Αναλύουμε το νέο δίλιτρο ντίζελ της Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016 Merced

Η γερμανική εταιρία έδωσε περισσότερες πληροφορίες για έναν πετρελαιοκινητήρα που θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για τα περισσότερα μοντέλα…

Αρχής γενομένης από την E 220d, η νέα γενιά αλουμινένιων 4-κύλινδρων πετρελαιοκινητήρων OM 654 στα 2.000 cc είναι έως 13% πιο οικονομική σε κατανάλωση από το απερχόμενο μοτέρ των 2.100 cc. Παράλληλα είναι και ελαφρύτερη καθώς το νέο μοτέρ ζυγίζει 168,4 kg (αντί 202,8 kg), ενώ παράγει λιγότερο θόρυβο και κραδασμούς. Έχει 4ης γενιάς σύστημα common rail, τα έμβολα είναι χαλύβδινα, o στροφαλοθάλαμος αλουμινένιος, ενώ οι κύλινδροι έχουν ειδική επίστρωση Nanoslide για μείωση των τριβών.

Ο συνδυασμός αλουμινένιου στροφαλοθάλαμου με χαλύβδινα πιστόνια μπορεί να είναι ασυνήθιστος, αλλά η μικρότερη διαστολή του χάλυβα διασφαλίζει τη μείωση των τριβών από 40% στο 50%. Επίσης, η μικρότερη θερμοαγωγιμότητα του χάλυβα επιτρέπει την λειτουργία σε υψηλότερες θερμοκρασίες για βέλτιστη καύση, το ατσάλι έχει μεγαλύτερη αντοχή επιτρέποντας την επιμήκυνση τις μπιέλας στα 154 mm και σε συνδυασμό με το νέο offset των κομβίων μειώνονται οι πλευρικές δυνάμεις των πιστονιών έως 75% (φανταστείτε κάτι σα να κοντράρει τα πιστόνια κατά την κίνησή τους) επιφέροντας μείωση των τριβών και της εκπομπής CO2 έως 4%.

Πέρα από τα ποιοτικότερα χαρακτηριστικά λειτουργίας, ο νέος δίλιτρος ντίζελ είναι και ισχυρότερος από τον 2,1 lt με τα 170 PS, καθώς αποδίδει 194 PS στις 3.800 rpm. Η μέγιστη ροπή είναι στα 400 Nm και μεταφέρεται μέσω αυτόματο κιβωτίου 9 σχέσεων από τις 1.600 έως τις 2.800 rpm. Η σειρά OM 654 θα μπει σε επιβατικά και επαγγελματικά αυτοκίνητα, σε διαφορετικές εκδόσεις ισχύος, κατά τον εγκάρσιο ή διαμήκη άξονα, καθώς και σε προσθιοκίνητα, πισωκίνητα ή τετρακίνητες διατάξεις.

Η Mercedes-Benz τονίζει πως ο νέος της ντίζελ έχει εξελιχθεί ώστε να ανταποκριθεί στον μελλοντικό κύκλο μέτρησης RDE που θα γίνεται σε πραγματικούς δρόμους (και όχι σε εργαστήρια). Επίσης, οι νέοι ντίζελ είναι συμβατοί με τα καταλυτικά συστήματα που χρησιμοποιούν AdBlue, υπάρχει επανακυκλοφορία καυσαερίων EGR (κύκλωμα χαμηλής και υψηλής πίεσης), οξειδωτικός καταλύτης (DOC) και φυσικά φίλτρα μικροσωματιδίων (DPF και sDPF). Όπως είπαμε, η νέα E-Class και συγκεκριμένα η E 220d είναι το πρώτο μοντέλο που θα λανσάρει το νέο ντίζελ, δείτε στο σχετικό άρθρο την τιμή πώλησής της.

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

  • mercedes-engine-e-220d

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

  • Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016Merced

Exit mobile version