Θολό το μέλλον των πετρελαιοκινητήρων [blog]

Real Driving_TI

Πρόσφατα, η Ε.Ε. ανακοίνωσε πως αναγνωρίζει την μεγάλη διαφορά ανάμεσα στις μετρήσεις εργαστηρίων και στις πραγματικές και πως το 2017 δρομολογεί το νέο RDE κύκλο…

GLK  (X204)   2008Από την 1η Σεπτεμβρίου 2017 θα τεθεί σε ισχύ ο νέος κύκλος RDE (Real Driving Emissions) βάσει του οποίου η εκπομπή ρύπων κάθε νέου μοντέλου θα μετριέται σε πραγματικές περιβαλλοντικές συνθήκες και όχι με το αυτοκίνητο ακίνητο μέσα σε κάποιο εργαστήριο. Σε πρώτη φάση οι κατασκευαστές θα πρέπει να φροντίσουν ώστε από τον Σεπτέμβριο του 2017 να μην υπάρχει μεγαλύτερη απόκλιση του 2,1 (110%) για κάθε νέα γενιά μοντέλου (από το 2019 για οποιαδήποτε αυτοκίνητο).

5657567Στην επόμενη φάση, η απόκλιση πρέπει να μην είναι μεγαλύτερη του 1,5 (50%) από τον Ιανουάριο του 2020 (από το 2021 για κάθε αυτοκίνητο). Αξιοσημείωτο είναι πως η Ε.Ε. αναγνωρίζει πως η σημερινή απόκλιση των εργαστηριακών μετρήσεων NEDC (είχαμε γράψει γιατί μπάζει αυτός ο κύκλος) φτάνει το 400%! Αυτό σημαίνει πως σε πραγματικές συνθήκες ένα ντίζελ αυτοκίνητο εκπέμπει 4-5 φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου από το προβλεπόμενο όριο. To πρόβλημα ανέδειξε το σκάνδαλο παραποίησης ρύπων, όταν τα όρια NOx ανα προδιαγραφή είναι τα εξής:

  • Ιανουάριος 2000: 500 mg/km (Euro3)
  • Ιανουάριος 2005: 250 mg/km (Euro 4)
  • Σεπτέμβριος 2009: 180 mg/km (Euro 5)
  • Σεπτέμβριος 2014: 80 mg/km (Euro 6)

AVL Combustion Measurement - Main Image 1Από τον Ιανουάριο του 2016 θα αρχίσει μια διαδικασία μέτρησης και σύγκρισης των εργαστηριακών μετρήσεων NOx και PM (μικροσωματιδίων) με τις μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες, δηλ. σε κανονικό δρόμο και με άνθρωπο οδηγό. Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τα νέα στάνταρ θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθούν σε τόσο μικρό διάστημα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός πετρελαιοκίνητων οχημάτων να μην μπορεί να πάρει έγκριση και να έχει άμεσες επιπτώσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Eu emissions NEDC problems for carmakers (8)Μάλιστα, τα πράγματα θα γίνουν ακόμη πιο δύσκολα για να επιτευχθεί ο μέσος όρος εκπομπής CO2 από το 2021, διότι  το χαμηλό CO2 των ντίζελ βοηθούσε την κατάσταση. Οπότε, η λογική λέει πως οι κατασκευαστές θα πρέπει να στραφούν άμεσα στην εξέλιξη περισσότερων ηλεκτροϋβριδικών μοντέλων, ειδάλλως από την επόμενη δεκαετία η καμπάνα θα είναι βαριά…

BLOG: Εκπομπές ρύπων: Κάποιος μας δουλεύει…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close