H Nissan ενισχύει την ηγετική της θέση στα compact SUV, με την διάθεση του νέου X-TRAIL!
Χάρη σε μια καλλίγραμμη αλλά και συνάμα μυώδη σιλουέτα, το νέο X-TRAIL συνδυάζει τη δύναμη και το πνεύμα της περιπέτειας με ένα κομψό, σπορ προφίλ. Το νέο αυτό σύνολο ενισχύεται με μια σειρά από ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σχεδιασμού, όπως και λεπτομέρειες , συμπεριλαμβανομένων των νέων, τολμηρού σχεδιασμού, εμπρόσθιων προβολέων ημέρας LED, ενώ ορισμένες εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με ακόμα πιο προηγμένη τεχνολογία, με πλήρη φωτισμό LED, τόσο στη χαμηλή όσο και στην κύρια δέσμη των προβολέων πορείας. Πρακτικότητα και πολυτέλεια επίσης προσδίδουν, λεπτομέρειες όπως η αυτόματα ανοιγόμενη πίσω πόρτα, όπως και η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πανοραμική οροφή.
Σχεδιασμός
Συνδυάζοντας την κομψή και μοντέρνα γραμμή ενός σύγχρονου crossover με το ισχυρό γόητρο ενός τυπικού SUV, το νέο X-TRAIL θέτει νέα σχεδιαστικά πρότυπα, στην κατηγορία των SUV, χωρίς συμβιβασμούς στις off- road ικανότητές του.
Η εκτεταμένη χρήση υλικών προηγμένης τεχνολογίας, έχει επίσης συμβάλλει καταλυτικά στο μειωμένο απόβαρο. Για παράδειγμα, η πίσω πόρτα, κατασκευάζεται από συνθετικά υλικά αντί για χάλυβα , ενώ τόσο ο εμπρός όσο και ο πίσω προφυλακτήρας έχουν βελτιστοποιηθεί με παχύτερα υλικά. Με δεδομένο ότι οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν υψηλές προσδοκίες από τη Nissan, το νέο X-TRAIL έρχεται με μια σειρά από έξυπνες και χρήσιμες σχεδιαστικές λεπτομέρειες.
Κορυφαία Πρακτικότητα
Όταν κάποιοι ανταγωνιστές απλώς προσαρμόζουν ένα απλό, σταθερό κάθισμα στη δεύτερη σειρά, το νέο X-TRAIL έρχεται με ένα συρόμενο και ανακλινόμενο κάθισμα, με δυνατότητες που επιτρέπουν στον οδηγό κα τους επιβάτες να προσαρμόσουν το χώρο αποσκευών, με βάση τόσο την άνεση όσο και τις ανάγκες τους. Η προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων έχει έναν διπλό μηχανισμό που επιτρέπει την πλήρη αναδίπλωση, με άφθονο χώρο για τα κεφάλα και τα πόδια των επιβατών .
Στην πρώτη σειρά των καθισμάτων, τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός, απολαμβάνουν τα νέα καθίσματα που έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν τη μέγιστη άνεση. Εκτός από τον βασικό τύπο καθίσματος, η Nissan έχει επίσης αναπτύξει και ένα νέο κάθισμα με την ονομασία Comfort, εμπνευσμένο από τις τεχνολογίες μηδενικής βαρύτητας, προσφέροντας ολοκληρωμένη υποστήριξη της σπονδυλικής στήλης, με βελτιστοποιημένη ροή του αίματος για να μειώσει την κούραση στις μεγαλύτερες διαδρομές.
Καινοτόμοι αποθηκευτικοί χώροι
Τεχνολογία
Στα πλεονεκτήματα του νέου X-TRAIL, εντάσσεται και μια από τις πιο προηγμένες οθόνες απεικόνισης πληροφοριών, τοποθετημένη στην κονσόλα του οδηγού. Συγκεκριμένα, η 5 ιντσών έγχρωμη οθόνη TFT που ενσωματώνει 12 γραφικές απεικονίσεις, προσβάσιμες με λειτουργία περιστροφής, προσφέρει, μεταξύ άλλων, συμβουλές και προειδοποιήσεις που καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος πληροφοριών όπως μέσης και πραγματικής ταχύτητας, πλοήγησης με οδηγίες στροφής, ηχητικού περιεχομένου, ανάγνωσης πινακίδων ταχύτητας, συμβουλές οικονομικής οδήγησης, καθώς και τις ρυθμίσεις για την κατανομή της ροπής στη λειτουργία 4WD.
LED προβολείς. Όλα τα νέα X-TRAIL διαθέτουν στάνταρ LED φώτα ημέρας, ενώ ορισμένες εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με προβολείς Bi – LED. Με πλήρη φωτισμό LED τόσο στη μεγάλη δέσμη όσο και στη δέσμη φώτων πορείας , τα φώτα LED παράγουν ένα πιο λευκό, ακόμα πιο ευκρινές φως σε σχέση με τις λάμπες Xenon, ενώ καταναλώνουν και 50% λιγότερη ενέργεια.
Nissan Safety Shield. Tο Nissan Safety Shield, αποτελείται από ένα σύστημα λειτουργιών που έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών, σύμφωνα και με το διαρκή στόχο της Nissan για την αποφυγή των ατυχημάτων. Στο νέο X-TRAIL, οι τεχνολογίες του Safety Shield, απαρτίζονται από τα ακόλουθα συστήματα:
Σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (Forward Emergency Braking). Χρησιμοποιώντας ένα ολοκληρωμένο σύστημα ραντάρ που ανιχνεύει το δρόμο, το νέο X-TRAIL προσφέρει τρία επίπεδα υποστήριξης στον οδηγό του. Πρώτα δίνει ένα ηχητικό σήμα που προειδοποιεί τον οδηγό εάν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μικραίνει. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει με τις ηχητικές προειδοποιήσεις, τότε εφαρμόζεται αυτόματα μερική πέδηση. Τέλος, αν η απόσταση συνεχίζει να μικραίνει, τότε το σύστημα δύναται να εφαρμόσει μεγαλύτερη ισχύ στην πέδηση, εφόσον αυτό κρίνεται απαραίτητο.
Υποστήριξη προσοχής του οδηγού (Driver Attention Support). Το νέο X-TRAIL έχει τη δυνατότητα να αντιλαμβάνεται πότε νιώθετε κουρασμένοι κατά την οδήγηση. Συγκεκριμένα, αφού περάσουν μερικά λεπτά για να “μάθει” το στυλ της οδήγησή σας, το σύστημα παρακολουθεί τα σχετικά δεδομένα και αν η συμπεριφορά στο τιμόνι είναι ακανόνιστη, παρέχει μια ειδοποίηση στο πίνακα οργάνων, όπου αναφέρει στον οδηγό πως είναι ώρα για να κάνει ένα διάλειμμα.
Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition). Ο οδηγός του νέου X-TRAIL δεν χρειάζεται να ανησυχεί μήπως παραβιάσει το όριο ταχύτητας, καθώς το συγκεκριμένο σύστημα “διαβάζει”, με τη βοήθεια μιας κάμερας στο εμπρός μέρος του οχήματος, τις πινακίδες του Κ.Ο.Κ που αναγράφουν τα όρια ταχύτητας. Το πρωτοποριακό σε αυτό το σύστημα, έγκειται στο ότι μπορεί να “διαβάσει” τις πινακίδες σε όλη την Ευρώπη, ανεξάρτητα από την γλώσσα γραφής τους. Αναγνωρίζει ακόμη ότι ορισμένες χώρες επιβάλλουν ένα όριο ταχύτητας λόγω καιρικών συνθηκών, δηλαδή εάν βρέχει ,το οποίο και απεικονίζεται στον πίνακα οργάνων.
Προειδοποίηση Απότομης Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning). Ένα προηγμένο υπολογιστικό σύστημα, αναλαμβάνει να ενημερώσει τον οδηγό, ότι το αυτοκίνητο παρεκκλίνει της πορείας του σε περίπτωση που έχει αποσπαστεί η προσοχή του, ακόμα και στην περίπτωση της αχνής οδικής σήμανσης στο οδόστρωμα.
Σύστημα Ανίχνευσης Κινούμενων Εμποδίων (Moving Object Detection). Το νέο X-TRAIL εφοδιάζεται με εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος που παρέχουν ηχητικές προειδοποιήσεις στον οδηγό κατά τους ελιγμούς για στάθμευση, καθώς και μια οπτική απεικόνιση στον πίνακα των οργάνων. Εκτός αυτής της λειτουργίας, το νέο X-TRAIL επωφελείται και από μια βελτιωμένη έκδοση του συστήματος πανοραμικής θέασης (Around View Monitor). Συγκεκριμένα, όταν το αυτοκίνητο είναι στάσιμο και αν κάποιος ή κάτι κινείται στην πίσω πλευρά του, για παράδειγμα ένα μικρό παιδί, τότε αφενός ο οδηγός θα έχει πλήρη εικόνα από την κάμερα στην 7″ οθόνη του Nissan Connect, αφετέρου θα υπάρξει και σχετική ηχητική προειδοποίηση (βομβητής).
Υποβοήθηση Υψηλής Δέσμης Προβολέων (High Beam Assist). Μια κάμερα υψηλής ανάλυσης σε συνδυασμό με προηγμένο λογισμικό έχει οδηγήσει σε ένα εξελιγμένο, αυτόματο τρόπο λειτουργίας της υψηλής δέσμης των προβολέων. Συγκεκριμένα, το σύστημα αυτό, βελτιστοποιεί την χρήση της υψηλής δέσμης των προβολέων, ώστε να παρέχουν τη μέγιστη δυνατή ποσότητα φωτός, προσαρμοσμένη κατάλληλα σε κάθε σενάριο οδήγησης .
ALL MODE 4×4 – i
Στη λειτουργία Auto, το σύστημα παρακολουθεί συνεχώς το πάτημα του γκαζιού , την ταχύτητα και τη ροπή του κινητήρα, προλαμβάνοντας έτσι το σπινάρισμα των τροχών και κατανέμοντας τη ροπή μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα ανάλογα με τις ανάγκες, σε ταχύτητες έως και 80 km/h. Πάνω απ ‘ αυτή την προαναφερόμενη ταχύτητα , το σύστημα αντιδρά σε εκδήλωση σπιναρίσματος, μετατοπίζοντας την κίνηση στον πίσω άξονα έως ότου αποκαταστήσει την πρόσφυση . Για δύσκολες συνθήκες και σε χαμηλές ταχύτητες, η λειτουργία Lock δίνει τη δυνατότητα μόνιμης τετρακίνησης .
Τεχνολογίες Nissan Chassis Control
Active Ride Control : παρακολουθεί την ταχύτητα του τροχού και ανιχνεύει κραδασμούς που θα μπορούσαν δυνητικά να μεταφερθούν στο αμάξωμα, εφαρμόζοντας αυτόματη υποβοήθηση στην πέδηση, προκειμένου να τους αποσβέσει.
Active Engine Breaking : στην περίπτωση του κιβωτίου Xtronic, o έλεγχος του νέου X-TRAIL σε οδήγηση με στροφές, γίνεται ακόμα πιο ευχάριστος, καθώς το εν λόγω κιβώτιο παράγει επιπρόσθετο φρενάρισμα, ώστε να χρειάζεται λιγότερη δύναμη στο πεντάλ του φρένου.
Active Trace Control : ελέγχει τη συμπεριφορά και την τροχιά του αυτοκινήτου και εφαρμόζει πίεση πέδησης, δίνοντας την αίσθηση του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Με τον τρόπο αυτό, το σύστημα συντελεί στην διατήρηση της πορείας στις στροφές, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις τάσεις υποστροφής. Αυτό, το ιδιαίτερα έξυπνο σύστημα, συνεργάζεται άψογα με τον οδηγό, εξασφαλίζοντας μια άνετη και ασφαλή εμπειρία οδήγησης.
Hill Start Assist : Ενεργεί κατά την εκκίνηση του οχήματος προς τα εμπρός σε ανηφόρα και προς τα πίσω σε κατηφόρα. Συγκεκριμένα, το σύστημα χρησιμοποιεί το σύστημα ESP για να φρενάρει τους τροχούς και “ακινητοποιεί” το αυτοκίνητο για 2-3 δευτερόλεπτα. Τα φρένα “απελευθερώνονται” όταν διαπιστωθεί πως η κίνηση από τον κινητήρα, έχει μεταδοθεί στους τροχούς.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Το μηχανικό σύνολο του νέου X-TRAIL είναι ένας ακόμα τομέας όπου η Nissan χρησιμοποίησε την τεχνολογία και την καινοτομία που διαθέτει, προκειμένου να προσφέρει μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης. Με στόχο να επαυξήσει τις φημισμένες off-road ικανότητες του προκατόχου του, σε συνδυασμό με τη βέλτιστη κατανάλωση καυσίμου και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων, οι μηχανικοί της Nissan ανέπτυξαν ένας από πιο καταξιωμένα μηχανικά σύνολα της κατηγορίας. Το νέο X-TRAIL εφοδιάζεται με το προηγμένο μοτέρ dCi 130 turbodiesel, με επιλογή κίνησης στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς, όπως και με τη δυνατότητα επιλογής του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων XTRONIC.
Ισχυρός , ευέλικτος πετρελαιοκινητήρας
Ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας είναι από τους πιο προηγμένους στην κατηγορία του, με μια σειρά από τεχνολογικές καινοτομίες που μεγιστοποιούν την ωφέλεια στην κατανάλωση καυσίμου αλλά και με μειωμένες εκπομπές CO2. Μεταξύ των πολλών καινοτομιών του 1,6 dCi, συναντώνται το σύστημα της χαμηλής πίεσης ανακύκλωσης των καυσαερίων, αλλά κα τη θερμικής διαχείρισης μέσω της βαλβίδας (που κλείνει κατά τις κρύες εκκινήσεις, εμποδίζοντας το νερό να κυκλοφορεί γύρω από τους θαλάμους καύσης για ταχύτερη προθέρμανση), για ακόμα χαμηλότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου αλλά και CO2.
Μειωμένες εκπομπές CO2
Για την επίτευξη αυτών των εντυπωσιακά χαμηλών μεγεθών, οι μηχανικοί της Nissan έκαναν κάτι αρκετά περισσότερο από το να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και τις επιδόσεις του κινητήρα και της μετάδοσης. Συγκεκριμένα, μείωσαν αφενός τo απόβαρο κατά 90KG και αφετέρου βελτιστοποίησαν την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας εκπληκτικά αποτελέσματα. Παρά το γεγονός ότι το νέο X-TRAIL, έχει μεγαλύτερο εμβαδόν επιφάνειας από το προηγούμενο μοντέλο , έχουν υιοθετηθεί πολλά νέα χαρακτηριστικά, προκειμένου να αντισταθμίσουν την αύξηση του μεγέθους. Για παράδειγμα, η πίσω πόρτα είναι κατασκευασμένη κυρίως από συνθετικές ύλες – μια κίνηση που έχει εξοικονομήσει πάνω από 7 κιλά στο σύνολο του αυτοκινήτου.
Προηγμένες επιλογές μετάδοσης
Το νέο X-TRAIL προσφέρεται με μια επιλογή από δύο κιβώτια ταχυτήτων : ένα εξατάχυτο χειροκίνητο και ένα νέο αυτόματο XTRONIC ( διαθέσιμο στις προσθιοκίνητες εκδόσεις). Στην περίπτωση του αυτόματου XTRONIC, αυτή η πολύ προηγμένη τεχνολογία συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης, έχει σχεδιαστεί για να προσδώσει μια ομαλή, απόλυτα φυσική εμπειρία οδήγησης. Σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα μεταβλητής μετάδοσης , το κιβώτιο Xtronic “μιμείται” τη συμπεριφορά των παραδοσιακών, αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων, πολλαπλών σχέσεων, κατά τη διάρκεια της έντονης επιτάχυνσης , με κλιμακωτές αλλαγές. Σε ήπια οδήγηση, οι αλλαγές είναι διακριτικά αισθητές, ώστε να υπάρχει απόλυτη ομαλότητα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το Xtronic, συνδυάζει το τερπνό μετά του ωφελίμου, δηλαδή εξαιρετικά ομαλή κύλιση με ήπια οδήγηση, αλλά και άμεση απόδοση κατά τη διάρκεια οδήγησης με υψηλές επιταχύνσεις.