Στο παραπάνω βίντεο του CarThrottle εξηγείται λίγο-πολύ αυτό που ξέρουν αρκετοί και τι σημαίνουν τα διαφορετικά χρώματα καπνού: λευκός, μπλε ή μαύρος…
To χειρότερο χρώμα από όλα είναι το μπλε καθώς αυτό σημαίνει πως υπάρχει διαρροή και καύση λαδιού λόγω φθοράς στους κυλίνδρους, στα έμβολα, στις βαλβίδες κ.α. Είναι κάτι που πρέπει να μεριμνήσετε άμεσα (ειδικά τώρα με τα σύγχρονα turbo μοτέρ όπου μπορεί να περάσει λάδι από τον στροβιλοσυμπιεστή στους κύλινδρους) και να επισκεφτείτε άμεσα το συνεργείο.
Ο λευκός καπνός είναι και ο πιο άκακος, ειδικά όταν παρατηρείτε στην κρύα εκκίνηση που οφείλεται σε υγρασία και στην διαφορά θερμοκρασίας (για αυτό είναι πιο έντονος στον παγετό). Τώρα, αν υπάρχει βλάβη (εδώ ο λευκός καπνός είναι πιο πυκνός και με πιο βαρύ χρώμα) πιθανώς να οφείλεται σε διαρροή του ψυκτικού ή του αντιπηκτικού υγρού ή στο ότι αυτά τα υγρά εισέρχονται στο θάλαμο καύσης και καίγονται. Οι πιο συνηθισμένες αιτίες του προβλήματος είναι η καμένη φλάντζα της κεφαλής, κάποιο ρήγμα στην κεφαλή ή τα κατεστραμμένα χιτώνια των κυλίνδρων.