Πως λειτουργεί το σύστημα EGR;

egr-exhaust-gas-recirculation_1

Δείτε σε ένα καταπληκτικό βίντεο πως λειτουργεί το σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων και μάθετε το όφελος της ύπαρξης του…

  • Σε κάθε ΜΕΚ δημιουργούνται ανεπιθύμητα οξείδια του αζώτου (ΝΟx) όταν η καύση πραγματοποιείται σε υψηλές θερμοκρασίες και με περίσσεια αέρα.  Ένα σημαντικό μέρος των NOx (περίπου 30%) μπορεί να μην… υπάρξει καν με την χρήση της τεχνολογίας επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR ή Exhaust Gas Recirculation). Πρόκειται για μια ιδέα που χρησιμοποιείται δεκαετίες (σε μοντέλα της GΜ αρχές δεκαετίας 1970) αλλά ουσιαστικά η απόδοσή της και η αξιοπιστία της τελειοποιήθηκε από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 και μετά με την εξέλιξη της ηλεκτρονικής και τον ακριβή έλεγχο των βαλβίδων του συστήματος.
  • Το λέει η ίδια η ονομασία του συστήματος, ένα μέρος των καυσαερίων επιστρέφει στους κυλίνδρους ώστε να μειωθεί το ποσοστό του φρέσκου αέρα που είναι πλούσιος σε οξυγόνο. Με άλλα λόγια το EGR «κλέβει» καυσαέρια κατά την εξαγωγή τους, τα οδηγεί ξανά στους θαλάμους καύσης για να «μολύνει» τον αέρα που εισάγεται ώστε να μειωθούν τα NΟx. Η δημιουργία NOx είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα στους πετρελαιοκινητήρες και για αυτό τα συστήματα EGR στους βενζινοκινητήρες σχετίζονται περισσότερο με ζητήματα απόδοσης και λιγότερο με ρύπων.
  • Σήμερα σε κάθε σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα χρησιμοποιούνται υδρόψυκτα συστήματα EGR με εναλλάκτη θερμότητας που μειώνουν την θερμοκρασία των κατ’ επιστροφή καυσαερίων. Εδώ υπάρχουν δύο πλεονεκτήματα: α) μειώνεται ο όγκος ώστε να χωρά περισσότερη ποσότητα καυσαερίων στους κυλίνδρους και β) μειώνεται η θερμοκρασία τους φτάνοντας στους θαλάμους καύσης μειώνοντας παράλληλα και τα NOx. Υπάρχουν διάφορα συστήματα ψύξης όπως στον τρίλιτρο TDI της Audi όπου συναντάμε δύο κυκλώματα κυκλοφορίας -χαμηλής και υψηλής θερμοκρασίας- αυξάνοντας την απόδοση του όλου συστήματος.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Επίσης η EGR είναι ένα εξάρτημα επιρρεπές σε προβλήματα λόγω των λειτουργίας της σταθερά υπό δύσκολες συνθήκες.
    Στον κόσμο του diesel η απομόνωση της EGR είναι δημοφιλής βελτίωση. Επιτρέπει την πλήρη αξιοποίηση του αέρα σε περίπτωση λειτουργίας του κινητήρα σε θερμό περιβάλλον, μια και τα turbo επηρεάζονται περισσότερο τότε, αλλά και όταν υπάρχει βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα με ταυτόχρονη αύξηση της παροχής καυσίμου.
    Βέβαια όταν γίνεται απομόνωση της EGR τα ΝΟχ πάνε περίπατο…

  2. μπορείτε σας παρακαλώ να προσθέσετε τον ήχο σε αυτό το βίντεο; Είναι μεγάλη οπτική, αλλά εγώ θα ήθελα να ακούσω τι συμβαίνει! Παρακαλώ!
    Έχω μια εκπαίδευση σύντομα και θα ήθελα να κατανοήσει το σύστημα EGR.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close