Ποια είναι η πιο ασφαλής θέση στο αυτοκίνητο;

better safety seat in car (1)

Αν νομίζετε πως οι πίσω θέσεις είναι και οι ασφαλέστερες μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσετε την άποψή σας…

Έρευνες που έχουν γίνει κυρίως στη Γερμανία έχουν δείξει ότι τελικά αυτοί που προστατεύονται καλύτερα είναι ο οδηγός και στη συνέχεια ο συνοδηγός! Ο ένας λόγος είναι ότι οι δύο αυτές θέσεις είναι εξοπλισμένες με όλα τα μέτρα ασφαλείας, από αερόσακους μετωπικούς και πλευρικούς μέχρι και προεντατήρες για τις ζώνες ασφαλείας. Όσοι κάθονται πίσω είναι από πλευράς εξοπλισμού σαφώς σε χειρότερη μοίρα, μιας και οι πλευρικοί αερόσακοι τύπου κουρτίνας που καλύπτουν και τους πίσω δεν είναι σε όλα τα μοντέλα στάνταρ (κάτι που ισχύει και για τους εντατήρες των ζωνών ασφαλείας).

SMS==> Αερόσακοι, πόσο αποτελεσματικοί είναι;

Έτσι, λοιπόν, για τους περισσότερους που κάθονται πίσω το μόνο μέσο προστασίας είναι η ζώνη ασφαλείας (ειδικά όταν δεν υπάρχει ρύθμιση ως προς το ύψος) και κυρίως από τη στάση του σώματος των επιβατών. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση η χρήση ζώνης είναι σαφώς πιο ασφαλής από τη μη χρήση. Χαρακτηριστικό είναι πως έχουν καταγραφεί ατυχήματα που μη δεμένοι επιβάτες στο πισω κάθισμα, όχι μόνο τραυματίζονται οι ίδιοι σοβαρά, αλλά τραυματίζουν και όσους κάθονται μπροστά. Και αυτό λόγω των δυνάμεων που ασκούνται και που μπορεί ακόμη και να σπάσουν τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων!

Από την άλλη, όταν καθόμαστε πίσω πολλές φορές γέρνουμε προς τα μπροστά ή υιοθετούμε μία πιο χαλαρή ξαπλωτή στάση, που ενδεχόμενα να είναι πιο ξεκούραστη, αλλά επηρεάζει σημαντικά την ασφάλειά μας. Για αυτό το λόγο και για την βελτίωση της ασφάλειας των πίσω βλέπουμε αερόσακους στις ζώνες ασφαλείας, για την ώρα σε ελάχιστα μοντέλα όπως είναι π.χ. η Mercedes S-Class και το Ford Mondeo.

SMS==> Η ανασφάλεια της ασφάλειας [opinion]

Exit mobile version