Από σήμερα 1η Σεπτεμβρίου όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά θα είναι δοκιμασμένα σε δύο νέους κύκλους μέτρησης σε πραγματικές μετρήσεις…
Με αφορμή τις γνωστές αδυναμίες του παρωχημένου κύκλου NEDC (New European Driving Cycle που ισχύει από το 1996) και σε συνδυασμό με τις dieselgate ζαβολιές που διαπιστώθηκαν τα τελευταία χρόνια, η Ε.Ε. ανακοίνωσε μία νέα μέθοδο υπολογισμού των ρύπων, την WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). Και αυτή η μέθοδος είναι εργαστηριακή, αλλά θα συμπληρώνεται από την RDE (Real Driving Emissions) η οποία θα πραγματοποιείται σε πραγματικές συνθήκες και στους δρόμους.
Οι διαφορές της δοκιμής WLTP από την NEDC (που έχει δύο κύκλους, τον αστικό και υπεραστικό) είναι πως τα αυτοκίνητα θα δοκιμάζονται με ή χωρίς προαιρετικό εξοπλισμό (διαφορετικές ζάντες, τετρακίνηση, θερμαινόμενα καθίσματα κ.α.), καθώς και σε υψηλότερες ταχύτητες. Ο WLTP περιλαμβάνει επίσης διάφορες δοκιμές (τέσσερις συνολικά φάσεις συνολικής διάρκειας περίπου 30 λεπτών αντί για 20 του NEDC) ανάλογα με την κατηγορία που τοποθετείται κάθε αυτοκίνητο βάσει παραγόντων όπως η αναλογία ισχύος/βάρους και η μέγιστα ταχύτητα. Μάλιστα έχει προβλεφθεί και διαφορετική δοκιμή για τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.