Μπορεί εμείς εδώ να νομίζουμε ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι δημοφιλή σε χώρες πλούσιες της Ευρώπης ή και στις ΗΠΑ (όπου η επιτυχία της Tesla είναι πρωτοφανής) όμως τα σκήπτρα τα έχει κάποια άλλη αγορά.
Και μάλιστα ιδιαίτερα σημαντική, καθώς ότι γίνεται εκεί θα λειτουργήσει καθοριστικά για την αυτοκίνηση μέσα στις επόμενες δεκαετίες. Ο λόγος βέβαια για την Κίνα, η οποία σε μία έρευνα που δημοσιεύτηκε και αφορά το σύνολο των «ηλεκτρικών» χιλιομέτρων που γίνονται κάθε χρόνο (και αυτός είναι ο πιο καθοριστικός δείκτης και όχι τα αυτοκίνητα που έχουν πωληθεί), η χώρα της Ασίας είναι με διαφορά πρώτη.
Συγκεκριμένα, στο δεύτερο τετράμηνο της χρονιάς που διανύουμε, οι Κινέζοι πούλησαν αυτοκίνητα με περίπου 14 εκατομμύρια μίλια ηλεκτρικής κίνησης. Το ίδιο νούμερο είναι για την Ευρώπη 7,83 εκατομμύρια μίλια και στην Βόρεια Αμερική 6,15 εκατομμύρια μίλια, ενώ Ιαπωνία και Κορέα έχουν μαζί μόλις 1,29 εκατομμύρια μίλια.
Παρ’ όλα αυτά και παρά την ηγετική θέση σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η κατάσταση με τις εκπομπές ρύπων στην Κίνα είναι πέρα από κάθε προηγούμενο, καθώς η εκρηκτική άνοδος της βιομηχανίας της βασίζεται στην χρήση κλασικών μεθόδων για την λειτουργία τους. Μάλιστα όπως υποστηρίζει το Bloomberg τα Κινέζικα ηλεκτροκίνητα μοντέλα έχουν ήδη με την παραγωγή τους καταναλώσει περισσότερη ενέργεια για να φτιαχτούν από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Όπως βλέπουμε δηλαδή, το θέμα των EV και το πόσο καθαρά είναι ιδιαίτερα σύνθετο, και δεν αρκούν τα γυαλιστερά περίπτερα της Φρανκφούρτης και οι μεγάλες πωλήσεις στην Κίνα για να τα κάνουν “καθαρά” όταν οι μέθοδοι και οι μονάδες παραγωγής τους ξοδεύουν πολύ περισσότερη βρώμικη ενέργεια για να τα κατασκευάσουν.