«Μόλις το 2,5% των μοντέλων που κυκλοφορούν στην παγκόσμια αγορά εκπέμπει τα NOx που λένε τα χαρτιά δείχνει έρευνα του ανεξάρτητου οργανισμού Emissions Analytics», αναφέρει σε άρθρο της η Guardian…
Και εμείς στο caroto.gr μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως σχεδόν κανένα αυτοκίνητο που κινείται στο ιδιαίτερο ελληνικό ανάγλυφο (δεν ζούμε όλοι στην… φλαταρισμένη Ολλανδία!) δεν μπορεί να πετύχει, όχι την προβλεπόμενη τιμή NOx, αλλά ούτε καν τις τυποποιημένες καταναλώσεις που δίνουν οι κατασκευαστές. Και εδώ αρχίζουν οι απορίες…
– Μήπως μας δουλεύουν;
– Προφανώς και ναι…
– Τόσο καιρό δεν γνώριζαν πως οι εργοστασιακές μετρήσεις δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα;
– Μα, φυσικά και το γνώριζαν, απλά τους βόλευε όλους και είχαν προσαρμοστεί π.χ. στον κύκλο NEDC.
«Το ευρωπαϊκό σύστημα μέτρησης για την κατανάλωση και την εκπομπή CO2 είναι εντελώς αναξιόπιστο. Το σκάνδαλο με την Volkswagen και την παραποίηση ρύπων είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου και ξεσκεπάζει τα ψεύτικα νούμερα που δίνουν εις γνώση τους οι κατασκευαστές για αυτοκίνητα που καταναλώνουν πάνω από 50% καύσιμο σε πραγματικές συνθήκες» λέει ο διευθυντής της T&E, ο Greg Archer. Τώρα, αν αναρωτιέστε γιατί όλοι το ψάχνουν το θέμα, ο βασικός λόγος είναι το σκάνδαλο της παραποίησης ρύπων από την VW που αναδεικνύει το ζήτημα των τυποποιημένων μετρήσεων. Και έτσι ξεκίνησαν διάφοροι ανεξάρτητοι οργανισμοί και ινστιτούτα να κάνουν μετρήσεις (π.χ. Emissions Analytics) και τα media (π.χ. Guardian) να τα αναπαράγουμε…
Αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι πως το σκάνδαλο μπορεί να βγει και σε καλό για τον καταναλωτή. Με την έννοια ενός κινήτρου ώστε η Ε.Ε. να επισπεύσει την αλλαγή μέτρησης του παρωχημένου πλέον κύκλου μέτρησης NEDC που γίνεται σε εργαστήρια και πάγκους. Για αυτό το λόγο π.χ. η κατανάλωση που βλέπετε να δίνει ο κατασκευαστής δεν πετυχαίνεται ποτέ, επειδή προκύπτει από ένα μοντέλο προσομοίωσης στα εργαστήρια. Θα μπορούσε να ισχύει για flat χώρες, όπως η Ολλανδία. Για την Ελλάδα με το έντονο ανάγλυφο, σε καμία περίπτωση…
Έτσι, ο κύκλος NEDC ((New European Driving Cycle), κάθε άλλος παρά «νέος» είναι και μπάζει από παντού, δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες κίνησης και το μόνο που κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι να βρίσκουν «παραθυράκια» προσαρμογής των νέων τους μοντέλων ώστε να πετυχαίνουν την μικρότερη δυνατή τιμή κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων (ακόμη και να… κλέβουν!). Μάλιστα, το downsizing και τα ηλεκτροϋβριδικά ταιριάζουν γάντι στον αναξιόπιστο πλέον κύκλο NEDC με την E.E. να έχει αναγνωρίσει το πρόβλημα και να δρομολογεί νέα διαδικασία μέτρησης των νέων μοντέλων. Ε, καιρός είναι να αλλάξει κάτι που ισχύει από το 1996!
==> Θα αναβαθμίσει η E.E. τον κύκλο NEDC;
==> Αυστηρότερα όρια για το CO2 από το 2021!
==> Ζορίζει για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία