Σε ισχύ από σήμερα οι νέες δοκιμές ρύπων RDE –Μάθετε γιατί θα ακριβύνουν τα τέλη κυκλοφορίας

Από σήμερα 1η Σεπτεμβρίου όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά θα είναι δοκιμασμένα σε δύο νέους κύκλους μέτρησης σε πραγματικές μετρήσεις…

Με αφορμή τις γνωστές αδυναμίες του παρωχημένου κύκλου NEDC (New European Driving Cycle που ισχύει από το 1996) και σε συνδυασμό με τις dieselgate ζαβολιές που διαπιστώθηκαν τα τελευταία χρόνια, η Ε.Ε. ανακοίνωσε μία νέα μέθοδο υπολογισμού των ρύπων, την WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). Και αυτή η μέθοδος είναι εργαστηριακή, αλλά θα συμπληρώνεται από την RDE (Real Driving Emissions) η οποία θα πραγματοποιείται σε πραγματικές συνθήκες και στους δρόμους.

Η μέθοδος WLTP θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται άμεσα για τα αυτοκίνητα που θα παρουσιαστούν από σήμερα και στο εξής, και θα είναι υποχρεωτική για όλα τα αυτοκίνητα σε ένα ακριβώς χρόνο από τώρα. Η δοκιμή RDE θα ξεκινήσει και αυτό να ισχύει στα καινούργια αυτοκίνητα μετά από την 1η Σεπτεμβρίου, όμως η πλήρης εφαρμογή του θα είναι σε ισχύ σε δύο χρόνια από τώρα, την ίδια ημερομηνία του 2019.

Οι διαφορές της δοκιμής WLTP από την NEDC (που έχει δύο κύκλους, τον αστικό και υπεραστικό) είναι πως τα αυτοκίνητα θα δοκιμάζονται με ή χωρίς προαιρετικό εξοπλισμό (διαφορετικές ζάντες, τετρακίνηση, θερμαινόμενα καθίσματα κ.α.), καθώς και σε υψηλότερες ταχύτητες. Ο WLTP περιλαμβάνει επίσης διάφορες δοκιμές (τέσσερις συνολικά φάσεις συνολικής διάρκειας περίπου 30 λεπτών αντί για 20 του NEDC) ανάλογα με την κατηγορία που τοποθετείται κάθε αυτοκίνητο βάσει παραγόντων όπως η αναλογία ισχύος/βάρους και η μέγιστα ταχύτητα. Μάλιστα έχει προβλεφθεί και διαφορετική δοκιμή για τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα αποτελέσματα του WLTP θα συνδυάζονται με του RDE που θα γίνεται στους δρόμους και με τους ρύπους να μετρά μία ειδική συσκευή τοποθετημένη στο πίσω μέρος των συμβατικών αυτοκινήτων. Το συμπέρασμα είναι πως η νέα μέθοδος μέτρησης θα είναι λιγότερο ελαστική και θα δείχνει μετρήσεις πιο κοντά στις ρεαλιστικές. Εδώ είναι που το θέμα με τα οξείδια του αζώτου NOx ζορίζει τους diesel, ενώ από την άλλη οι μεγαλύτερες τιμές του CO2 (κάτι λογικό) θα επιφέρουν ελαφρώς αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για τις χώρες (όπως η Ελλάδα) που έχουν ως βάσει υπολογισμού την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα. Βέβαια, αυτό θα ισχύσει από το 2019 και μετά (αφού μέχρι τότε έχει προβλεφθεί μία ελαστικότητα ώστε οι κατασκευαστές να συμμορφωθούν με το νέο σύστημα), ενώ τα καλά νέα είναι πως οι τιμές κατανάλωσης που θα ανακοινώνουν οι κατασκευαστές θα είναι πολύ πιο κοντά στις πραγματικές.

Exit mobile version