Fiat Panda 0.9 Twinair 80PS CNG [test drive]

panda_cng_1

Φέροντας μόνο ένα διακριτικό “Natural Power” λογότυπο στο πίσω μέρος, το συγκεκριμένο Panda φιλοδοξεί να συνδυάσει την οικολογία με την οικονομία. Και τα καταφέρνει.

Για όσους τώρα αναρωτιέστε τι θέλει να πει ο ποιητής, το Natural Power δεν έχει να κάνει με κάποιο οικολογικό, ακτιβιστικό κίνημα. Σηματοδοτεί απλά μία υβριδική προσέγγιση της Fiat, για ένα αυτοκίνητο που κινείται με δύο ήδη καυσίμων, βενζίνη και φυσικό αέριο. Την πρώτη τη βρίσκετε παντού, το δεύτερο πάλι… Για να είμαστε ειλικρινείς, το συγκεκριμένο μοντέλο μπαίνει στη μάχη της αγοράς αυτοκινήτου με ένα σημαντικό handicap. Σε αντίθεση με το υγραέριο (LPG), το φυσικό αέριο (CNG) διατίθεται μόλις σε μία χούφτα βενζινάδικα σε όλη την Ελλάδα. Εάν λοιπόν δεν μένετε δίπλα σε ένα από αυτά, ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε.

Ας μείνουμε όμως στο ίδιο το αυτοκίνητο. Το εν λόγω Panda διαθέτει ένα 0.9 Twinair κινητήρα, ισχύος 80 ίππων (καθώς το φυσικό αέριο προσφέρει οριακά λιγότερη ισχύ, σε σχέση με τη βενζίνη). Η ύπαρξη 2 ρεζερβουάρ -με πρωτεύον αυτό του φυσικού αερίου- δίνει μία ευελιξία, καθώς και αυξημένη αυτονομία, στο μικρό αμάξωμα. Ενέχει όμως αυξημένο βάρος, με ο,τι αυτό συνεπάγεται για τις επιδόσεις.

Μηχανικά το σύνολο δεν διακρίνεται ούτε για την πολιτισμένη του λειτουργία, ούτε για την τραχύτητα και τους κραδασμούς που περνάει στο εσωτερικό. Είναι όμως οικονομικό. Έως πολύ οικονομικό. Όταν κινείται με CNG, ρεαλιστικά, μπορεί να διανύσει 100 χιλιόμετρα με κόστος περίπου 3,5 ευρώ! Με τα 12 λίτρα, δε, του ρεζερβουάρ, εξασφαλίζει αυτονομία πάνω από 350 χιλιόμετρα (συν άλλα περίπου 600 χιλιόμετρα με τη βενζίνη).

Εκκινώντας τον κινητήρα, αυτός αυτομάτως χρησιμοποιεί σαν καύσιμο το φυσικό αέριο. Υπάρχει όμως ένα κουμπί στη δεξιά πλευρά του ταμπλό, με το οποίο ο οδηγός μπορεί να αλλάξει σε βενζίνη. Έτσι θα κερδίσει κάτι σε ισχύ και, οριακά, σε πιο στρωτή λειτουργία. Με αντίτιμο όμως στο κόστος χρήσης. Κατά τα άλλα, η συγκεκριμένη έκδοση του Panda δεν έχει άλλες ιδιαιτερότητες. Παραμένει φρέσκια οπτικά, με ικανοποιητικούς εσωτερικούς χώρους, πρακτικό σχεδιασμό και ασφαλή οδική συμπεριφορά.

Στο δια ταύτα, εάν υπήρχε ένα μεγαλύτερο δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου, το Natural Power Panda θα μπορούσε σίγουρα να καλύψει τις ανάγκες μίας μερίδας αγοραστών που δεν ενδιαφέρονται για τις επιδόσεις, παρά μόνο για την οικονομία. Σε αυτό όμως δεν βοηθά ούτε η τιμή του, αφού με 13.950 ευρώ κοστίζει αρκετά παραπάνω από την αντίστοιχη, συμβατική έκδοση βενζίνης, των 85 ίππων.

Exit mobile version