψογη οδικη συμπεριφορα, κορυφαια ηχομόνωση. Αυτο το εχουμε διαπιστωσει ειδικα οσοι οδηγαμε καμποσες δεκαετιες και εχουμε περασει απο παλια σε νεα αυτοκινητα.
    Γνωμη μου ειναι να γινεται παραπανω λογος στα τεστ για εγγυησεις, τιμες σερβις, και λιστα ανακλησεων και ενημερωση για πασιγνωστα προβληματα. Στην προκειμενη περιπτωση εχουμε και πολλα, εφοσον μιλαμε για DSG και ΤFSI/TSI. Ο κοσμος εχει απηυδύσει στο να πεταει λεφτα για το αυτοκινητο. Οι ελληνικες αντιπροσωπειες ειναι επιεικως απαραδεκτες με τους τιμοκαταλογους τους. Καποιος αγοραστης που δεν εχει καποια ακρη και εμπειρια με εξωτερικα συνεργεια και αναζητηση ανταλλακτικων αφηνει ασυντηρητο το πανακριβο καινουριο αμαξι του(οταν ενημερωθει απο την αντιπροσωπεια για τις τιμες σερβις/επισκευης) και κυκλοφορει σαν χαρος.

    Θελουμε να δουμε το κατι διαφορετικο λοιπον στα τεστ αυτοκινητου. Εχουμε βαρεθει να διαβαζουμε μονο θετικα σχολια,τα οποια δεν αμφισβητω οτι ισχυουν φυσικα. Θελουμε τεστ που να μην μοιαζουν σαν διαφημιση της εταιριας.
    Το σχολιο μου ειναι γενικο και δεν σας κατηγορω για κατι. Εγω το σαιτ σας το διαβαζω συγκεκριμενα για τα λεπτομερη τεχνικα σας αρθρα που δυσκολα βρισκει κανεις σε τοσο κατανοητο βαθμο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close