ΔΟΚΙΜΕΣ

Mini Cooper S vs Seat Leon Cupra [test drive]

Mini Cooper S vs Seat Leon Cupra caroto test 2015 (2)

Δαυίδ εναντίον Γολιάθ; Μην βιάζεστε να βγάλετε συμπεράσματα. Εδώ δεν συγκρίνουμε, αλλά απολαμβάνουμε ότι καλό μπορεί να προσφέρει το κάθε αυτοκίνητο!

Στην μία πλευρά του κάδρου έχουμε το Cupra, πάνω στο οποίο η Seat συνεχίζει να διατηρεί το σπορτίφ προφίλ της απολαμβάνοντας -έστω και για λίγο- το ρεκόρ του ταχύτερου προσθιοκίνητου στην πράσινη κόλαση (με πιο πρόσφατο διεκδικητή το νέο Honda Civic Type R). Πρόκειται για ένα από τα πιο hot μεγάλα GTi που υπάρχουν αυτή την περίοδο και ας μην το φωνάζει και τόσο (οπτικά).
Mini Cooper S vs Seat Leon Cupra caroto test 2015 (10)Ίσως να χαλαρώνει το μάτι από το ήρεμο του λευκού, μέχρι το βλέμμα σου να εστιάσει στους επιθετικότερους προφυλακτήρες, στα καλύμματα των καθρεπτών, στα LED φώτα, στις κόκκινες δαγκάνες Brembo, στις ακριανές απολήξεις και φυσικά στο μεγάλο «CUPRA» στο πίσω μέρος και στα μικρότερα logo με την καρό σημαία. Τα απαραίτητα λογότυπα ισχύος υπάρχουν και στο εσωτερικό με το πίνακα οργάνων να αλλάζει φωτισμό ανάλογα με το πρόγραμμα κίνησης (θα μιλήσουμε παρακάτω για αυτό). Η κομμένη κατωφέρεια του τιμονιού με το λευκό σιρίτι δίνει Cupra αέρα, ενώ τα σπορ καθίσματα είναι πολύ καλά σε ρύθμιση και πλευρική στήριξη.

Από την άλλη έχουμε το Cooper S, ένα από τα πιο καυτά μικρά GTi που σε σχέση με τον ανταγωνισμό απαρνήθηκε το downsizing και επέστρεψε στα δίλιτρα λημέρια. Από πλευράς εμφάνισης με την… καροτένια βαφή και τις μαύρες ρίγες/οροφή κάνει μπαμ στο μάτι. Από εμπρός διακρίνεται η εισαγωγή στο καπό και η πιο άγρια γρίλια, οι μαύροι καθρέπτες με τις ζάντες, η κεντρική διπλή εξάτμιση και συναφή λεπτομέρειες.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι ανάλογα εντυπωσιακή όπου στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί μία τεράστια στρόγγυλη οθόνη 8,8’’, χαμηλότερα υπάρχει μία σειρά από διακόπτες, στην βάση του επιλογέα ο διακόπτης επιλογής παραμετροποίησης του σασί, το πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο είναι πολύ βολικό, ενώ αποκλείεται να μην προσέξεις τα paddles πίσω από το τιμόνι. Εδώ να πούμε πως το Cooper S της δοκιμής μας είναι με αυτόματο κιβώτιο (σ.σ. για να μην δημιουργούνται εντυπώσεις αξίζει να πούμε πως ο προγραμματισμός μοντέλων για συγκριτικό είναι αρκετά δύσκολος – και χρονικά και όσον αφορά στις διαθέσιμες εκδόσεις κινητήρων/μετάδοσης).

Κλείνοντας την παρένθεση, αξιοσημείωτο είναι πως το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει περίπου 2.270 ευρώ, ενώ ο συνολικός προαιρετικός εξοπλισμός του Mini της δοκιμής μας ξεπερνά τα 10.000(!) ευρώ, με αποτέλεσμα να είναι αρκετά ακριβότερο ακόμη και από το μεγαλύτερο Cupra. Πάντως, το φινίρισμα σε ορισμένα σημεία είναι υπέρ του Mini (όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής/συναρμολόγησης καλύτερος μάρτυρας από τον χρόνο δεν υπάρχει), ενώ φυσικά και το νέο μοντέλο προσφέρει μεγαλύτερους και πιο άνετους χώρους από το προηγούμενο (για το Cooper S μιλάμε).

photos: nmarinopoulos

Κάτω από το καπό και των δύο αυτοκινήτων υπάρχου δύο εξαιρετικοί τούρμπο 2-λιτροι 4-κύλινδροι με άμεσο ψεκασμό κινητήρες. Στο Cooper S έχουμε 192 άλογα με υπερτροφοδότηση twin-scroll, διπλό χρονισμό Vanos και βύθισμα Valvetronic των βαλβίδων. Στο Cupra ο κινητήρας διαθέτει και αυτός φουλ μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα, ο ψεκασμός είναι διπλός (άμεσος και στον αυλό) με την ισχύ να εκτοξεύεται στα 280 άλογα και να βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Το μοτέρ του Seat είναι εξαιρετικά γραμμικό και πολύ δυνατό περνώντας όσο το δυνατόν καλύτερα την ροπή στην άσφαλτο μέσω του ηλεκτρονικού πολύδισκου μπλοκέ (VAQ).

IMG_5487Έτσι, το Leon Cupra -με τα 280 άλογα- επιταχύνει σαν δαίμονας και αυτό γίνεται πολύ πιο αισθητό στον ανοιχτό δρόμο όπου μαζεύεις χιλιόμετρα δίχως να το καταλαβαίνεις. Παρά τις ζάντες 19 ιντσών και τα χαμηλοπρόφιλα Pirelli η άνεση είναι πολύ καλή για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ανάλογα με το πρόγραμμα μεταβάλλεται το σασί (τιμόνι, κινητήρας, αποσβεστήρες) με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ να σφίγγουν για τα καλά στο πρόγραμμα Cupra και το τιμόνι να βαραίνει. Γενικά, το Cupra είναι μία ήρεμη και ταυτόχρονα μία κατασκευή που κινείται με διαβολεμένους ρυθμούς με την ανάρτηση να βρίσκει την χρυσή τομή σε άνεση/κράτημα/απόλαυση.

IMG_5464Στην περίπτωση του Cooper S, τα πράγματα είναι ανάστροφα. Το Mini κάνει ότι μπορεί για να δείξει πόσο κακισμένο είναι, όχι μόνον εμφανισιακά, αλλά και… ηχητικά. Όταν τα μέταλλα ζεσταθούν, το γουργουρητό που βγαίνει από την κεντρική απόληξη σε ξυπνά για τα καλά ανεβάζοντας μονομιάς την διάθεση. Το Cooper S είναι πολύ πιο ναζιάρικο σε σχέση με το Cupra, έστω και αν υπολείπεται σε άλογα. Τα λιγότερα κιλά ευνοούν τις επιδόσεις, ενώ οι μαζεμένες διαστάσεις σε συνδυασμό με την χαμηλότερη αίσθηση δημιουργούν μία πιο καρτ αίσθηση (έστω και αν αυτή δεν είναι τόσο έντονη όπως στο προηγούμενο Cooper S). Αν και θα προτιμούσαμε το χειροκίνητο, και το αυτόματο δεν είναι κακό, ούτε τόσο αργό, ενώ το set-up μπορεί να είναι σφιχτό αλλά όχι τόσο για καθημερινή χρήση (ειδικά από την στιγμή που η απόσβεση της ανάρτησης παραμετροποιείται). Επίσης, η κατανάλωση καυσίμου είναι ανάλογη της χρήσης, δηλ. αν κινείσαι χαλαρά αυτή κυμαίνεται εύκολα στα 9-10 lt/100 km (πιο σβέλτα χτυπά 12άρια και βάλε).

Συνοψίζοντας, τα πράγματα είναι απλά: νικητής και καλύτερο δεν υπάρχει, επειδή πολύ απλά και τα δύο αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά για αυτό που είναι. Το Cooper S δεν έχει να κρύψει απολύτως τίποτα, είναι ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο στο πάτημά του, σου φτιάχνει την διάθεση και μόνο που το βλέπεις, προσφέρεται και για καθημερινή οδήγηση και φυσικά έχει όσο γκάζι χρειάζεσαι το οποίο στο παρέχει με όσο πιο brutal τρόπο μπορεί. Δίχως φυσικά να ξεχνάμε την “καρτίστικη” αίσθηση που σου αφήνει με το κοντύτερο μεταξόνιο και την χαμηλότερη θέση οδήγησης…

Αντίθετα, το Cupra έχει πολλά να κρύψει, κυρίως λόγω της σεμνής εμφάνισής του που δεν σε προϊδεάζει για την δύναμη που κρύβει ένα από τα ταχύτερα hatch της αγοράς. Παράλληλα, είναι ότι πρέπει για καθημερινή χρήση, σε μεταφέρει με πιο πολιτισμένο στιλ από το ένα σημείο στο άλλο και φυσικά σε χρόνο dt. Αν σώνει και καλά θα έπρεπε να επιλέξω ένα από τα δύο, αυτό θα ήταν το Seat, όχι μόνο για τον GT χαρακτήρα του, αλλά και για τους σημαντικά μεγαλύτερους χώρους. Οι οικογενειάρχες το γνωρίζετε καλύτερα από τον καθένα: πως όσο περνούν τα χρόνια αλλάζουν και οι προτεραιότητες και πως θα αργήσουν πολύ για να ξαναγίνουν… μίνι!

Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα MINI
Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα SEAT

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Mini Cooper S Auto Seat Leon Cupra 280
Κυβισμός 1.998 cc 1.984 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 94,6 mm 82,5 x 92,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 141 kW (192 PS) / 4.700-6.000 rpm 206 kW (280 PS) / 5.700-6.200 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 1.250-4.750 rpm 350 Nm (35,7 kgm) / 1.750-5.600 rpm
Τροφοδοσία ‘Αμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση ‘Αμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,7 sec (*6,8) 5,9 sec
Τελική ταχύτητα 233 km/h 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 10,0 lt/100 km 9,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,8 / 5,2 / 4,4 lt/100 km 8,7 / 6,6 / 5,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 44 lt 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 440 km 555 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 122 g/km (*133) 154 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero,
205/45 R17
Pirelli P Zero,
205/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.850×1.727×1.414 mm 4.271×1.816×1.434 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.485/1.485 mm 1.536/1.510 mm
Μεταξόνιο 2.495 mm 2.631 mm
Χώρος αποσκευών 211 lt 380 lt
Απόβαρο 1.250 kg 1.395 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 25.900€
(23.375€ με απόσυρση, τιμή έκδοσης με *μηχανικό κιβώτιο)
από 31.500€
(28.700€ με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Το Kia Ceed gt καλύτερο και από τα δύο και αξιόπιστο. Γιά ποιό λόγο να πάρει κάποιος ζημιάρικα αυτοκίνητα? Επίσης τα ιαπωνικά αυτοκίνητα είναι πάντα πιό δυνατά σε σχέση με αντίστοιχα γερμανικά ίδιων ιπποδυνάμεων. Έχω το auris 1.6 132 και είναι πιό γρήγορο σε επιτάχυνση από στάση από tsi 140 δοκιμασμένο.

  2. Kαι τα 2 αυτοκινητα ειναι εξαιρετικα στις κατηγοριες τους και δεν ειναι δυνατον να τα συγκρινουμε.Μπορει να ειναι διλιτρο αλλα το mini θα συγκριθει με corsa οpc με fiesta st,polo gti,clio rs και παει λεγοντας….Οσο για το cupra απλα ειναι το καλυτερο value for money μεχρι τις 30.000€.

    1. Καλησπέρα Πασχάλη! Αν διάβασες το κείμενο δεν μιλαμε για ενα κλασικο συγριτικό αλλά περισσότερο για μια παράλληλη παρουσιαση. Απλα έτυχε να εχουμε εκεινη την περιοδο και τα δυο αυτοκινητα μαζι και ειπα να κάνουμε κατι διαφορετικο. Σαφως και προκειται για δυο εντελως διαφορετικων προτεραιοτητων μοντελα :-)

      1. Σαφως και ειναι απολυτως κατανοητο πως προκειτε πιο πολυ για παρουσιαση παρα για απευθειας συγκριση και θελω να σου κανω 2 ερωτησεις.1)Συμφωνεις πως μεχρι 30.000€ το cupra ειναι το απολυτο value for money ή εχεις και καμια αλλη προταση;2)Γραφεται στο συνολο(σχεδον) του τυπου πως το νεο type R θα εχει τιμη κοντα στα 45.000,θα ειναι οντως τοσο ακριβο;Γνωριζεις κατι για την τιμη του;

        1. Ναι Πασχάλη συμφωνώ, το Cupra ειναι εξαιρετικό για τα λεφτά του! Είναι πολύ δυνατό και βάζει ωραία την δύναμη στην άσφαλτο. Πάντως, πολύ ωραίο ήταν και το ντιζελ Focus ST που οδήγησα στο εξωτερικό, θα κοιτάξω να κανουμε ένα συγκριτικο με το FR και το GTD μόλις έρθει Ελλάδα. Όσο για το Type-R υπολόγισε περίπου στα 35 χιλιάρικα στην Ευρώπη, περίπου στα 40 για Ελλάδα, προσωπική μου εκτίμηση :-)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button