NEA

Νέο NSX και με τα σήματα της Honda

Honda-NSX-Geneva-2015 (5)

H ιαπωνική εταιρία παρουσιάζει στην Γενεύη την ευρωπαϊκή εκδοχή του νέου NSX, μετά την παγκόσμια πρεμιέρα στο Ντιτρόιτ…

Είκοσι πέντε χρόνια μετά την αποκάλυψη του πρώτου NSX που έθεσε νέα πρότυπα, η έκδοση παραγωγής του πολυαναμενόμενου διαδόχου του πραγματοποιεί -μετά την παγκόσμια πρεμιέρα στο Ντιτρόιτ–  Ευρωπαϊκή παρουσίαση στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Η Honda θα αρχίσει να δέχεται παραγγελίες για το νέο σπορ υβριδικό υπεραυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο το καλοκαίρι του 2015, ενώ οι παραδόσεις τους Ευρωπαίους πελάτες θα ακολουθήσουν μέσα στη χρονιά.

Honda-NSX-Geneva-2015 (22)Το 2015 Honda NSX αντλεί ισχύ από έναν DOHC V6 twin turbo με περιεχόμενη γωνία 75 μοιρών που συνδυάζεται με 9-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) και τρεις ηλεκτροκινητήρες. Η Sport Hybrid τεχνολογία ενσωματώνεται σε ένα εξαιρετικά άκαμπτο και ελαφρύ πλαίσιο πολλαπλών υλικών, με εφαρμογές και διαδικασίες παραγωγής που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σαν ένα “ανθρωποκεντρικό υπεραυτοκίνητο” που δίνει προτεραιότητα στον οδηγό σε κάθε παράμετρο της σχεδίασης, η επόμενη γενιά NSX προσφέρει  “διαισθητική” και άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού χάρη στην προηγμένη υβριδική κινητήρια μονάδα, το αμάξωμα και το πλαίσιο.

Ως απόλυτος εκπρόσωπος των επιδόσεων και του κύρους της Honda, το NSX βασίζεται στη φιλοσοφία “Επιδόσεις Μελετημένες με Ακρίβεια”- “Precision Crafted Performance“. Η εξέλιξη του 2015 Honda NSX ξεκίνησε από λευκό φύλλο χαρτί και χρειάστηκαν σχεδόν τρία χρόνια εντατικής προσπάθειας από μία παγκόσμια ομάδα σχεδίασης και μηχανολογίας, με επικεφαλής τους μηχανικούς του κέντρου εξέλιξης της Honda στο Raymond, Οχάιο.

Honda-NSX-Geneva-2015 (7)“Interwoven Dynamic”. Το αμάξωμα είναι χαμηλό και φαρδύ, με ανάγλυφες επιφάνειες, μία δυναμική φυσιογνωμία και πίσω φώτα που παραπέμπουν στο πρώτο NSX. Οι χαρακτηριστικές πλευρικές εισαγωγές αέρα και οι κολόνες C συλλέγουν τον αέρα που κατευθύνεται στον κινητήρα, ενώ οδηγούν τη ροή πάνω από το πίσω τμήμα για αύξηση της αεροδυναμικής πίεσης. Για να χωρέσει σε διαμήκη διάταξη ο νέος V6 twin-turbo και το 9-τάχυτο κιβώτιο DCT, το όχημα παραγωγής αυξήθηκε σε μήκος (+79 mm) και πλάτος (+25 mm) ενώ η καμπίνα είναι ελαφρώς τραβηγμένη προς τα εμπρός, συγκριτικά με τις αναλογίες του NSX Concept που παρουσιάστηκε το 2013.

Κάθε στοιχείο της εξωτερικής σχεδίασης έχει μελετηθεί με κριτήριο τη συνολική διαχείριση της ροής του αέρα, επιδιώκοντας αφενός αεροδυναμική πίεση για μεγαλύτερη ευστάθεια, αφετέρου ψύξη των συστημάτων του οχήματος. Το NSX έχει περάσει από εκτενείς δοκιμές στην προηγμένη αεροδυναμική σήραγγα της εταιρίας στο Raymond, Ohio. Οι δοκιμές αυτές οδήγησαν σε αρκετές σημαντικές αλλαγές από την πρωτότυπη στην τελική σχεδίαση του αμαξώματος, μεταξύ των οποίων τροποποιημένοι αεραγωγοί καπό, νέοι αεραγωγοί στα εμπρός φτερά, τροποποιημένες πλαϊνές εισαγωγές και βελτιστοποιημένη πίσω αεροτομή.

Honda-NSX-Geneva-2015 (4)Οδηγοκεντρική σχεδίαση cockpit. Το εσωτερικό του NSX προσφέρει εξαιρετική ορατότητα, απλά και “διαισθητικά” (φιλικά προς το χρήστη) χειριστήρια, αλλά και κορυφαία εργονομία — ειδικότερα τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν κορυφαία στήριξη, εξαιρετική άνεση και εύκολη πρόσβαση για τον οδηγό και το συνοδηγό. Το ταμπλό οργάνων του NSX διαθέτει μία δυναμική οθόνη TFT που προβάλλει διάφορες ομάδες δεδομένων του αυτοκινήτου και ρυθμίσεις σύμφωνα με τις επιλογές του οδηγού μέσω του χειριστηρίου του Integrated Dynamics System στην κεντρική κονσόλα. Καθώς ελέγχει αυτόν τον ισχυρό όγκο πληροφοριών για τον οδηγό, θεωρήθηκε εύλογο να τοποθετηθεί στο κέντρο του και το μπουτόν εκκίνησης (Power) του σπορ υβριδικού συστήματος κίνησης.

Ενσωματωμένο κάτω από το χειροποίητο δερμάτινο ταμπλό βρίσκεται το “γυμνό” μεσαίο πλαίσιο (midframe)  ένα λειτουργικό δομικό στοιχείο του πλαισίου που παραπέμπει στην αισθητική μιας “γυμνής” σπορ μοτοσικλέτας. Οι πολύ λεπτές αλλά εξαιρετικά ισχυρές κολόνες A και το χαμηλωμένο ταμπλό διευρύνουν το οπτικό πεδίο του οδηγού.

Honda NSX final version Detroit 2015 (14)Κινητήρας Sport Hybrid. Σύμφωνα με τη θεμελιώδη φιλοσοφία του πρώτου NSX, η νέα γενιά NSX στοχεύει να προσφέρει μία νέα εμπειρία σπορ αυτοκινήτου που μεγιστοποιεί τις δυνατότητες του οδηγού, με διαισθητική και αξιόπιστη απόκριση. Οι μηχανικοί της Honda αξιοποίησαν την τεχνογνωσία της εταιρίας στις προηγμένες τεχνολογίες συστημάτων κίνησης και πλαισίου για να δημιουργήσουν τον πιο προηγμένο τεχνολογικά και ευφυή κινητήρα στην κατηγορία των υπεραυτοκινήτων.  Ειδικότερα, η ομάδα εξέλιξης βασίστηκε στις προηγμένες μηχανολογικές ικανότητες  των κινητήρων υψηλών επιδόσεων και τις τεχνολογίες της υβριδικής ηλεκτρικής κίνησης, καθώς και σε εμπειρία δύο δεκαετιών σε κορυφαίες τεχνολογίες δυναμικής κατανομής ροπής (torque-vectoring), όπως το Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD).

Στην καρδιά των επιδόσεων του NSX βρίσκεται ένας νέος, κεντρικά τοποθετημένος κινητήρας DOHC V6 twin turbo με περιεχόμενη γωνία 75 μοιρών που συνδυάζεται με 9-τάχυτο κιβώτιο DCT. Ο κινητήρας V6 χρησιμοποιεί σύστημα βαλβίδων εμπνευσμένο από τους αγώνες και σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ, κάτι που συμβάλλει στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους. Το νέο, 9-τάχυτο κιβώτιο DCT προσφέρει γρήγορες αλλαγές σχέσεων και κατεβάσματα εναρμονισμένα με τις στροφές του κινητήρα.

Honda NSX final version Detroit 2015 (13)Το πίσω ηλεκτρικό μοτέρ άμεσης μετάδοσης που τοποθετείται μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου, υποστηρίζει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και τις αλλαγές σχέσεων. Οι εμπρός τροχοί του NSX κινούνται από δύο ανεξάρτητα υψηλής ισχύος ηλεκτρικά μοτέρ που προσφέρουν άμεση απόκριση και δυναμική κατανομή ροπής αριστερά-δεξιά.

Το NSX χρησιμοποιεί τα εμπρός μοτέρ για δυναμική κατανομή της ροπής πέρα από τη βελτίωση της επιτάχυνσης και του φρεναρίσματος. Αποτέλεσμα είναι μία άμεση εκκίνηση με μηδενική υστέρηση  και απόκριση που μοιάζει να “προβλέπει” τις επιθυμίες του οδηγού. Το NSX έχει δοκιμαστεί εκτενώς σε μερικά από τα πιο απαιτητικά αγωνιστικά σιρκουί, μεταξύ των οποίων το περιβόητο Nurburgring Nordschleife.

Honda-NSX-Geneva-2015 (2)Προηγμένο Αμάξωμα Πολλαπλών Υλικών. Τηρώντας την παράδοση του NSX – του παγκοσμίως πρώτου πλήρως αλουμινένιου supercar – το νέο NSX υιοθετεί πρωτοποριακή σχεδίαση αμαξώματος πολλαπλών υλικών με παγκόσμιες πρωτιές στις εφαρμογές υλικών και τις διαδικασίες παραγωγής.

Το NSX χρησιμοποιεί πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος από αλουμίνιο, χάλυβα υψηλής αντοχής και άλλα προηγμένα υλικά. Το πάτωμα κατασκευάζεται από ανθρακονήματα, ενώ οι δυνάμεις στρέψεις και κάμψης απορροφώνται πλήρως από αυτή την εξαιρετικά άκαμπτη δομή όπου εφαρμόζονται επίσης προηγμένες τεχνολογίες συγκόλλησης.

Το NSX υιοθετεί την παγκοσμίως πρώτη τεχνολογία χύτευσης, που συνδυάζει τη σχεδιαστική και κατασκευαστική ευελιξία μιας διαδικασίας χύτευσης με την αντοχή και τις ιδιότητες επιμήκυνσης ενός σφυρήλατου υλικού, κάτι που μειώνει σημαντικά το βάρος. Τα πάνελ του αμαξώματος αποτελούνται από ένα συνδυασμό αλουμινίου και συνθετικού υλικού (SMC).

Honda-NSX-Geneva-2015 (3)Προηγμένο Sport Package για εντυπωσιακές δυναμικές επιδόσεις. Το NSX διαθέτει ένα Προηγμένο Σπορ Πακέτο – “Advanced Sports Package” με βελτιστοποιημένη τοποθέτηση των βασικών εξαρτημάτων του συστήματος κίνησης – κινητήρας, δύο εμπρός ηλεκτροκινητήρες , μπαταρία Sport Hybrid και μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) – ώστε να συγκεντρώνεται η μάζα του οχήματος χαμηλά και προς το κέντρο, για καλύτερη ισορροπία και δυναμική απόκριση. Αυτή η διάταξη σε συνδυασμό με το ελαφρύ αμάξωμα χαρίζει στο NSX το χαμηλότερο κέντρο βάρους στην κατηγορία.

Το NSX χρησιμοποιεί πλήρως ανεξάρτητη, αλουμινένια εμπρός και πίσω ανάρτηση και μεταφέρει την πλούσια ισχύ του στην άσφαλτο με ελαστικά υψηλών επιδόσεων ContiSportContact™  – 245/35Z R19 μπροστά και 295/30Z R20 πίσω – τοποθετημένα σε αλουμινένια ζάντες 19×8.5 ιντσών μπροστά και 20×11 ιντσών πίσω. Δυναμικό, φυσικό και αξιόπιστο φρενάρισμα διασφαλίζουν τα πολύ ισχυρά carbon-κεραμικά δισκόφρενα με 6-πίστονες monoblock δαγκάνες μπροστά και 4-πίστονες πίσω.

Η οδική συμπεριφορά βελτιώνεται αισθητά με το Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (Sport Hybrid SH-AWD), που επιτρέπει άμεση απόκριση σε όλες τις εντολές του οδηγού  – σε τιμόνι, φρένο και γκάζι – σε συνδυασμό με την ευστάθεια, τον έλεγχο και την εκκίνηση που εγγυάται ένα σύστημα τετρακίνησης. Το Agile Handling Assist (AHA) χρησιμοποιεί ελαφρά ροπή πέδησης για βελτιωμένη συμπεριφορά και δυναμική ευστάθεια.

Honda-NSX-Geneva-2015 (6)Το Integrated Dynamic System του NSX περιλαμβάνει προγράμματα Quiet, Sport, Sport+ και Track. Το σύστημα προσαρμόζει την απόκριση του κινητήρα, των ηλεκτροκινητήρων, του κιβωτίου, του πλαισίου, καθώς και τον ήχο του κινητήρα σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού και το οδηγικό περιβάλλον. Το Quiet mode επιτρέπει την αποκλειστική ηλεκτροκίνηση με χαμηλές ταχύτητες για σύντομο διάστημα. Η δυναμική απόκριση γίνεται πιο έντονη με κάθε επόμενη αλλαγή προγράμματος, από Sport σε Sport+ mode και με αποκορύφωμα το Track mode, όπου το NSX αποκαλύπτει όλες τις δυνατότητες των επιδόσεών του. Το NSX περιλαμβάνει επίσης σύστημα ελέγχου εκκίνησης  – launch control για επίτευξη της απόλυτης επιτάχυνσης από στάση, με τη βοήθεια τόσο του κινητήρα όσο και των τριών ηλεκτροκινητήρων.

Νέα Μονάδα Παραγωγής. Το NSX θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο Performance Manufacturing Center (PMC) στο Marysville, Οχάιο, όπου περίπου 100 άριστα εκπαιδευμένα στελέχη θα ασχολούνται με την κατασκευή του αμαξώματος, τις εργασίες βαφής και την τελική συναρμολόγηση. Το PMC και οι διαδικασίες του πετυχαίνουν το τέλειο πάντρεμα ποιότητας κατασκευής και τεχνολογίας, ακολουθώντας μία νέα φιλοσοφία παραγωγής. Κατασκευάζοντας το αμάξωμα στους κόλπους της, η Acura διατηρεί τον πλήρη έλεγχο της ποιότητας, συμπεριλαμβανομένης της αντοχής, της ακρίβειας της ανάρτησης, της εφαρμογής και του φινιρίσματος – από τα πρώτα στάδια μέχρι την τελική συναρμολόγηση. Η ομάδα παραγωγής του PMC θα χρησιμοποιεί καινοτόμες μεθόδους πετυχαίνοντας προηγμένες τεχνικές κατασκευής και κορυφαία ποιότητα στο χώρο της εξειδικευμένης παραγωγής υπεραυτοκινήτων.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!