Τεράστιες διαστάσεις παίρνει το σκάνδαλο, κατρακυλά η μετοχή της VW!

VW-SCANDAL-1 (2)

Οι εξειδικευμένοι στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας αναλυτές θεωρούν πως το πλήγμα που δέχθηκε από τη συγκεκριμένη υπόθεση η Volkswagen είναι ιδιαίτερα ισχυρό και σοβαρό…

Και αυτό γιατί μόλις είχε αφήσει πίσω της μια έντονη και για αρκετούς καταστροφική μάχη ηγεσίας σε ανώτατο επίπεδο -μεταξύ των Martin Winterkorn και Ferdinand Piech- και γιατί οι ήδη ισχνές της πωλήσεις στις ΗΠΑ θα μειωθούν κι άλλο. Ταυτόχρονα, ο κολοσσιαίος γερμανικός όμιλος βλέπει τη χρηματιστηριακή του αξία να κατακρημνίζεται ελέω του σκανδάλου. Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg, η μετοχή της VW έπεσε κατά 22% στα 126,40 ευρώ, ενώ από τις αρχές του έτους καταγράφει συνολικές απώλειες 32%. Η μείωση αυτή μεταφράζεται σε απώλεια κεφαλαιοποίησης της τάξης των 15,6 δισεκατομμυρίων ευρώ, με τη συνολική χρηματιστηριακή αξία του ομίλου να διαμορφώνεται πλέον στα 76,95 δις ευρώ.

Η Γαλλία λοιπόν κρίνει απαραίτητη τη διεξαγωγή έρευνας για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ η Νότια Κορέα καλεί τους εκπροσώπους της εταιρείας για συνομιλίες στο υπουργείο περιβάλλοντος και αρχίζει έρευνα για τρία μοντέλα με κινητήρες πετρελαίου της VW που έχουν κατασκευαστεί από το 2014 έως το 2015 (με αφορμή πάντοτε την αποκάλυψη του σκανδάλου της παραποίησης των εκπομπών ρύπων μοντέλων).

Αντιδράσεις φυσικά υπάρχουν και στο εσωτερικό της Γερμανίας μιας ο υπουργός Οικονομίας και αντί-καγκελάριος Siegmar Gabriel, γνωστός από τις δηλώσεις του και για τη χώρα μας, εξέφρασε την ανησυχία του για τον αντίκτυπο αυτής της «άσχημης υπόθεσης» στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας που είναι ζωτικής σημασίας για τη γερμανική οικονομία. Αργά χθες πάντως ο υπουργός Μεταφορών Alexander Dobrindt συναντήθηκε με τον επικεφαλής του ομίλου Martin Winterkorn, ενώ θεωρείται βέβαιο πως η γερμανική κυβέρνηση θα κάνει έρευνα για να διαπιστώσει αν υπάρχει παραποίηση των δεδομένων εκπομπών ρύπων τόσο στη Γερμανία όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Exit mobile version