H ιαπωνική εταιρία παρουσιάζει στην Γενεύη την ευρωπαϊκή εκδοχή του νέου NSX, μετά την παγκόσμια πρεμιέρα στο Ντιτρόιτ…
Είκοσι πέντε χρόνια μετά την αποκάλυψη του πρώτου NSX που έθεσε νέα πρότυπα, η έκδοση παραγωγής του πολυαναμενόμενου διαδόχου του πραγματοποιεί -μετά την παγκόσμια πρεμιέρα στο Ντιτρόιτ– Ευρωπαϊκή παρουσίαση στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Η Honda θα αρχίσει να δέχεται παραγγελίες για το νέο σπορ υβριδικό υπεραυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο το καλοκαίρι του 2015, ενώ οι παραδόσεις τους Ευρωπαίους πελάτες θα ακολουθήσουν μέσα στη χρονιά.
Ως απόλυτος εκπρόσωπος των επιδόσεων και του κύρους της Honda, το NSX βασίζεται στη φιλοσοφία “Επιδόσεις Μελετημένες με Ακρίβεια”- “Precision Crafted Performance“. Η εξέλιξη του 2015 Honda NSX ξεκίνησε από λευκό φύλλο χαρτί και χρειάστηκαν σχεδόν τρία χρόνια εντατικής προσπάθειας από μία παγκόσμια ομάδα σχεδίασης και μηχανολογίας, με επικεφαλής τους μηχανικούς του κέντρου εξέλιξης της Honda στο Raymond, Οχάιο.
Κάθε στοιχείο της εξωτερικής σχεδίασης έχει μελετηθεί με κριτήριο τη συνολική διαχείριση της ροής του αέρα, επιδιώκοντας αφενός αεροδυναμική πίεση για μεγαλύτερη ευστάθεια, αφετέρου ψύξη των συστημάτων του οχήματος. Το NSX έχει περάσει από εκτενείς δοκιμές στην προηγμένη αεροδυναμική σήραγγα της εταιρίας στο Raymond, Ohio. Οι δοκιμές αυτές οδήγησαν σε αρκετές σημαντικές αλλαγές από την πρωτότυπη στην τελική σχεδίαση του αμαξώματος, μεταξύ των οποίων τροποποιημένοι αεραγωγοί καπό, νέοι αεραγωγοί στα εμπρός φτερά, τροποποιημένες πλαϊνές εισαγωγές και βελτιστοποιημένη πίσω αεροτομή.
Ενσωματωμένο κάτω από το χειροποίητο δερμάτινο ταμπλό βρίσκεται το “γυμνό” μεσαίο πλαίσιο (midframe) ένα λειτουργικό δομικό στοιχείο του πλαισίου που παραπέμπει στην αισθητική μιας “γυμνής” σπορ μοτοσικλέτας. Οι πολύ λεπτές αλλά εξαιρετικά ισχυρές κολόνες A και το χαμηλωμένο ταμπλό διευρύνουν το οπτικό πεδίο του οδηγού.
Στην καρδιά των επιδόσεων του NSX βρίσκεται ένας νέος, κεντρικά τοποθετημένος κινητήρας DOHC V6 twin turbo με περιεχόμενη γωνία 75 μοιρών που συνδυάζεται με 9-τάχυτο κιβώτιο DCT. Ο κινητήρας V6 χρησιμοποιεί σύστημα βαλβίδων εμπνευσμένο από τους αγώνες και σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ, κάτι που συμβάλλει στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους. Το νέο, 9-τάχυτο κιβώτιο DCT προσφέρει γρήγορες αλλαγές σχέσεων και κατεβάσματα εναρμονισμένα με τις στροφές του κινητήρα.
Το NSX χρησιμοποιεί τα εμπρός μοτέρ για δυναμική κατανομή της ροπής πέρα από τη βελτίωση της επιτάχυνσης και του φρεναρίσματος. Αποτέλεσμα είναι μία άμεση εκκίνηση με μηδενική υστέρηση και απόκριση που μοιάζει να “προβλέπει” τις επιθυμίες του οδηγού. Το NSX έχει δοκιμαστεί εκτενώς σε μερικά από τα πιο απαιτητικά αγωνιστικά σιρκουί, μεταξύ των οποίων το περιβόητο Nurburgring Nordschleife.
Το NSX χρησιμοποιεί πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος από αλουμίνιο, χάλυβα υψηλής αντοχής και άλλα προηγμένα υλικά. Το πάτωμα κατασκευάζεται από ανθρακονήματα, ενώ οι δυνάμεις στρέψεις και κάμψης απορροφώνται πλήρως από αυτή την εξαιρετικά άκαμπτη δομή όπου εφαρμόζονται επίσης προηγμένες τεχνολογίες συγκόλλησης.
Το NSX υιοθετεί την παγκοσμίως πρώτη τεχνολογία χύτευσης, που συνδυάζει τη σχεδιαστική και κατασκευαστική ευελιξία μιας διαδικασίας χύτευσης με την αντοχή και τις ιδιότητες επιμήκυνσης ενός σφυρήλατου υλικού, κάτι που μειώνει σημαντικά το βάρος. Τα πάνελ του αμαξώματος αποτελούνται από ένα συνδυασμό αλουμινίου και συνθετικού υλικού (SMC).
Το NSX χρησιμοποιεί πλήρως ανεξάρτητη, αλουμινένια εμπρός και πίσω ανάρτηση και μεταφέρει την πλούσια ισχύ του στην άσφαλτο με ελαστικά υψηλών επιδόσεων ContiSportContact™ – 245/35Z R19 μπροστά και 295/30Z R20 πίσω – τοποθετημένα σε αλουμινένια ζάντες 19×8.5 ιντσών μπροστά και 20×11 ιντσών πίσω. Δυναμικό, φυσικό και αξιόπιστο φρενάρισμα διασφαλίζουν τα πολύ ισχυρά carbon-κεραμικά δισκόφρενα με 6-πίστονες monoblock δαγκάνες μπροστά και 4-πίστονες πίσω.
Η οδική συμπεριφορά βελτιώνεται αισθητά με το Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (Sport Hybrid SH-AWD), που επιτρέπει άμεση απόκριση σε όλες τις εντολές του οδηγού – σε τιμόνι, φρένο και γκάζι – σε συνδυασμό με την ευστάθεια, τον έλεγχο και την εκκίνηση που εγγυάται ένα σύστημα τετρακίνησης. Το Agile Handling Assist (AHA) χρησιμοποιεί ελαφρά ροπή πέδησης για βελτιωμένη συμπεριφορά και δυναμική ευστάθεια.
Νέα Μονάδα Παραγωγής. Το NSX θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο Performance Manufacturing Center (PMC) στο Marysville, Οχάιο, όπου περίπου 100 άριστα εκπαιδευμένα στελέχη θα ασχολούνται με την κατασκευή του αμαξώματος, τις εργασίες βαφής και την τελική συναρμολόγηση. Το PMC και οι διαδικασίες του πετυχαίνουν το τέλειο πάντρεμα ποιότητας κατασκευής και τεχνολογίας, ακολουθώντας μία νέα φιλοσοφία παραγωγής. Κατασκευάζοντας το αμάξωμα στους κόλπους της, η Acura διατηρεί τον πλήρη έλεγχο της ποιότητας, συμπεριλαμβανομένης της αντοχής, της ακρίβειας της ανάρτησης, της εφαρμογής και του φινιρίσματος – από τα πρώτα στάδια μέχρι την τελική συναρμολόγηση. Η ομάδα παραγωγής του PMC θα χρησιμοποιεί καινοτόμες μεθόδους πετυχαίνοντας προηγμένες τεχνικές κατασκευής και κορυφαία ποιότητα στο χώρο της εξειδικευμένης παραγωγής υπεραυτοκινήτων.