Δαυίδ εναντίον Γολιάθ; Μην βιάζεστε να βγάλετε συμπεράσματα. Εδώ δεν συγκρίνουμε, αλλά απολαμβάνουμε ότι καλό μπορεί να προσφέρει το κάθε αυτοκίνητο!
Στην μία πλευρά του κάδρου έχουμε το Cupra, πάνω στο οποίο η Seat συνεχίζει να διατηρεί το σπορτίφ προφίλ της απολαμβάνοντας -έστω και για λίγο- το ρεκόρ του ταχύτερου προσθιοκίνητου στην πράσινη κόλαση (με πιο πρόσφατο διεκδικητή το νέο Honda Civic Type R). Πρόκειται για ένα από τα πιο hot μεγάλα GTi που υπάρχουν αυτή την περίοδο και ας μην το φωνάζει και τόσο (οπτικά).
Από την άλλη έχουμε το Cooper S, ένα από τα πιο καυτά μικρά GTi που σε σχέση με τον ανταγωνισμό απαρνήθηκε το downsizing και επέστρεψε στα δίλιτρα λημέρια. Από πλευράς εμφάνισης με την… καροτένια βαφή και τις μαύρες ρίγες/οροφή κάνει μπαμ στο μάτι. Από εμπρός διακρίνεται η εισαγωγή στο καπό και η πιο άγρια γρίλια, οι μαύροι καθρέπτες με τις ζάντες, η κεντρική διπλή εξάτμιση και συναφή λεπτομέρειες.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι ανάλογα εντυπωσιακή όπου στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί μία τεράστια στρόγγυλη οθόνη 8,8’’, χαμηλότερα υπάρχει μία σειρά από διακόπτες, στην βάση του επιλογέα ο διακόπτης επιλογής παραμετροποίησης του σασί, το πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο είναι πολύ βολικό, ενώ αποκλείεται να μην προσέξεις τα paddles πίσω από το τιμόνι. Εδώ να πούμε πως το Cooper S της δοκιμής μας είναι με αυτόματο κιβώτιο (σ.σ. για να μην δημιουργούνται εντυπώσεις αξίζει να πούμε πως ο προγραμματισμός μοντέλων για συγκριτικό είναι αρκετά δύσκολος – και χρονικά και όσον αφορά στις διαθέσιμες εκδόσεις κινητήρων/μετάδοσης).
Κλείνοντας την παρένθεση, αξιοσημείωτο είναι πως το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει περίπου 2.270 ευρώ, ενώ ο συνολικός προαιρετικός εξοπλισμός του Mini της δοκιμής μας ξεπερνά τα 10.000(!) ευρώ, με αποτέλεσμα να είναι αρκετά ακριβότερο ακόμη και από το μεγαλύτερο Cupra. Πάντως, το φινίρισμα σε ορισμένα σημεία είναι υπέρ του Mini (όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής/συναρμολόγησης καλύτερος μάρτυρας από τον χρόνο δεν υπάρχει), ενώ φυσικά και το νέο μοντέλο προσφέρει μεγαλύτερους και πιο άνετους χώρους από το προηγούμενο (για το Cooper S μιλάμε).
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-9
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-29
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-31
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-34
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-36
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-35
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-37
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-15
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-26
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-11
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-22
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-12
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-28
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-20
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-19
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-21
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-23
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-14
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-24
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-1
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-25
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-27
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-16
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-17
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-18
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-30
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-32
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-4
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-3
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-6
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-7
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-5
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-8
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-33
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-2
mini-cooper-s-vs-seat-leon-cupra-caroto-test-2015-10
photos: nmarinopoulos
Κάτω από το καπό και των δύο αυτοκινήτων υπάρχου δύο εξαιρετικοί τούρμπο 2-λιτροι 4-κύλινδροι με άμεσο ψεκασμό κινητήρες. Στο Cooper S έχουμε 192 άλογα με υπερτροφοδότηση twin-scroll, διπλό χρονισμό Vanos και βύθισμα Valvetronic των βαλβίδων. Στο Cupra ο κινητήρας διαθέτει και αυτός φουλ μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα, ο ψεκασμός είναι διπλός (άμεσος και στον αυλό) με την ισχύ να εκτοξεύεται στα 280 άλογα και να βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Το μοτέρ του Seat είναι εξαιρετικά γραμμικό και πολύ δυνατό περνώντας όσο το δυνατόν καλύτερα την ροπή στην άσφαλτο μέσω του ηλεκτρονικού πολύδισκου μπλοκέ (VAQ).
Συνοψίζοντας, τα πράγματα είναι απλά: νικητής και καλύτερο δεν υπάρχει, επειδή πολύ απλά και τα δύο αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά για αυτό που είναι. Το Cooper S δεν έχει να κρύψει απολύτως τίποτα, είναι ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο στο πάτημά του, σου φτιάχνει την διάθεση και μόνο που το βλέπεις, προσφέρεται και για καθημερινή οδήγηση και φυσικά έχει όσο γκάζι χρειάζεσαι το οποίο στο παρέχει με όσο πιο brutal τρόπο μπορεί. Δίχως φυσικά να ξεχνάμε την “καρτίστικη” αίσθηση που σου αφήνει με το κοντύτερο μεταξόνιο και την χαμηλότερη θέση οδήγησης…
Αντίθετα, το Cupra έχει πολλά να κρύψει, κυρίως λόγω της σεμνής εμφάνισής του που δεν σε προϊδεάζει για την δύναμη που κρύβει ένα από τα ταχύτερα hatch της αγοράς. Παράλληλα, είναι ότι πρέπει για καθημερινή χρήση, σε μεταφέρει με πιο πολιτισμένο στιλ από το ένα σημείο στο άλλο και φυσικά σε χρόνο dt. Αν σώνει και καλά θα έπρεπε να επιλέξω ένα από τα δύο, αυτό θα ήταν το Seat, όχι μόνο για τον GT χαρακτήρα του, αλλά και για τους σημαντικά μεγαλύτερους χώρους. Οι οικογενειάρχες το γνωρίζετε καλύτερα από τον καθένα: πως όσο περνούν τα χρόνια αλλάζουν και οι προτεραιότητες και πως θα αργήσουν πολύ για να ξαναγίνουν… μίνι!
Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα MINI
Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα SEAT
Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Mini Cooper S Auto | Seat Leon Cupra 280 | ||
Κυβισμός | 1.998 cc | 1.984 cc | ||
Διάμετρος x διαδρομή | 82,0 x 94,6 mm | 82,5 x 92,8 mm | ||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | ||
Ισχύς | 141 kW (192 PS) / 4.700-6.000 rpm | 206 kW (280 PS) / 5.700-6.200 rpm | ||
Ροπή | 300 Nm (30,6 kgm) / 1.250-4.750 rpm | 350 Nm (35,7 kgm) / 1.750-5.600 rpm | ||
Τροφοδοσία | ‘Αμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση | ‘Αμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση |
||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 6,7 sec (*6,8) | 5,9 sec | ||
Τελική ταχύτητα | 233 km/h | 250 km/h | ||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 10,0 lt/100 km | 9,0 lt/100 km | ||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 6,8 / 5,2 / 4,4 lt/100 km | 8,7 / 6,6 / 5,5 lt/100 km | ||
Ρεζερβουάρ | 44 lt | 50 lt | ||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 440 km | 555 km | ||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | Euro 6 | ||
Εκπομπή CO2 | 122 g/km (*133) | 154 g/km | ||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | Στους εμπρός τροχούς | ||
Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων | Μηχανικό 6 σχέσεων | ||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων | ||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | ||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Pirelli P Zero, 205/45 R17 |
Pirelli P Zero, 205/45 R17 |
||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | ||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3.850×1.727×1.414 mm | 4.271×1.816×1.434 mm | ||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.485/1.485 mm | 1.536/1.510 mm | ||
Μεταξόνιο | 2.495 mm | 2.631 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 211 lt | 380 lt | ||
Απόβαρο | 1.250 kg | 1.395 kg | ||
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ |
||||
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού | από 25.900€ (23.375€ με απόσυρση, τιμή έκδοσης με *μηχανικό κιβώτιο) |
από 31.500€ (28.700€ με απόσυρση) |